Ik neem sushibowls mee naar m’n werk.
Op basis van bruine rijst gemengd met quinoa. Vult beter en is voedzamer dan witte sushirijst.
En dan maak ik zoetzure komkommer, dat gaat er op. Wakamé uit de toko. Edamameboontjes. En dan nog iets van rouwkost, dus reepjes wortel of plakjes radijs. En dat maak ik allemaal klaar in aparte bakjes op zondag en dan 's ochtends gooi ik het in 1 bakje samen, beetje zoutarme sojasaus eroverheen en klaar.
Oh en op het werk doe ik er dan nog een miniavocado (uit zo’n groot netje van de AH) er doorheen.
Ik ben nu ook aan het proberen te ontbijten. Ik at altijd alleen een banaan, maar nu had ik een bakje klaargemaakt met sojayoghurt, een paar frambroosjes en blauwe bessen uit de vriezer (gisteravond er al bij gegooid), schepje chiazaad en dan in een apart compartimentje nog een beetje granola. Op m’n werk snijd ik er nog een banaan doorheen en gooi ik de granola erdoor.
Vond het nog best lastig om vegan granola te vinden die niet heel veel suiker bevat trouwens. Uiteindelijk 1 van Eat Natural genomen met cacao. Stond niet 100% op aangegeven dat het echt vegan is, maar aan de ingrediënten kon ik niets halen dat op niet vegan ingrediënten leek.
Edit: ik zie nu dat hij sporen kan bevatten van koemelk, maar het geen ingrediënt is. voor mij is dat nog oké nu, zal ik later wel meer gaan vermijden dus tips voor laag in suiker, hoog in smaak en vegan granola zijn nog steeds welkom 
(Ingrediënten: Volkoren HAVER 37%, honing, geschaafdekokosnoot 11%, SPELTVLOKKEN (SPELT, zout),raapzaadolie , AMANDELEN 7%, cacao 4%. Kan sporen van pinda, soja, sesamzaad en koemelk bevatten.)

️