Plantaardig/vegan eten

Hallo, lever je die koeken al?? :drooling_face:

Ja dat is goed! Waar ergens in Nederland woon je? Als je ergens in de buurt van het midden woont wil ik best een batch voor je bakken :grin:

1 like

Niet echt in de buurt van het midden. Heb je toevallig een recept dat je wilt delen? Ik wil ook graag roze koeken maken.

Je kunt Googlen op vegan Jaffa cakes. Dan vind je recepten! Roze koeken heb ik nog nooit gemaakt maar dat is dezelfde soort cake bodem alleen dan maak je roze suikerglazuur. Dat is heel makkelijk met wajang boter, poedersuiker en een rode plantaardige kleurstof krijg je door er een paar frambozen door te doen. Of frambozen concentraat. Want je wil geen pitjes in je glazuur.

Ja is er, heeft @Kusjessoldaat gemaakt

Mmmm lekker zeg! En nog gefeliciteerd ook!!

heeft er iemand lidl tips?? ben er nog niet zo in thuis maar probeer ook zo veel mogelijk vegan te eten so help a rookie out

De filetlapjes van het bbq assortiment zijn lekker! De sojamelk is lekker en goedkoop en ze hebben ook een ongezoete variant die goed werkt voor bakken en de vossenkopsnoepjes lijken heel erg op de snoepjes van Katja maar zijn vegan!

2 likes

thanks! ja het vleesvervangers assortiment heb ik in zijn geheel al gehad geloof ik! en ook de (ongezoete) sojamelk heb ik altijd! ik snoep eigenlijk niet maar denk dat ik ze wel in huis haal voor als iemand (of ikzelf) iets wil.
ben meer van het hartig snaaien, heeft iemand daar tips voor? geen chips haha

Macadamia noten van de lidl, kost wel een klein fortuin.
Verder vind ik de hummus vd lidl de lekkerste die er is!

2 likes

Zoute sticks en cassave kroepoek!

1 like

Niet van de lidl wel van de aldi:
deze crackers ā€œpizziniā€ genaamd, de tomaat olijfolie heb ik gekocht en vond ik heeel lekker. de andere heb ik de ingredienten niet van bekeken omdat ik al wist dat ik de tomaatolijfolie wilde maar misschien zijn die ook vegan.
https://nl.aldi.be/aldi_pizzini_48_5_3208_35026.html

alleen is niet in vaste aldi assortiment (volgens mij? vind altijd beetje onduideijk haha) maar ik ben in twee aldis geweest en lagen echt nog veeeel dus misschien is het wat voor je

1 like

Hahaha ja dit heb ik ook zo erg! Ik hoop dan ook altijd dat het mensen zijn die iets nieuws uitproberen (aka vleeseters die dan toch ook vega willen gaan) en dan wil ik het goede voorbeeld geven door veel te kopenšŸ˜‚

1 like

Moest hier aan denken toen ik dit vond tijdens een van mijn Google sessies: https://saltedplains.com/vegan-peanut-butter-pie-gluten-free/
Helaas totaal niet noten vrij maar alsnog wel iets wat ik even wilde delen :drooling_face:

1 like

De pretzels van de bake off!

Mijn lidl heeft geen bake-off :frowning:

Ik heb de afgelopen week alleen maar plantaardig gegeten en ik heb alles bijgehouden in zo’n app. Maar ik vind het dus best wel lastig om aan m’n eiwitten komen? Het lukt iedere dag net, maar dan dus wel doordat ik zie van, oh ik kom nog tekort dus ik moet even iets van sojayoghurt nog eten of zo. En ze zeggen toch ook dat je, wanneer je je eiwitten uit plantaardige bronnen eet, er meer van moet eten? 1,5g per lichaamsgewicht i.p.v. 0,8g dacht ik. Omdat je lichaam het minder makkelijk opneemt. Ik zit wel iedere dag over m’n koolhydratenlimiet heen. Ik google me rot naar dingen waar van nature veel eiwit inzit, maar alles is ook hoog in carbs, behalve tofu en dat is prima maar ik wil het wel een beetje afwisselen en dat nu niet iedere dag gaan eten.
Heeft iemand tips? Iets dat ik over het hoofd zie?

Het eiwitten doel is zoiets vaags, omdat er niet 1 richtlijn voor is maar het per land verschilt. Ik sport zelf niet echt en heb er wel vertrouwen in dat ik voldoende eiwitten eet terwijl ik dat doel niet haal, omdat ik denk dat dat doel te hoog is. Zelfde met koolhydraten, ik geloof wel in high carb low fat eten dus vreet zoveel koolhydraten als ik zelf wil. Denk dat die 2 dingen toch anders liggen.

Ik vond het zelf ook heel lastig, had mijn dieet er al flink op aangepast maar dan nog lukte het me vaak niet. Ik sport zelf best veel dus wil er iig naar streven de normen te halen. Ik vul nu aan met plantaardige eiwitshakes van Orangefit. Alpro soja go on vind ik ook een fijn product.

@Kusjessoldaat ja ik probeer iig de richtlijnen van Nederland gewoon aan te houden. Die richtlijnen zullen niet voor niets zo opgesteld zijn denk ik dan maar. Misschien naĆÆef, maar ik vind voeding en wat nou gezond is en hoe je nou moet eten al lastig genoeg. Waarom denk je dat het doel te hoog is, omdat het in andere landen lager ligt of?

@anon81733682 ahja ik vond net deze: https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/pulsin-pea-protein-isolate-60006969?skuid=006969, maar ik ga ook even kijken naar Orangefit!