Ik heb ook de happy cow app, voor Android is die iig gratis. Maar ik heb de betaalde versie want dan kan ik trips aanmaken en restaurants opslaan.
Mijn ervaring leert dat als je uitlegt aan de vleeseters dat je graag meer wil eten dan sla ze het best snappen en een middenweg willen zoeken. Ik at bv wel veel falafel in dublin want ieder restaurant bood dat als vegan optie maar we gingen ook 2 x bij een vegan restaurant eten.
Verder is het handig dat als je weet dat je naar plek a en b gaat je vooraf al een restaurant zoekt via happy cow daar in de buurt. En zorg dat je altijd snacks mee hebt want dat is wel lastiger, ik kocht bv van die salades van ahtogo in dublin of smeerde brood of een zakje chips.
Ook is het handig de woorden voor vegan, melk, ei, etc te weten zodat je het aan restaurants kan uitleggen. En wil de groep graag bij een bepaald restaurant eten bel dan vantevoren. Dat maakt het een stuk makkelijker voor ze om jou van lekker eten te voorzien.
Ik ben nu in Berlijn en heb gister zo heerlijk en veel gegeten.
Als zoetigheid zoân grote chocolate chip koek, een carrot cake met cheesecake erin meegebakken en een ricecrisp bar met witte chocola pistache en framboos. Als avondeten had ik een calzone met kaas, ham, salami en champignon. Het was zo heerlijk! We waren bij zeus pizza en die hebben gewoon een giga vegan kaart, iets van 40 pizzaâs! Enige jammere was dat mn vriend een pizza bestelde waarvan die dacht dat die vega was en daar bleek salami op te zitten, al de 2e x in Duitsland dat vlees niet aangegeven staat bij het gerecht en er wel op zit. (hij eet flex dus hij eet het wel op).
Vanavond gaan we ergens eten die goed aangeschreven staat ik moet alleen nog wat uitzoeken.
Word echt zo blij van al die vegan zoetigheid he, zou alles wel mee naar huis willen nemen.
Aah jaloers, ik wil zo graag terug naar Berlijn nu!
Dit had ik vanavnod gemaakt en het was zoooo lekker. Sowieso echt chill, mân ouders en broertje waren eten en die eten allemaal wel vlees, hoewel ook steeds minder, en die vonden alles wat ik gemaakt had echt megalekker.
@Kusjessoldaat als je nog een keer moet eten in Berlijn: de bibimbap die ik hier vorig jaar gegeten ehb was mân beste maaltijd van 2017, was bij Mercosy in Kreuzberg
Waar was dit allemaal? Ik ga binnenkort ook naar Berlijn.
Hmmm lekker! Ben je er lang mee bezig geweest? Wat heb je met de naan gegeten?
wat had je er nog meer bij gemaakt? een curry ofzo? ben benieuwd
Zeus pizza, vandaag bij chaos theory gegeten
En een burger pulled mushroom maar die was lelijk op de foto maar wel lekker en een geweldige tent en ik mocht een shotje door de milkshake (heb ik van jou/tante nel geleerd haha) en de zoetigheid was bij café neundrei!
De wijkjes zijn ook zo leuk, ik zou hier prima vanaf brunch gewoon alleen maar kunnen eten en drinken tot ik savonds lallend naar mn tent loop (word je ook een stuk minder sip van dan alle wo2 musea die ik nu bezoek)
Dit was trouwens prima! Wel goed omspoelen van te voren en ook achteraf want anders wordt het een plakkerige boel
Nee helemaal niet, het is eigenlijk zo klaar! Het deeg moet alleen een tijdje rijzen dus dat moet je wel al even van te voren klaar maken. Maar het is een makkelijk deeg en je hebt ze ook eigenlijk zo gebakken in de pan.
En ik had er een pittige curry bijgemaakt met zoete aardappel, kikkererwten en spinazie, met kokosmelk en tomaat en er ook raita bij gemaakt.
oh en @Kusjessoldaat ik heb hier gebruncht toen en dat was ook fantastisch mocht je nog wat zoeken. Ik vond het zo bizar ik ben tegen allebei deze plekken toen gewoon aangelopen basically zonder echt te googelen van tevoren, dat mis ik echt aan Berlijn haha https://www.instagram.com/homcafeberlin/
Ziet er heerlijk uit!
Maar misschien zien jullie het verkeerd? Dit topic is ook niet bedoeld om vleeseters te bekeren of ze welkom te laten voelen etc. Alleen eindelijk een plek voor veganisten waar ze geen rekening hoeven te houden met mensen die andere denkbeelden hebben. Een plek waar ze niet altijd uit hoeven te leggen dat ze een vegan burger eten, maar waar dat vanzelfsprekend is als ze het over een burger hebben. Daarom kom ik hier ook voor tips, maar houd ik me verder juist wat afzijdig om ze ook dat gevoel te gunnen. Dat je niet overal voorzichtig hoeft te zijn met je denkbeelden zodat vleeseters mogelijk beledigd raken.
Dankje, precies dit!
Ik zou ook graag weer een vegan discussie topic zien
Proberen is best maar praten over de voordelen van vlees eten of ĂŒberhaupt benoemen dat je vlees eet is niet voor dit topic.
Mensen hier zien daarbij letterlijk de kip voor zich die je eet, inclusief alle nare beelden van zijn leven en het slachthuis.
En het is juist zo fijn dat hier niet te zien.
Er posten hier zat mensen die niet vegan eten maar die dat gewoon niet benoemen en das beter.
Ja precies. Je kunt in elk topic verkondigen hoeveel vlees je eet en hoe lekker en goed dat is, maar alsjeblieft niet hier. Die zou een veilige plek moeten zijn.
@crazyplantlady jouw opmerking over pulled jackfruit is echt een ander verhaal. Fantastisch dat het naar vlees smaakt, good job. Ik heb niks tegen de smaak van vlees. Ik ben gek op ham en zou dolgraag een goede imitatie willen eten. Om met jouw woordkeuze mee te gaan: de smaak van vlees is niet de duivel, de voedingswaarde ook niet, maar het gebruik is dat voor mij wel. Je doodt geen levende, voelende wezens voor jouw genot, gemak of gezondheid.
Voor tips kan iedere vleeseter of vegetariër hier wat mij betreft gewoon terecht, graag zelfs. Maar let op je formulering.
Ja, ik denk dat Bunny het goed verwoord heeft.
Als ik voor mezelf spreek vind ik het prettig om een groep/topic te hebben waar veganisme even de norm is en waar we bepaalde onderwerpen anders behandelen dan in het echte leven. Daarom is dit in vergelijking met de rest van het forum wel een plek waar voor niet vegans misschien heftigere reacties komen. Veel mensen hier vinden vlees eten een zeer negatief iets, inclusief ikzelf en in ons dagelijks leven worden we constant doodgegooid met opmerkingen van niet-vegans over onze keuzes, gezondheid en whatever. Waaronder opmerkingen dat veganisme schadelijk zou zijn voor onze gezondheid (of eventuele kinderen). Als je hier dan binnenkomt met âik eet plantaardig behalve 500 gram vlees per week omdat dat goed voor je isâ (wat een flinke hoeveelheid is btw, toch ruim 14 kippen per jaar) dan kun je verwachten dat mensen erover gaan vallen.
Ik denk dat goed is om het vegandiscussie topic weer te openen voor dit soort situaties en dat we hier gewoon een rustig plekje hebben om even in onze veganbubbel zitten om tips en ideeen uit te wisselen zodat de mensen die gewoon taartrecepten willen delen dat kunnen zonder midden in een discussie te belanden.
Bedankt @Kusjessoldaat! Kan die discussie daarheen, misschien de berichten verplaatsen mods
? @Lula @Nescio @anon25548216
Ik denk dat alles al gezegd is en iedereen verwoordt het netjes en respectvol! Natuurlijk mag iemand die niet 100% plantaardig heet hier ook mee posten! Dat werd ook gewoon gezegd tegen kae maar laat dan gewoon achterwege wat je allemaal eet dat niet vegan is en stel je gerichte vragen hier, iedereen helpt wel graag hoor denk ik.
Dit is een leuk topic voor iedereen en dat moet het ook blijven.
Ik heb ook wel eens gepost dat ik de gangmakers té lekkere koeken vindt en ze een keer heb gekocht ONDANKS dat ze niet vegan zijn (zit ei in) en dat ik daarmee struggelde. Werd toen niet op gehaat hoor maar kreeg gewoon tips en argumenten. Precies wat ik nodig had en ik maak nu de koeken zelf helemaal plantaardig 

En @crazyplantlady voel je vooral niet weggejaagd. Als je bijvoorbeeld hier post âik zou graag iets meer plantaardig willen eten, heeft iemand een suggestie hoe ik daarmee kan beginnen?â zou je echt tips krijgen, dat is hier ook al vaker gevraagd! En je kan ook altijd naar het topic van @anon76889665 gaan voor specifieke gerechten.