Plantaardig/vegan eten

Ja, same here. En dat in een familie die helaas nog steeds heel veel dierlijke producten eet. :pensive:

@anon69702710 hopelijk lukt het zo:

Add images

1 like

Ok! Als je ook foto’s wil van de pagina’s waar ze naar refereert geef je maar een gil, dan fotografeer ik die ook even. Maar volgens mij vat ze het hier al wel prima samen.

Behalve dus het soja-verhaal! Daar zijn heel veel misverstanden over, maar is dus juist goed! Verder super dat je al zo lekker bezig bent. Ik hoop dat het gaat helpen met je PCOS als je overstapt op helemaal plantaardig. :blush:

Ik ga aankomende week naar Spanje, Benidorm en ik vroeg mij af hoe ze daar zitten qua veganistisch eten. Ik ben ook met wat vleeseters dus ik ben benieuwd hoe ik dat ga combineren en of ik niet alleen aan de friet zit (pls niet)

Tip voor dit soort vragen: als je intypt op tripadvisor ‘vegan’ en de plek waar je heen gaat komen er allemaal restaurants met vegan opties!

Lifesaver! Dat zit denk ik wel goed als ik het bekijk via trip advisor.

1 like

Ik heb ook de happy cow app, voor Android is die iig gratis. Maar ik heb de betaalde versie want dan kan ik trips aanmaken en restaurants opslaan.
Mijn ervaring leert dat als je uitlegt aan de vleeseters dat je graag meer wil eten dan sla ze het best snappen en een middenweg willen zoeken. Ik at bv wel veel falafel in dublin want ieder restaurant bood dat als vegan optie maar we gingen ook 2 x bij een vegan restaurant eten.
Verder is het handig dat als je weet dat je naar plek a en b gaat je vooraf al een restaurant zoekt via happy cow daar in de buurt. En zorg dat je altijd snacks mee hebt want dat is wel lastiger, ik kocht bv van die salades van ahtogo in dublin of smeerde brood of een zakje chips.
Ook is het handig de woorden voor vegan, melk, ei, etc te weten zodat je het aan restaurants kan uitleggen. En wil de groep graag bij een bepaald restaurant eten bel dan vantevoren. Dat maakt het een stuk makkelijker voor ze om jou van lekker eten te voorzien.

2 likes

Ik ben nu in Berlijn en heb gister zo heerlijk en veel gegeten.
Als zoetigheid zo’n grote chocolate chip koek, een carrot cake met cheesecake erin meegebakken en een ricecrisp bar met witte chocola pistache en framboos. Als avondeten had ik een calzone met kaas, ham, salami en champignon. Het was zo heerlijk! We waren bij zeus pizza en die hebben gewoon een giga vegan kaart, iets van 40 pizza’s! Enige jammere was dat mn vriend een pizza bestelde waarvan die dacht dat die vega was en daar bleek salami op te zitten, al de 2e x in Duitsland dat vlees niet aangegeven staat bij het gerecht en er wel op zit. (hij eet flex dus hij eet het wel op).
Vanavond gaan we ergens eten die goed aangeschreven staat ik moet alleen nog wat uitzoeken.
Word echt zo blij van al die vegan zoetigheid he, zou alles wel mee naar huis willen nemen.

9 likes

Aah jaloers, ik wil zo graag terug naar Berlijn nu!

Dit had ik vanavnod gemaakt en het was zoooo lekker. Sowieso echt chill, m’n ouders en broertje waren eten en die eten allemaal wel vlees, hoewel ook steeds minder, en die vonden alles wat ik gemaakt had echt megalekker.

@Kusjessoldaat als je nog een keer moet eten in Berlijn: de bibimbap die ik hier vorig jaar gegeten ehb was m’n beste maaltijd van 2017, was bij Mercosy in Kreuzberg

6 likes

Waar was dit allemaal? Ik ga binnenkort ook naar Berlijn.

1 like

Hmmm lekker! Ben je er lang mee bezig geweest? Wat heb je met de naan gegeten?

wat had je er nog meer bij gemaakt? een curry ofzo? ben benieuwd

Zeus pizza, vandaag bij chaos theory gegeten

En een burger pulled mushroom maar die was lelijk op de foto maar wel lekker en een geweldige tent en ik mocht een shotje door de milkshake (heb ik van jou/tante nel geleerd haha) en de zoetigheid was bij café neundrei!
De wijkjes zijn ook zo leuk, ik zou hier prima vanaf brunch gewoon alleen maar kunnen eten en drinken tot ik savonds lallend naar mn tent loop (word je ook een stuk minder sip van dan alle wo2 musea die ik nu bezoek)

9 likes

Dit was trouwens prima! Wel goed omspoelen van te voren en ook achteraf want anders wordt het een plakkerige boel

1 like

Nee helemaal niet, het is eigenlijk zo klaar! Het deeg moet alleen een tijdje rijzen dus dat moet je wel al even van te voren klaar maken. Maar het is een makkelijk deeg en je hebt ze ook eigenlijk zo gebakken in de pan.
En ik had er een pittige curry bijgemaakt met zoete aardappel, kikkererwten en spinazie, met kokosmelk en tomaat en er ook raita bij gemaakt.

2 likes

oh en @Kusjessoldaat ik heb hier gebruncht toen en dat was ook fantastisch mocht je nog wat zoeken. Ik vond het zo bizar ik ben tegen allebei deze plekken toen gewoon aangelopen basically zonder echt te googelen van tevoren, dat mis ik echt aan Berlijn haha https://www.instagram.com/homcafeberlin/

2 likes

:ok_hand:t4:

15 likes

Ziet er heerlijk uit!

Ik vind het best schrikken eigenlijk dat er mensen zo heftig op @anon69702710 reageren met dat ze aangeeft dat ze nog vlees eet en daarnaast alles plantaardig. Ik zelf ben vleeseter/zuiveleter en vind het echt petje af dat iemand al zoveel plantaardig eet? Ik snap dat het misschien gevoelig kan liggen als je heel erg bij dieren(leed) betrokken bent, maar dit is toch ook geen manier om meer mensen aan te moedigen om plantaardig te eten?

Ik had hier laatst bijv die pulled jackfruit buns gepost, en daar volgens mij bij gezet van: ‘ja smaakte echt naar pulled pork’. Ik vind dat positief want dat betekent dat ik iets heb gevonden waarmee ik niet hoef te compenseren op smaak en structuur, maar dat ik wél iets goeds eet. Daar zijn geen negatieve reacties opgekomen, maar achteraf kan dat dus eigenlijk ook al niet in dit topic want vlees = de duivel

Tuurlijk, als mensen in dit topic komen bespreken hoe lekker hamburgers zijn vind ik het logisch dat er iets van gezegd wordt, maar ik denk dat veel mensen (waaronder ikzelf) best graag vaker plantaardig wil eten en dan voel ik me echt weggejaagd uit dit topic omdat ik niet 1000% vegan dierenlover ben. Ja, sorry.

7 likes