Plantaardig/vegan eten

Misschien creme van Rituals? Meeste producten zijn sws vegan en ze hebben een boekje in de winkel liggen (tenminste, dat hadden ze toen ik laatst daar was) waar alle vegan producten staan aangegeven!

1 like

Ok heb net dit gemaakt:

Makkelijk en lekker! Heb er zelf nog wat rucola boven op gegooid.

5 likes

Ik gebruik zelf de producten van esse, en die doen echt wonderen voor mijn huid. Ook Maria akerberg heeft fijne producten

2 likes

Heb net deze gebakken, kan niet wachten tot ze zijn afgekoeld


https://www.mydarlingvegan.com/2014/09/lemon-poppy-seed-muffins/

2 likes

Ohhh deze zien er echt heerlijk uit! Ga ik van t weekend ook eens bakken.
Mijn lunch:


Zoete aardappel burrito ‘bowl’, met ‘kaas’ van nature and moi :yum::yum:

3 likes

Oh wat chill dat dit er is nu! Ik was echt pas geleden op zoek naar zoiets (toen ik nog vega at vond ik dit altijd zo fijn als snelle maaltijd) maar dat was in een kleine appie en daar zag ik het niet. Ga binnenkort weer op zoek!

En ik heb deze week al twee keer dit gemaakt (eerst met moederdagontbijt, toen nog een keer als avondeten/lunch voor de volgende dag) en vind het echt superlekker! Heb wel maizena er bij nodig om de pannenkoeken niet helemaal uit elkaar te laten vallen, maar dat uur laten staan heb ik niet gedaan steeds (eerder 20 minuten ofzo) en dat was dus ook niet nodig. http://www.greenkitchenstories.com/green-vegan-chickpea-pancakes/


Deze waren met moederdag ook een succes!

1 like

Chickpea pancakes maak ik ook vaak! Ook zonder ‘groen’ erg lekker. Heb eigenlijk nooit maizena nodig, maar doe het water dan ook op gevoel. Misschien is de verhouding niet helemaal ok?

Die Scones lijken me echt heerlijk!!!

Zijn echt een aanrader. Gaat ook echt super snel, Ze zijn al bijna op :open_mouth: Heb er vandaag nog een gegeten met frambozen jam :heart_eyes:

1 like

Ahhh lekker, nu al zin in!!

Ja misschien was dat het, ik heb geen idee. Maar een theelepel maizena loste het probleem de eerste keer op en de tweede keer heb ik het niet eens zonder geprobeerd haha.

1 like

Mijn vriend had deze taart gemaakt voor mijn verjaardag, en hij is echt suuuuperlekker! Advies: de frosting wordt erg zoet als je dit recept volgt, dus proef zelf even wat voor jou zoet genoeg is, haha. Wij hadden 2 cups poedersuiker erin en dat vond ik eigenlijk nog veel te veel.

3 likes

Er is een Chinees restaurant bij mij in de buurt die elke maand 2 x een vegan buffet verzorgd. Vanavond is het weer en ik heb er zoooveel zin in :heart_eyes: het zijn echt classic Chinese recepten , satĂ©, gebakken banaan, babi pangang , Peking ‘eend’ en echt veel meer. Echt cool dat ze het doen! Dus mochten jullie een keer bij Lent in de buurt zijn 
 het restaurant heet ‘Lent Plaza’

12 likes

Waar haal je in Nederland die vegan creamcheese vandaan? Ik ben het nog nooit tegengekomen! Dit klinkt verder wel echt als een toprecept, misschien maak ik dit wel voor mijn moeders verjaardag volgend weekend :smirk:

Oeh ik woon zelf in Nijmegen en zit in die Vegan Nijmegen groep en ben het al paar keer tegen gekomen. Nog niet heen geweest, vanavond kan ik helaas niet maar de volgdende keer ben ik er hopelijk bij!!

Jaaa je moet echt een keer gaan! Ik was zelf eerst ook een beetje huiverig maar het is echt lekker en vers gemaakt. En ook nog heel lief personeel :blush: heb ook een keer mijn vleesetende familie meegenomen en die vonden het ook heel lekker

Vegan forummeet!

5 likes

Ik heb vorig jaar een paar weken vegan gegeten, maar uiteindelijk is vooral kaas en dingen met kaas/melk er in weer een beetje terug in geslopen. Maar ik wil nu eigenlijk weer volledig vegan gaan eten! Merk alleen dat ik het lastig vind om te bedenken wat ik kan eten en ook juist om wel genoeg te eten, hebben jullie misschien eetlijstjes ofzo? Ik eet nu vaak als ontbijt sojayoghurt met fruit + Volkoren flakes, als lunch brood met avocado/pindakaas/petit patĂ© en merk dat ik vooral met avondeten (crĂšme fraiche, kaas, pasta) de mist in ga. Ook vind ik het lastig als ik met vriendinnen of mijn vriend ga borrelen, dan wil iedereen altijd wel nacho’s, kaasstengels, kaasplanken etc. en dat is gewoon echt mijn zwakte :frowning:

1 like

Ik gebruik producten van The Ordinary, voor overdag Moisturizing Factors en 's avonds Rose Hip Seed Oil

Heb een beetje hetzelfde. In mijn eentje vind ik het niet moeilijk maar als ik met vriendinnen ga eten of borrelen lukt het me nog niet
 Vooral als er allemaal lekkere hapjes op tafel komen. En kaas is echt mn grootste zwakte

1 like

Bij het borrelen blijft altijd lastig :pensive: ik vraag vaak een schaaltje olijven , (zoute) nootjes of stukjes brood met tapenade erbij. Dan kan ik ook een beetje knabbelen! Al moet ik zeggen dat ik het niet meer moeilijk vind om kaas te weerstaan, dus dat is voor mij makkelijker praten. Ik wil wel een keer een eetlijstje bijhouden van een paar dagen , dan kan ik je die sturen ter inspiratie misschien :relaxed:

2 likes