Plantaardig/vegan eten

Ik wil deze week iedere avond koken, at deze week namelijk niet thuis.
Maar ik heb gewoon geen inspiratie. Ik houd van simpel eten. Niet te veel bonen en niet te veel oventijd want heb niet altijd veel tijd.
Soep, curry, avg, rijstgerechten.
Wie heeft er tips met linkje of recept?

Deze en dan de kip vervangen door stukjes als kip van de ap

1 like

Hebben jullie nog tips voor lekkere lunch om mee te nemen naar werk? Wat ik nu meestal doe is gewoon brood met beleg of salade met als basis couscous/bulgur/quinoa en peulvruchten.

Ik eet heel gevarieerd ontbijt, tussendoortjes en avondeten, maar lunch vind ik soms best lastig. Vind het nu een beetje saai worden.

wraps, springrolls met een dip, soep, havermout met plantaardige melk en fruit, crackers met hummus en komkommer

1 like

Omg in welk schap staat de Ajvar?

Kikkererwtenspread v mr kitchen op crackers! Zo lekker.

Hahaha jouw forumnaam is leuk!:ok_hand:

Bij de buitenlandse producten, waar ook potten kikkererwten staan, curry etc.

1 like

Ah die ken ik nog niet! Binnenkort maar eens proberen.

Hahah ja laf Loenatik :heart:

1 like

@Annie Laatst heb ik die filet americain gemaakt nav de foto die je postte uit het Action kookboek. Die was echt heel erg goed! Maar echt! Heb nog twee dikke lepels vegan mayo er doorheen gedaan voor de smeuïgheid, toen was ie perfect. Vandaag ga ik het voor de 3e keer maken :grimacing: 10/10 aanrader

2 likes

Ik neem sushibowls mee naar m’n werk.
Op basis van bruine rijst gemengd met quinoa. Vult beter en is voedzamer dan witte sushirijst.
En dan maak ik zoetzure komkommer, dat gaat er op. Wakamé uit de toko. Edamameboontjes. En dan nog iets van rouwkost, dus reepjes wortel of plakjes radijs. En dat maak ik allemaal klaar in aparte bakjes op zondag en dan 's ochtends gooi ik het in 1 bakje samen, beetje zoutarme sojasaus eroverheen en klaar.
Oh en op het werk doe ik er dan nog een miniavocado (uit zo’n groot netje van de AH) er doorheen.

Ik ben nu ook aan het proberen te ontbijten. Ik at altijd alleen een banaan, maar nu had ik een bakje klaargemaakt met sojayoghurt, een paar frambroosjes en blauwe bessen uit de vriezer (gisteravond er al bij gegooid), schepje chiazaad en dan in een apart compartimentje nog een beetje granola. Op m’n werk snijd ik er nog een banaan doorheen en gooi ik de granola erdoor.
Vond het nog best lastig om vegan granola te vinden die niet heel veel suiker bevat trouwens. Uiteindelijk 1 van Eat Natural genomen met cacao. Stond niet 100% op aangegeven dat het echt vegan is, maar aan de ingrediënten kon ik niets halen dat op niet vegan ingrediënten leek.

Voor mij zou het geen ramp zijn als het toch niet 100% blijkt te zijn trouwens, ik eet 80/20 vegan/vegetarisch nu. Maar zou wel graag een tip willen welke het dan wel is.

Edit: ik zie nu dat hij sporen kan bevatten van koemelk, maar het geen ingrediënt is. voor mij is dat nog oké nu, zal ik later wel meer gaan vermijden dus tips voor laag in suiker, hoog in smaak en vegan granola zijn nog steeds welkom :smiley:
(Ingrediënten: Volkoren HAVER 37%, honing, geschaafdekokosnoot 11%, SPELTVLOKKEN (SPELT, zout),raapzaadolie , AMANDELEN 7%, cacao 4%. Kan sporen van pinda, soja, sesamzaad en koemelk bevatten.)

4 likes

Ohhh vraagje, ik zag laatst dat de PSL siroop bij de starbucks nu vegan is. Heeft iemand anders dit ook gezien en klopt het?

Edit: https://news.starbucks.com/emea/psl-vegan-friendly

2 likes

Ik heb nog een courgette liggen, iemand ideeën daarvoor (buiten pasta met tomatensausje)?

In plakken snijden en dan grillen met zout en peper (en wat olie natuurlijk). En dan lekker een broodje met hummus en gegrilde courgette beleggen :heart_eyes:

Offf maak er courgettesoep van.

3 likes

@Briseis van de courgette kun je courgetti maken dus soort van spaghetti. Dit kun je kort eventjes koken en dan met een pastasaus eten.
Courgettesoep maken, door de lasagne, wokken, in de grillpan of in een salade. Ik ben echt gek op courgette.

1 like

Wateetjedanwel heeft een heel lekker recept voor gevulde courgette met quinoa, cashews en zongedroogde tomaatjes👌

2 likes

Thanks guys! Ik maakte vroeger vaak soep van courgette en linzen bedacht ik me ineens door jullie reacties, dus misschien doe ik dat wel! :slight_smile:

ja dit klopt! ik werk er

1 like

Yes, het staat ook op de advertenties. PSL :heart_eyes::heart:

2 likes

Wilde nog even m’n saucijzenbroodjes van gisteren showen. Waren ook zo enorm lekker! :heart_eyes:

En die nieuwe Tony’s reep is echt enorm goed. Jammer dat ‘ie zo duur is, maar beter voor m’n figuur denk ik :’)

18 likes

Je kan het volgens mij ook prima maken zonder honing :smiley: