Plantaardig/vegan eten

Klinkt interessant! Ben benieuwd.

1 like

Ik had deze pas, het is best een leuk alternatief, maar je moet echt oppassen dat het geen prut wordt! Dan is het echt niet lekker! Ik had de tijd van het pak aangehouden en dat was al iets te lang.

1 like

@Kusjessoldaat hoe is het je vergaan op vakantie?

Ik ben op de helft en het gaat heel goed! Alleen gister at mn vriend een broodje knoflooksaus in de auto en toen was het weerstaan moeilijk.
Maar ze hebben hier heerlijke vegan salami! Eet er 4 broodjes mee per dag. Morgen vertrekken we naar berlijn dus dat zal geen problemen opleveren.
En bij jou?

3 likes

Is goed gegaan! De DM en Billa bleken beide wel veganspul te verkopen dus dat was mooi! Vegan restaurants of plekken met opties waren ook te vinden! Heb ook een nieuwe liefde ontdekt, namelijk oesterzam- en/of shitake-patĂ©. (Was wel even verbaasd want we gingen naar een Indiaas restaurant en in bijna alles zat melk – en ik had hier nooit over nagedacht, maar ik snap niet hoe je een koe heilig kan vinden maar dan wel misbruikt voor zuivel?)

Edit: ik zit nu te googelen en blijkbaar heeft India de grootste zuivelproductie ter wereld?

1 like

Ik ben er ook echt super benieuwd naar. Het zal niet het eerste IKEA eten fiasco zijn trouwens. (Helaas woon ik super ver van een IKEA vandaan dus laat even weten of het wat is!

Hù shit ik verlang ineens naar iets wat m’n moeder wel eens maakte als we brak waren. Afbakpistolets wit en dan bakken en dan ham en kaas ertussen en dan inpakken in aluminium folie en tijdje laten liggen zodat ze warm bleven, beetje kleffer werden en t vet vd kaas helemaal in t broodje trok.
Ik heb sws echt cravings naar afbak pistoletje met kaas en tomaat. Iemand tips hoe ik dit kan ondervangen?
Afbakpistoletten en tomaat is geen probleem maar wat zal ik doen i.p.v. kaas
 vind nepkaas zoals willemsburger niet echt net zo lekker maar bijv een andere spread zoals die van de Aldi paprika chili wel en komt in de buurt van vettigheid/hartigheid wat ik zoek. Iemand nog meer zulk soort lekkere tips of ideeen om iets “vies lekkers” te maken

En als je vegan kaas combineert met iets als pesto of tapenade? Dan hebt je wel dat mondgevoel van gesmolten kaas en het vettige en de smaak van de spread eronder.

Ik was vandaaf naar het vegan foodfestival. Meer mensen geweest? Ik vond het echt leuk opgezet! Eten was lekker alleen wat duur.

Leuk! Die ene in belgie? Zag er advertenties van. Ik ben niet gegaan ook mede omdat t altijd zo duur is haha. Wat heb je op?

Nee, die ene in Amsterdam!

Jaaa dat ga ik maandag denk ik toch maar proberen
 en dan iets met van die gegrilde zoete puntpaprika in een pot en augurken. Dat zijn wel sterke smaken haha

Ik ga vandaag denk ik. Ben benieuwd, vond wat op instagram stond een beetje tegenvallen? :speak_no_evil:

Edit: huh? Ik citeerde dus de opmerking boven mij van @ParisDarling??

Ik ook die pita, die vond ik super lekker! Banana/chocolade ijs, prima maar thuis maak ik hem ook. Een bara gevuld met tempe, erg lekker! Tiramisu van sticky fingers, deze was veelte duur voor wat je kreeg en het leek totaal niet op tiramisu(was ook met vruchten ipv koffie). Verder nog een empanada geproeft, vond de vulling lekker, maar het broodje beetje bitter.

Ik dacht eigenlijk nog dat ik oversized zag, maar dacht dat zal wel niet, dus had niet beter gekeken !

1 like

Ik was er op zaterdag en vond het echt leuk! Eten was vrij duur inderdaad maar dat had ik ook wel verwacht. Heb van die zeewierbacon gekocht, praatje van Janneke van der Meulen bijgewoond en m’n vriend heeft matchapoeder gescoord. :smiley: Vandaag wil ie nog even langsgaan voor de deal van Rude Health. :stuck_out_tongue:

Ik heb m vanmiddag gemaakt! Super lekker!

8 likes

Ja zo lekker! Bolletje bananenijs erbij mmmm. Nu alleen nog discipline opbrengen om niet de hele taart alleen in 1x op te eten haha

1 like

Ik ga woensdag een creatie bakken.
Ik ga deze taart maken https://wateetjedanwel.nl/vegan-frambozen-tiramisu/ maar dan met de cake volgens dit recept i.p.v. haar recept
https://www.exceedinglyvegan.com/vegan-recipes/baking-desserts/vegan-jaffa-cake-cake-giant-jaffa-cake en als plantaardige olie de koolzaad olie van Ikea met botersmaak gebruiken.
Hoop dat mijn oventje het aankan. Ik heb ook de kcal per portie berekend voor de geĂŻnteresseerden ervan uitgaande dat je met 4 personen ervan eet: 549
Hahaha oeps maarja verjaardagsontbijt, moet kunnen toch.

3 likes

Klinkt goddelijk!!! Perfect verjaardagsonbijt inderdaad! Laat je weten hoe t is gelukt?

Ik had ook de zeewierbacon!

En die taarr ziet er super lekker uit! Ik ben er achter dat die falafal van garden gourmet met spinazie eigenlijk nog veel lekkerder ia dan normale! Haha