Ik wil het wel voor je kopen en opsturen hoor!
Ah superlief! Als je er aan toe komt dan heel graag!
Ik kom hier volgende week ff op terug, als ik weer in Amsterdam ben!
https://www.veggiedeli.nl/webshop-overzicht/eivervangers je kan het hier halen. Verzendkosten zijn 5.95 maar ze hebben sowieso heel veel dingen waarvan ik vind dat iedereen het in huis moet hebben
Bij welke toko heb jij het gevonden in Amsterdam?
Bij een Indische winkel op de eerste van Swindenstraat, aan het begin. Echt 1,50 ofzo was het.
Is het raadzaam om ter vervanging van omega-3 bijv Arctic Blue Arctic Blue Omega 3 te slikken?
Ik heb vegan omega 3 capsules van testa in huis, deze zullen ongeveer wel hetzelfde zijn als die van arctic blue?
Vorige winter heb ik m’n bloedwaarden laten testen en ik had geen specifieke tekorten of alarmerende waardes (behalve klein vitamine D tekort, maar na deze julimaand zal dit wel weer goed zitten ) dus ik neem niet strikt elke dag supplementen…
Ik heb naast omega 3 ook nog B12, D en foliumzuur tabletjes liggen, en onlangs spirulina gekocht om de “hype” hierover te evalueren.
Gevarieerd eten blijft denk ik het allerbelangrijkste, maar supplementen kunnen zeker een prima aanvulling zijn (zeker in geval van B12) om al je waarden goed te houden. Ik lees links en rechts dat het lastig is om een echt tekort in je bloedwaarden weer weg te krijgen en je dan vb. naar injecties moet overgaan (help).
Als je dit dus nog niet zou gedaan hebben, zou ik zeker aanraden om je bloedwaarden eens te laten testen om te kijken hoe je ervoor staat. Vleeseters kunnen vb. ook een B12 tekort krijgen als hun lichaam deze vitamine gewoon minder goed kan opnemen, ook al krijgen ze deze vitamine voldoende binnen via hun voeding. (De meeste koeien krijgen hun B12 dan weer via verrijkte veevoeding binnen omdat ze te weinig in de wei grazen, maar dat is weer een ander verhaal ))
Ik vertrek vrijdag voor 9 dagen op vakantie naar Duitsland en vind nu vegan op de camping toch best wel spannend.
Qua avondeten red ik het wel, dat was vorig jaar ook al vegan.
Maar ik eet zoveel fruit en kan ik dat daar ook wel? En zouden salades wel goed blijven voor lunch… En wat eet ik onderweg in de auto.
Tis eigk allemaal kul want ik weet dat als ik me voorbereid alles kan, oke dus niet stressen komt goed
Herkenbaar! Dit is m’n eerste niet-stedentripvakantie als vegan en ik vind het ook spannend. Ga 10 dagen naar Tsjechië.
Ik at op vakantie gewoonlijk veel brood met kaas/vlees en ik zie het niet zitten om alleen maar zoet te eten, dus dat wordt even aanpassen… Maar goed uiteindelijk kunnen we prima overleven op aardappelen, peulvruchten en groenten en dat is sowieso wel te vinden in zowel Duitsland als Tsjechië, lijkt me? Fruit komt vast ook goed!
Ik ben van plan om wat noten en Nakd-reepjes mee te nemen voor onderweg.
Komt nog bij dat ik eten altijd zo leuk vond op vakantie; nieuwe dingen proberen, de bakkersafdeling verkennen. Dat dat nu niet echt meer kan vind ik wel jammer.
Jaa door supermarkten struinen was mijn favo bezigheid, nu weet ik wel dat Duitsland veel vegan heeft en we gaan pas als we naar berlijn gaan buiten de deur eten is het plan.
Ik wil ook zelf mayonaise en andere basis meenemen, wat dvs paté bijvoorbeeld. Ben toch bang dat ik alleen maar hummus kan eten
In Duitsland hoef je daar echt niet bang voor te zijn hoor! Ze hebben daar echt een groot vegan aanbod zowel in supermarkten als restaurants. Beter dan Nederland is mijn ervaring.
O misschien doe ik dit ook wel! Hoe lang zou dat kunnen overleven buiten een koelkast, haha?
Oké sorry ik kom even een week later terug op je vraag maar ben aan het teruglezen haha. Van Alpro nature zijn er 2 varianten, eentje met en eentje zonder suiker. Die zonder suiker vind ik zelf wel geschikt. De sojayoghurt van AH huismerk ook. En als ik nog een tip mag geven Laat de yoghurt eerst een dagje uitlekken in een theedoek. Dan heeft het meer echt die tzatziki consistentie, niet zo waterig. Veel lekkerder
Hm die van dvs weet ik niet maar die paté van zonnatura best lang volgens mij.
Neem je geen koelbox mee? Wij hebben een koelbox met standaard 3 verkoelingselementen. En wisselen dan iedere avond en ochtend voor 3 nieuwe
Duitsland loopt zooo voor op vegan eten!! Geen zorgen maken en lekker genieten van je vakantie!
Leuk grafiekje dat ik net tegenkwam. Uit De Verborgen Impact.
Ik hoorde trouwens een keer iets over een vegetariër die weer kip ging eten i.p.v. kaas omdat dat minder milieubelastend is. Vond ik ergens wel grappig.
Handig ja
@nnln nog voordat ik vlees/vis/gevogelte liet staan had ik al jaren bepaalde tekorten, waardoor ik injecties krijg en bepaalde supplementen slik. (Ik neem niet alles even goed op schijnbaar via de normale weg en heb verder een normaal eetpatroon.)Maar sinds ik gestopt ben met het eten van de drie eerder genoemde dingen heb ik opeens plekken op mijn hoofd met weinig haar en ik weet dus niet waar het aan ligt, het kan de extreme stress zijn die ik heb maar ook bijvoorbeeld een gebrek aan omega-3 omdat ik tot op heden daarvoor niks extra’s hebt geslikt etc. Ik laat sowieso +/- 2 keer per jaar bloed prikken om bepaalde zaken te checken. Maar ik wil mijn haardos dus niet naar de klote.
Ik wil graag vet eten maar ben me sindskort aan t verdiepen in soorten vet en wil geen (gedeeltelijk) gehard vet meer gebruiken omdat het zo waanzinnig slecht is voor je.
Maar nu kan ik dus ook geen alpro slagroom meer gebruiken weet iemand nog volvette producten waar ik zelf misschien nog niet op ben gekomen?
Pindakaas/notenpasta’s en noten en avocado’s heb ik al.