Ik heb een beetje hulp nodig als dat kan, ik ga een weekendje weg met m’n vriendinnen en ik wou vast wat boodschappen doen voor snacks enzo. Nou was ik van plan gewoon een stokbroodje met smeerseltjes te kopen en wat chips en andere snacks maar nu is één van mn vriendinnen ineens vegan geworden. Ik heb hier echt geen ervaring mee maar wil wel heel graag rekening met haar houden. Hebben jullie misschien tips voor makkelijke snacks waar je het liefst niets of nauwelijks iets aan hoeft te doen? Heel erg bedankt alvast!
Vers stokbrood is vaak vegan, zou voor de zekerheid even de ingrediënten checken. Zelfde geldt voor de meeste chips soorten. Verder qua smeersels: hummus (verschillende smaken), olijven en zongedroogde tomaten op olie, baba ganoush, tapenade en pesto zijn soms ook vegan (wel even checken of er geen ansjovis of kaas in zit). Dus ik denk dat je alsnog je originele plan kunt uitvoeren met slechts een paar kleine aanpassingen!
Ik vind juist best veel chips niet vegan, want melkpoeder. De paprikavariant van Wokkels is vegan, de biologische paprika van de AH ook en uit mijn hoofd de bbq flavour deep ridged van Lays ook. Verder de meeste (ik denk bijna allemaal?) naturel chips ook, maar voor de zekerheid even checken! Er bestaat een vegan wiki, daar staan alle producten, dus daar kun je het sowieso makkelijk checken. Veel plezier alvast!! @nutsaboutbeauty
Alle croky is ook vegan!
Niet alle smaken, goed checken dus!
Haha, ik koop die D3 enkel als die in promotie staat en dan meestal ook 2 potjes. Zo kan ik weer verder tot de volgende promo.
Stokbrood met smeerseltjes kan prima! let wel op pesto etc is vaak niet vegan. Hummus en groentespread wel. https://acupoflife.nl/avocado-bonen-creme/ Zoiets is ook vast lekker, Verder snackgroente, chips/crackers, nootjes: https://www.huhisthisvegan.com/snacks
Die van Testa zijn in verhouding goedkoper dan Royal Green, maar nog steeds veel duurder dan deze van B&F: https://www.bodyenfitshop.nl/vegan-omega-3/
Edit: en deze D3 is weer goedkoper dan die van Plantavital (https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/vedax-plantavital-vitamine-d3-60032092)
https://www.bodyenfitshop.nl/vegan-vitamin-d3/
Ik heb nu dit in mijn winkelmandje zitten bij Body & Fit, kan iemand me vertellen of ik er goed aan doe dit te bestellen? Ik eet al lang plantaardig maar ben er verder helemaal niet zo in thuis en wil dat dus verbeteren.
Vegan Protein Bars zijn er 12 en de edelgistvlokken is 200 gram. Die bars vind ik eigenlijk niet zo lekker (en erg chewy), maar denk dat het wel goed voor me is vanwege de eiwitten bijvoorbeeld. En in verhouding zijn ze veel goedkoper en beter qua voedingsstoffen dan de bars die ik nu eet.
Ik eet vaak Ajvar op brood / crackers. Deze hieronder verkopen ze bij AH maar bij de Turk bijv hebben ze heel veel soorten, erg lekker!
Ah jongens! Één van de nieuwe Tony’s repen is vegan, de cacaokoekje karamel reep. Zo benieuwd naar!
Die wil ik!!
Dit zojuist gemaakt en het smaakt echt heel erg goed! Het smaakt overigens totaal niet naar bouillabaisse haha
Ik ben nog maar een paar weken volledig vegan, maar ik merk lichamelijk al super veel verschil. Ik voel me veel energieker ondanks dat ik veel vegan junkfood ook heb gehad. Maar zelfs dan krijg je gewoon over de dag heen veel meer groente en fruit binnen. Mijn huid is al vrij egaal, dus daar merk ik niet heel veel verschil in. Het belangrijkste voor mij: sorry voor het tmi-gehalte: ik heb eindelijk weer normale ontlasting. Achteraf denk ik dat ik misschien ook wel een koemelkallergie had, maar ik liep echt al maanden te sukkelen met mijn darmen. Ondanks alle bonen ed. merk ik zoveel verschil. Mijn huisarts had me juist aangeraden om een dieet te doen wat eigenlijk volledig draait om dierlijke producten, toen ik zei dat ik probeer zoveel mogelijk plantaardig te eten kreeg ze bijna een rolberoerte. Ik heb al van meerdere mensen met PDS hele positieve verhalen gehoord over de invloed van plantaardig eten. Dit was niet mijn voornaamste reden voor vegan eten, maar wel een hele fijne bijkomstigheid!
Ik zou graag meer vegan willen eten, maar door bonen krijg ik last van mijn darmen. Is dat iets waar je aan kunt wennen? Hoe doen jullie dat?
Ik heb hem geproefd! En vind hem lekker. Proef niet heel veel van de cacaokoekjes maar het is wel knapperig door de karamel. En de chocola smaakt niet zo bitter als andere pure chocola wel eens kan smaken. Ik ben voor.
Inderdaad wat @Goldenmilk zegt. En wanneer je bonen uit blik gebruikt goed afspoelen. Kook je ze zelf (is wel beter) zorgen dat je ze lang genoeg weekt (liefst de hele nacht maar je kunt ze zelfs laten ontkiemen, worden ze nog beter verteerbaar van en de voedingswaarde neemt toe) en zorgen dat je ze goed gaar kookt. Je kan bij het weken en koken ook een stukje kombu toevoegen.
Je zou trouwens ook met alleen linzen kunnen beginnen, voor veel mensen verteren die beter.
Dank je voor de tips! Ik wist nooit dat het weken ook daarvoor hielp, meestal bedenk ik het te laat en dan week ik ze maar kort. Kombu zal ik in huis halen. Linzen eet ik inderdaad al vaker en daar heb ik geen last van.
Dank je! Ik ga met je tips aan de slag. Koop je Kimchi dan kant en klaar of maak je het zelf?
Dit klinkt voor mij perfect! Ben toch meer fan van de caramel en dat de chocolade niet zo bitter is is helemaal fijn.
Hier nu saucijzenbroodjes aan het bakken. Al zo lang zoveel zin in, echt heerlijk