Is meer havermout gebruiken een optie? 30 is best weinig!
Wat je ook kan doen is geprakte witte bonen erdoor doen!
Is meer havermout gebruiken een optie? 30 is best weinig!
Wat je ook kan doen is geprakte witte bonen erdoor doen!
Haha wow dat klinkt echt vies sorry. Smaakt het dan wel zoet?
Maar ik heb het al moeilijk met die 30 gram opkrijgen. Dus meer gaat niet. Maar ik heb nu een systeem bedacht waarbij ik op school om 10 uur fruit en groenten kan eten, dus ik ga dat proberen.
Haha ja ik had ook verwacht dat het bleh zou zijn maar de smaak is eigenlijk behoorlijk neutraal! Wel het proberen waard, denk ik.
En misschien dan geen overnight oats maken maar gewoon op de ochtend zelf wat water of melk bij de havermout doen? Het zuigt echt heel snel dat vocht op. Ik kan ook minder eten als de havermout superkoud is.
Noten en zaden inderdaad. Wat ook vult is als je er een schep vegan eiwitpoeder doorheen doet of een eetlepel pindakaas/amandelpasta. En lekker aftoppen met veel fruit.
Daarmee normaliseer je voor andere mensen vlees eten en ik vind dat het je statement minder geloofwaardig maakt. Ik kan me voorstellen dat als mensen je de ene week vlees ziet eten, maar de ene week als je daar komt gaat eisen dat je geen vlees wilt eten, minder zin hebben om moeite te doen.
Ik moet zeggen dat ik dat ook wel een lastig punt vind. Op werk kook ik voor een groep en dat is helaas altijd met vlees. Wat overblijft mag ivm hygiĂŤne niet bewaard worden, dus als er nadat collegaâs hebben gegeten nog over is, wordt het gewoon weggegooid. Dierenleed doet pijn aan mân hart, maar weggooien van eten ook. Eerder nam ik het dan wel in een bakje mee om thuis alsnog op te eten, maar tja als vegan vind ik dat raar maar aan de andere kant eten weggooien heel zonde. Alleen elke week wordt toch wel hetzelfde ingekocht, dus mijn niet eten of weggeven aan iemand anders verandert er niks aan.
Een beetje zoals de mensen die wel kippen hebben maar de eieren die ze leggen niet opeten. Je ziet de dieren niet als producent of bron van voedsel als je het sowieso weigert te eten. Anders maak je toch weer een uitzondering. Ik eet zelf nog wel een paar keer per week vlees dus ik zou het wel opeten, maar als ik compleet Vega of vegan was zou ik het ook laten staan denk ik.
Natuurlijk is het naar als dierlijke producten weggegooid moeten worden. Maar ik vind het een beetje van het âdit dier is toch al dood dus dan kan je het maar beter opetenâ niveau.
Alles wat weggegooid moet worden geeft het signaal dat er dus meer aanbod dan vraag was. Voor de verkoper niet voordelig. Nu is het in de westerse wereld natuurlijk gebruikelijk om een te groot aanbod te hebben, maar het moet wel rendabel blijven. Dus ja, kut dat het weggegooid wordt maar ik denk dat het nodig is om duidelijk te maken dat de maatschappij verandert en andere behoeften krijgt.
Hoe meer er wordt weggegooid hoe minder er uiteindelijk geproduceerd zal worden.
Beetje overdreven maar op âgevoelsniveauâ: als het mensen- of hondenvlees was zou je het ook niet opeten omdat het een restje is.
Dit is wellicht wel een goede ja! Ik denk ook dat ik aan haar ga zeggen: âkijk, als een verkoper op een festival allemaal half afgeklauwde maaltijden in de kliko of op het terrein ziet liggen gaat deze wellicht overwegen de volgende keer haar porties kleiner te makenâ = minder vlees.
O echt? Op het egf was het wel ok als je dat gewoon zei, dus ging er vanuit dat het hier ook wel kon. Post pas sinds een paar dagen weer mee op dit forum. Maar kom maar op met die politie, ik eet gewoon nog niet helemaal Vega maar wil wel graag leren. Zou het jammer vinden als ik hier word aangevallen daarop terwijl ik juist mee lees om te leren zodat ik nog minder dierlijke producten ga eten.
Wat mij betreft moet dit ook gewoon kunnen hoor! Vind dit topic ook meer bedoeld voor eettips dan voor debatten.
@MACdonalds superleuk dat je meer vegan wil eten!
Nooit te oud om te leren en patronen te veranderen toch! En als ik bedenk dat ik 1 a 1.5 jaar nog dagelijks vlees at en nu nog ongeveer 100 of 150 gram per week, dan is er al zo veel veranderd. Mezelf elke keer laten lezen waarom vlees en dierlijke producten fout zijn zorgt er juist voor dat ik wil blijven veranderen. Mân vriend maak ik ook steeds enthousiaster met vervangers die steeds echter smaken.
Sorry, door jouw forumnaam @MACdonalds moet ik dit echt zeggen: ga allemaal snel naar de Mac voor de vegan burger, voordat het niet meer kan!!! Naar verluidt gaat ie volgende week uit het assortiment
Hahahaha ja ik heb niet echt de meest toepasselijke naam voor dit topic hè, oeps
Maar serieus: gaat ie eruit? Want die wilde ik idd nog eens proberenâŚ
Ja erg hè? Ik heb hem ook nog nooit gehad, maar ga deze week echt.
Heh hoe kan die er nou uitgaan. Erg lekker vind ik hem niet hoor maar het is zo makkelijk dat ik daar ook wat kan eten onderweg bijvoorbeeld, naast patat met ketchup.
Er komt een nieuwe met kaas enzo. Ik hoorde het toevallig een aantal dagen geleden toen ik in de Mac was
Maar is die ook niet vegan als ze de kaas weglaten, weet iemand dat??
huh ik heb juist voor t eerst sinds een jaar mc donalds cravings en zit te plannen dat ik het binnenkort ga eten!! noooooooo. maarja jammer dan gaat het over ik ga niet nu snel die burger halen. wil wachten tot ik er echt echt zin in heb. mc donalds smaakt me namelijk alleen als ik er echt al weken naar uit kijk.
over vlees eten dat anders wordt weggegooid:
Mijn vriend eet af en toe nog vlees, en ik heb met hem de regel: ik koop geen dierlijke producten en bereid ze niet. Er is 1 uitzondering op, als wij op werk vlees moeten weggooien dan neem ik het soms voor hem mee. Mijn argumenten om het te doen: Ik schrijf het af volgens de procedure dus er wordt in de toekomst wel minder van ingekocht. Ik stimuleer hiermee dus niet de inkoop van vlees en dus indirect de vraag naar vlees.
En daarnaast vindt hij het heel erg lekker en wordt het anders regelrecht de kliko ingedonderd, dan zijn alle dieren helemaal voor niks gestorven.
Dus dat is mijn compromis. Meningen hierover mogen uiteraard!!