Hahaha wauw je pakt gewoon elk continent mee
Met een goed recept wel maar niet als je zelf de verhoudingen moet gaan bedenken. Het komt erg nauw bij agar agar. Een beetje te veel en het wordt massief, te weinig (of een te zure vloeistof) en het stolt onvoldoende.
En dan heb je ook nog poeder, vlokken en zakjes/sticks waardoor je een recept dan weer om moet rekenen naar wat jij gebruikt. Poeder en vlokken kan je namelijk niet 1 op 1 vervangen. En als er staat āeen half zakjeā moet je gaan opzoeken hoeveel gram dat is, maar dat kan je niet uitwegen met een gewone weegschaal dus dat moet je dan weer omrekenen naar bijvoorbeeld theelepels.
Best leuk om mee te experimenteren maar er gaat dan dus ook wel eens iets mis. Maar met een goed en precies recept heb je daar gelukkig geen last van.
Iemand deze vegan kaas al geprobeerd? Wil em voornamelijk gebruiken voor tostiās.
mwah, hij smelt niet heel goed en de smaak is niet heel boeiend. Voor dat geld zou ik het zelf maken
Haha ik ben wel veel positiever dan @anon76889665. Ik vind hem lekker en hij smelt, maar niet zoals normale kaas. Meer zoals cheddar.
Het is hier vast al vaak voorbij gekomen, ik heb nog niet alles gelezen. Ik ben geen veganist maar eet wel ongv 75% van de tijd plantaardig (soms meer, soms minder). Maar ik ben wel nog best een noob op dit vlak dus mijn vraag: is er plantaardige yoghurt die echt geschikt is om tzatziki mee te maken? Afgelopen weekend gebruikte ik de alpro natuur, die ik opzich heel lekker vond op zichzelf, maar een iets te zoete nasmaak om in tzatziki te gebruiken (misschien verwacht ik het iets te veel als āthe real thingā, dat kan)
Ik heb het inderdaad ook gecompenseerd met extra knoflook, citroen en zout. Het was zeker niet slecht, maar die nasmaak stoorde me wel een beetje. Dus moest iemand nog een ander alternatief kennen dat net iets neutraler smaakt dan hoor ik het graag!
Ik ben helemaal verslaafd aan volkoren soepstengels dippen in DIKKE KLODDERS chocohummus
je hebt een alpro variant die ongezoet is in een pak en die gebruik ik graag voor sausjes enzo
Ik vind de variant met kruiden heel goed! Direct uit het pak, op een broodje met een burger, gesmolten in de pannenkoek
Ik vind deze wel lekker, koop m regelmatig. Ik doe er vaak wat zwart zout over. Kala namak heet dat volgens mij, maakt m een stuk lekkerder!
Ja ik ook! Precies gekookt ei op een broodje kaas.
Of ik maak een soort broodje gezond met ākaasā, āeiā, mayolijn, groenten en dit spul. Kan je bij de Jumbo kopen en het is echt hƩƩl erg lekker.
Wow cliff bar crunchy Peanut is heeeeel lekker. Wel machtig heb in 2 keer gegeten.
De trek bar Cocoa coconut is ook absoluut goed bevonden. Mega zoet en echt een lekkere traktatie
Waar vind jij kala namak? De lokale toko, Turkse winkel (heeft heel veel kruiden/specerijen) en Albert Heijn/Jumbo hebben het allemaal niet. Ben al zo lang op zoek!
Mn moeder had dat voor me gekocht, bij haar in de stad is een hele grote toko, echt een supermarkt (Almere stad)
Hmm ben bang dat ik het toch een keer in een wat grotere stad moet halen dan!
Ik heb het bij Vegabond gekocht in Amsterdam
Je kan het online bestellen maar dat is reteduur. Bij een Indiase toko is het heel goedkoop! Heb je er een in de buurt?
Ik heb een Chinees/Indische toko in de buurt, maar die heeft het dus niet