Ja, dat dacht ik dus ook tot ik gisteren ipv cupcakes een berg kruimels met frosting kon serveren
Dit doet me denken aan dat filmpje van die cucumber pizza haha. Ik zou niet weten hoe je iets kunt maken wat een beetje in de buurt komt van een zoete traktatie met die voorwaarden. Vaak zijn mensen die allergisch zijn voor noten ook allergisch voor steenvruchten dus dan vallen dadels volgens mij ook al af.
Ik denk dat je sowieso iets met pure chocola moet doen, dat voldoet namelijk aan je voorwaarden volgens mij. En misschien kun je inspiratie halen uit se ingredientenlijsten van bestaande glutenvrije producten van consenza geloof ik? Volgens mij is dat dat glutenvrije merk dat wordt verkocht bij de supermarkt. Iets met pure chocola en vegan bladerdeeg ofzo? Of iets met rozijnen erbij?
Misschien zeg ik dingen waar je niks aan hebt hoor
Precies dit! Zelf aanpassen is veel moeilijker, zeker als je gluten wilt vervangen. Die dingen zijn zo belangrijk. Ik heb een goed recept voor vegan en glutenvrije red velvet cupcakes, maar daar zit weer amandelmeel in
Misschien gewoon bij de Ekoplaza of andere biowinkel? Ik werk in een biowinkel en wij hebben het gewoon Dus wellicht kunnen ze het wel voor je bestellen als ze het niet in het schap hebben liggen !
Tot nog toe geen succes gehad bij de biowinkels/Ekoplaza waar ik geweest ben weet niet waarom, maar het is echt een hassle hier.
nee helaas is het dezelfde persoon
OkƩ een cheesecake van de vegan glutenvrije oreos van ah met cheesecake van silkentofu en bovenop gesmolten pure chocola
Dit is een goed idee! Bodem met glutenvrije Oreoās van AH en dan kwarktaart of cheesecake. Dit recept is subliem: baked cheesecake. De cashews kun je vervangen door meer roomkaas en/of kokoscreme te gebruiken.
Maar kwark/yoghurttaart is natuurlijk nog veel makkelijker
Deze (inclusief de frosting) waren best goed te doen! Glutenvrij bakken is inderdaad niet zo makkelijk⦠En inderdaad, de opties voor cheesecake-bodems die hier werden gegeven zijn ook goed te doen denk ik.
Soms zou je ook glutenvrij havermeel kunnen gebruiken als cheesecake-bodem?
Ja klopt. Ik vond hem erg lekker. Beetje olijfolie overheen en wat zout en peper. Maar disclaimer, ik ben gek op pasta en lust alle pasta.
überhaupt dat een kip eieren legt zonder dat ze bevrucht zijn/er een haan in de buurt is is natuurlijk ook gewoon doorgefokt
Soms ābaalā ik bijna dat mān smaak zo veranderd is. Ik zit nu alpro nature yoghurt te eten waar ik gister een schep havermout in heb gedaan en ik ben gewoon echt aan t genieten het is zo heerlijk zoet en romig en die havermout is lekker zacht maar toch met bite.
Een paar dagen geleden had ik nogal veel werk gestoken in een desert met toeters en bellen maar vond t zoet en chemisch. Ik vind dit gewoon lekkerder dan ijs. Vroeger echt een hekel aan types die gezonde dingen echt lekker vonden en āzinā hadden in havermout. Maar nu hebben dingen als uit eten gaan ofzo ook geen zin meer hahaha
Ja same! Ik kan dus niet meer ongegeneerd schransen want ik word misselijk van te veel vet of suiker. Hoe lame.
Idd echt zonde want vulde echt mān dagen daarmee. Er zijn wel wat kcal rijke vervangers hoor voor alle snacks zoals goeie boterhammen met 100% pindakaas en jam etc dus ben niet ineens ook eruit gaan zien als iemand die niet van suiker en vet houdt; want dat hou ik zeker nog wel
OkƩ hoi ik heb een vraag want ik wil ijs!
Ik wil heel graag vegan vanille-ijs want affogato is ehct mijn favoriete ding in de wereld, maar ik kan het nergens vinden bij supermarkten in de buurt. Iemand tips? (er was in Zweden Oatly ijs en dat was echt chill hiervoor, maar ijs is niet erg handig om te importeren helaas haha)
Sowieso het Oatly assortiment in Zweden was echt fantastisch, vegan creamcheese, ijs, ijskoffie, creme fraiche, etc etc ik hoop zo dat dat ook ooit naar NL komt!
Alpro heeft vegan ijs, dat koop je bij de plus.
hmmm dichtst bijzijnde plus is 10 km fietsen voor mij zie ik. Zou ik normaal gesproken nog wel doen, maar denk dat dat ijs het niet ovelreeft? :")
Je kunt het thuis weer in de vriezer zetten of je neemt een koeltasje mee? Het combineert in elk geval heerlijk met espresso kan ik je uit ervaring vertellen en 10 km is een kwartiertje fietsen ofzo? Dat moet wel goed gaan toch