Ja ik bedoel ook niet echt maken met een recept en een keukenmachine maar meer van roeien met de riemen die je hebt en wat olijvenprakken in een koffiebeker met zout en kruiden kan toch wel. Maar oké ik zal niet meer meedenken.
Oh sorry was niet lullig bedoeld hoor! Bedankt voor het meedenken. Postte hier vooral even omdat ik even m’n hart wilde luchten over hoe lastig ik het vond, maar misschien is dit er niet het goede topic voor.
Ja maakt niet uit hoor. Wilde gewoon graag meedenken en had hetzelfde toen ik in de Ardennen op vakantie was. Gelukkig ben ik een zoetekauw en dat is wel makkelijker volgens mij.
Succes met zoeken en wel aan het eind je bevindingen en tips delen hè 
Deze gekocht bij de tuinen voor 1,55 (wel tweede halve prijs maar heb 1 gekocht)
Vind m niet heel lekker ofzo. Beetje droog en geen sterke smaak. Voor de hoeveelheid kcal van 187 eet ik liever een boterham pindakaas.

Ik heb net deze gegeten, heel lekker. Heb de cranberry versie ook maar nog niet geprobeerd en zie dat er ook een pinda versie is.
Die komt vanavond! Gisteren onverwachts buiten de deur gegeten door het mooie weer
Ja zeker! Gewoon sushirijst maken, en ik doe erbij: mango, avocado, komkommer, wortel julienne gesneden. Dan scheur ik de nori in stukken (de volgende keer wil ik crunchy tempura seaweed gebruiken, dat is zo lekker)! Dan maak ik een sausje met vegan mayo met sriracha of wasabi, alles door elkaar gooien en dan nog lekker een scheut goede sojasaus er over. De volgende keer als ik weer in Nederland ben, doe ik er nog zeewiersalade, radijs dun gesneden door, bosui en sesamzaadjes <3 Ohja en edamame boontjes kun je ook nog doen, maar die vind ik zelf niet zo lekker!
ja zo lekker, zo maak ik m ook altijd
Ik heb ook pas in een dorpje in noord Zweden gezeten waar de enige supermarkt voor de helft gevuld was met schepsnoep.
Heb vooral geleefd op brood, pindakaas en jam. En verder niet zo heel strikt vegan gegeten. Op vakantie vind ik dat toch vaak lastig.
Maar nu ben ik weer terug en ga ik het weer echt goed oppakken. Dat voelt wel fijn.
Succes en veel plezier daar!
Plus super close-up van die eitjes.
Het was niet een hele sterke smaak maar het was zeker een lekker gerecht en het was erg leuk om te eten. Voegde toch wel wat toe denk ik.
Nee joh, valt echt mee, je moet alleen de juiste verhoudingen weten. Vaak staan er instructies op de verpakking, maar online is ook genoeg te vinden!
Ik heb nu al tweemaal vegan mozzarella gegeten die gemaakt was door de eigenaars van de zaak. Beide keren hadden ze echt die wobbly structuur van een mozzarellabol en ook qua smaak zat het goed. Ik heb al wat verschillende bereidingswijzes opgezocht maar misschien hebben jullie ook goede recepten?
edit: in de meeste recepten wordt tapiocazetmeel gebruikt maar kan ik dit 1 op 1 vervangen door bv maismeel of iets anders?
Tapiocazetmeel is wel echt nodig voor om die rekbare structuur van mozzarella te krijgen.
Dit is het recept wat ik heb ontwikkeld voor een aantal andere veganisten omdat het snel klaar is en de ingredienten makkelijk te krijgen zijn bij de supermarkt.
¾ cup sojamelk
1 zakje taartina ( blauwe zakjes in het bakschap van Dr. Oetker)
1 eetlepel citroensap
2 eetlepels gesmolten kokosolie
1/2 theelepel zout
( voor een hartige versie kun je wat edelgist toevoegen)
Optioneel: voeg 1 eetlepel yoghurt toe en laat het mengsel vóór verhitting 24 uur buiten de koelkast fermenteren voor een intensere smaak!
Optioneel: Afsluitbaar bakje met een ijskoude 3% zoutoplossing klaarzetten. ( das 3 gram zout per 100 graml water)
Gooi alles in de blender
Zet een pannetje op het vuur en verhit het mengsel terwijl je goed blijft roeren
Het kan een beetje klonteren maar blijf roeren.Op een gegeven moment lijkt het op kaasfondue.
Zet het vuur uit en stort het mengsel meteen in een bakje óf schep met een ijsbollentang bollen die je in het zoute water laat glijden. Laat afkoelen en zet in de koelkast of vries in.
Kan smelten en stollen.
Dit heb ik gisteren gegeten, echt een aanrader en ook heel simpel. Had er nog guacamole bij gemaakt, superlekker!
Ik heb deze week ook die latte-versie gehad en ik vond die wel echt het lekkerst! En wel voor herhaling vatbaar. 
Iemand nog ideeen voor vegan ontbijtjes? Ik eet ook geen soya en mis soms echt wel fruit met yoghurt/kwark nu in de zomer. Ik eet voornamelijk crackers met pindakaas of havermout met kokos/amandelmelk en fruit maar wil graag weer even wat anders!
Ik vind de mocha echt zalig! Jammer dat ie wel wat suiker heeft…