Plantaardig/vegan eten

Joehoe, ze zijn er weer!! :heart_eyes:
Gisteren gekocht, lekker! Plus heeft ook vegan chocolade kruidnoten.

5 likes

Omg ik ben zo blij. Mijn vriend heeft een pizzeria. En we hebben een tijd samen gewerkt om een vegan pizza te ontwikkelen. Ennn nu is die af, en in de verkoop. En zooo lekker!!! En ook echt fijn om te zien dat die best populair is al :grinning:

38 likes

Wat super leuk! Welke stad?

Totaal off topic: ik houd van Kaapstad en vooral de omgeving

@Violoncello ik heb hem aan mn vader gevraagd, zal je taggen als ik hem ontvang!

@yzile en robuuste koeken! Gelukkig heb ik een restaurant in de buurt dat vegan koeken van taartenvanjansen verkoopt, die zijn zo lekker dik. Maar jammer appie :frowning:
Oh en ik ben jaloers op je titel ik wil ook Queen zijn :princess:

En nog even klagen iedere x als er eten is op werk moet ik apart naar mn baas om haar eraan te herinneren dat ik vegan eet, om daarna zelf maar te bellen dat ze ook wat vegans voor mij maken. Want ze gaan dat niet iedere x onthouden.
Nu morgen moet ik dus weer op werk eten dus ik er vandaag heen. Nou het is niet duidelijk wat we gaan eten en als ze langs komen in mn klas om bestelling op te nemen moet ik er maar iets vegans voor bedenken, ik hoop dat we domino’s eten. Maar ik vind dit dus echt niet oke?? Het is niet eens dat ik op mn werk wil eten maar ik wil ook weer geen eigen bakje meenemen. Als ze nou zou mailen geef even je dieetwensen door maar ik moet er echt zelf aan denken.

1 like

Je kan die titel gewoon nemen! Ik weet eigk niet hoe ik eraan kom hahaha

1 like

Ik voelde me wel beter qua meer energie, voelde me ‘lichter’ ofzo? Veel wat je als vegan eet is natuurlijk licht verteerbaar dus zou daar mee te maken kunnen hebben. Qua haar en huid heb ik niet echt verandering gemerkt

Mijn huid lijkt wat mooier (minder droog dan vroeger) maar verder merk ik buiten verandering in stoelgang (wat volgens mij iedereen heeft) niet veel verschil. Bij mijn vriend merk ik het wel heel erg, die had vroeger vaak buikpijn na het eten en nu nooit meer en hij is minder vaak ziek.

Meer energie! Sneller herstel na sporten, waardoor ik vaker kan trainen en dus sneller progressie maak.

Mijn darmklachten zijn helaas erger geworden omdat ik zoveel koolhydraten eet en die slechter verdraag. Ik merk wel verbetering als ik goed op mijn voeding let, maar ik houd te veel van koolhydraten om ze echt drastisch minder te eten. Bovendien geven die me juist veel energie.

Weten jullie een geraspte kaas oid waar je zo’n mooi goudbruin laagje mee krijgt over je lasagne? M’n vriend en ik eten al een hele poos vegetarisch, maar nu wil hij een paar weken vegan proberen. Ik ga half met hem meedoen, maar dat deed ik eigenlijk al haha. Gaan vanavond een kaassaus maken voor mac and cheese, maar wil volgende week weer eens lasagne eten, maar uiteraard niet zonder krokant en goed kaaslaagje.

Hoe maak jij mac en cheese? Benieuwd naar een receptje als je dat hebt!

Het was smerig, we hebben nu net vegan dominos pizza besteld hahaha
Maar écht smerig.

Hahahah jammer! Geniet van je pizza!

Dit is mijn favoriete recept!

Ik maak er zelf vaak nog een kruimeltopping bij met boter, panko en kruiden naar keuze.

1 like

Geen puisten meer, gewoon nul.
Energielevels fluctueren gewoon, geen verschil gemerkt eigenlijk.
Gewicht is meer gaan fluctueren heb ik het idee. Was al jaren hetzelfde maar nu kan het soms binnen de week 5 kg schelen. Vind ik wel moeilijk soms want dan raak ik in paniek omdat ik ineens VEEL zwaarder ben maar gaat wel steeds vanzelf weer weg.
Maar ik vind het lastig want bij mij viel vegan gaan eten samen met beëindigen van relatie en plaatsen van spiraal dus ehhh ja kan niet echt bepalen waar wat precies van komt

1 like

Ben minder vaak verkouden /grieperig.
Buikklachten bijna verdwenen.
Heb ook meer energie, mijn gewicht heeft zich gestabiliseerd. Dus eigenlijk vooral positief :blush:

Ik overweeg magnesium, D3 en omega-3 bij te gaan slikken.
Welke merken raden jullie aan? Ik haal mijn B12 en ijzersupplementen bij Holland & Barrett.

Vit D3 van Plantavital en Omega 3 van Testa!

1 like

Dankje! Plantavital is bij H&B verkrijgbaar, handig!

1 like

@Kahlo ik slik deze ook maar ik vind hem best duur, H&B zou ook een andere moeten hebben maar mijn filiaal heeft die nooit. :frowning: Hier staan nog meer vegan D’s, o.a. dus de verschillende van H&B: https://veganwiki.nl/a/Vitamine_D#Producten

Heb vandaag bij H&B een combinatie van magnesium en calcium gekocht, wel handig! :slight_smile: Zit dus in 1 doosje. En nieuwe B12. Het is 2e gratis op veel supplementen nu! :smiley:

2 likes