Ik heb al weleens eerder gereageerd in dit topic, maar ik had al eerder besloten om na de vakantie helemaal vegan te gaan (at denk ik eerst 75 procent plantaardig). Dit is dag 4, het gaat me wel makkelijk af omdat ik al veel gerechten ken. Ik ben een aantal maanden geleden lid geworden van de vegan facebook en dat vind ik wel heel fijn, zo heb ik de afgelopen maanden zoveel kennis gekregen over producten en gerechten waardoor het veel makkelijker is. Van de ene op de andere dag van omnivoor naar vegan gaan had ik denk ik echt niet gekund.
Mijn vriend doet ook bijna helemaal mee. Ik denk dat hij niet alle ingrediënten gaat checken, maar alleen maar plantaardig eten in huis halen vindt hij helemaal prima. Van gewone yoghurt naar soja, geen probleem. Dat scheelt wel een heleboel.
Zelf ging ik gisteren wel meteen de fout in door snoepjes aan te nemen op werk, toen ik ze in m’n mond had dacht ik ‘shit gelatine’. Maar daar leer ik weer van. Ik moet wel echt gaan opletten denk ik op wat ik eet, want ik heb de hele dag trek en ik eet ook best wel vette dingen voor mijn doen maar dat kijk ik nog wel even aan.
en mn vriend (niet per se bewust met plantaardig eten) heeft ook genoten.
️
), maar vegans worden over het algemeen best wel uitgekotst. Nu vind ik de reacties echt heel erg meevallen en vinden de meeste reaguurders deze man ontzettend sneu die de veganisten met rust zou moeten laten. Ik merk toch wel dat de publieke opinie langzaam veranderd en dat veganisme steeds een heel klein beetje normaler wordt