Ik vroeg het in de Starbucks aan die vrouw die daar werkte en zij zei sojamelk. Dus dat had ik gekozen vond het lekker
In de Belgische Vegan fb groep komt dit merk de laatste tijd ook vaker voorbij. Ik voel me echt een zeur als ik op zulke posts telkens antwoord dat het niet zo vegan is als ze laten uitschijnen.
Al zullen er waarschijnlijk ook wel mensen zijn die enkel plantaardig eten en de lijn niet doortrekken naar hun verzorging/kledij/etc.
Ik vindt de charcoal facescrub van dr organic heel fijn! En voor shampoo/conditioner de coconut oil. @Annie
Ik kwam net onder de douche tot de ontdekking dat de douchegel van Balea (van de DM) vegan is. Dat staat erop in elk geval, van ingrediënten heb ik niet zoveel verstand. De bodylotion ook trouwens!
Als het goed is zijn bijna alle Balea producten vegan! Heel fijn naast het kleine prijsje
Ik weet niet of dit account eerder is gedeeld, maar vond 'm zelf wel tof. Sommige dingen zijn niet zo verrassend misschien, maar de Jumbo ‘thuismaak croissants’ waren voor mij wel nieuw!
Amandelmelk schijnt het lekkerste te zijn hierin
Ik vind havermelk juist bij alle drankjes het lekkerste! Loopt dus lekker uiteen
Uit dieren die modder en vuil water consumeerden! Maar nu staan de koeien dus op veel te propere plekken en krijgen ze dat niet meer binnen en wij dus bijgevolg ook niet.
Edit: de reactie van @Dombo is beter, maar de kern is dus dat wij en de dieren te proper leven!
Als je er meer over wilt weten, ik heb er voor de uni een paper over geschreven waarin ik alle aspecten van veganisme behandel om te kijken of het mogelijks de nieuwe norm zou kunnen worden. Een van die aspecten is gezondheid, en daarvoor heb ik gekeken naar bv ziektes. Ook mythes zoals die van B12 heb ik erin behandeld! (Ik ben trouwens geen veganist (omwille van mijn moeilijke relatie met eten), maar ik ben er wel voorstander van )
Oh dat lijkt mij heel interessant om te lezen! Ik heb zelf eens een essay geschreven over waarom zuivel niet gepromoot moet worden ter preventie van osteoporose. Vind het altijd fijn om wetenschappelijk bewijs te zien voor de voordelen van een meer plantaardig voedingspatroon.
Heb het even via een site geprobeerd, weet niet of deze link werkt? Zie trouwens ook dat ik op deze computer alleen een niet-finale versie van het bestand heb dus niet let niet op de typfoutjes!!!
Nu jullie toch mijn naam kunnen zien...
KRistEN, snap je???
Weet je wat ik een heel irritant type mens vind, die zodra ze horen dat je veganistisch eet zeggen oh ik eet ook echt bijna nooit vlees!! En zuivel ook niet eigenlijk! Terwijl ik ze gewoon letterlijk elke dag vlees en room en kaas etc zie gebruiken
Omg jaaaa en ook altijd “oh ja ik ben ook bezig met minder vlees eten, eet nu 2 keer per week vegetarisch”. Oke wil je nu een applaus? Waarom hebben mensen altijd gelijk de neiging om zichzelf te verantwoorden of te verdedigen.
Wat een superinteressant onderwerp om over te schrijven! Ik ga hem lezen
Misschien dat dat hier iets mee te maken heeft:
Ik had ergens gehoord (misschien een of andere studie?) dat mensen zich voelen ‘aangetast in hun moraliteit’ wanneer iemand ze verteld dat ze veganist zijn en daarom negatief reageren/idee hebben zich te moeten verdedigen. Wanneer iemand namelijk aangeeft geen zuivel/kaas te eten door allergieën, boeit het mensen niet.
Iemand toevallig enig idee waar ik dit gelezen zou kunnen hebben? :"P
Superinteressant, thanks voor het delen!
Ik heb het een beetje te druk om hem nu (of op korte termijn) te lezen, maar dat ga ik zeker nog doen!
De volgende stap in minder dierlijke producten is hier aangebroken: vanaf nu geen pakken koemelk meer in huis. Haal vanaf nu alleen nog haver-, soja- en rijstemelk. Gaat er hier thuis net zo makkelijk in als koemelk, dus waarom niet! Ook toetjes steeds meer plantaardig, alleen is daar nog zo weinig keus in…
Eet nu 6 dagen in de week vegetarisch, waarvan de helft ook veganistisch. Ben steeds meer op zoek naar plantaardige alternatieven, merk dat het steeds makkelijker wordt. Moet alleen mijn receptenrepertoire wat uitbreiden: ben snel door mijn recepten heen.
Langzaam maar zeker steeds minder dierlijk, voelt fijn!
@MACdonalds wat goed, en fijn dat t ook goed aanvoelt! Is denk ik ook een verstandige manier op het stapje bij stapje af te bouwen, dan in 1 x cold turkey.
Ik vind het soms zo lastig, dat ik weinig vrienden heb in mijn omgeving die ook vegan eten. Mijn vriend gelukkig wel! Weet niet of ik een relatie zou kunnen hebben met iemand die vlees eet… vegetarisch is dan een ander verhaal natuurlijk! Maar heb dus bijna geen vrienden die ook vegan eten. Vaak met etentjes worden er dan ook restaurants uitgekozen waar gewoon bijna alleen maar vis/vlees op het menu staat. Doen ze niet expres, maar t zou zo leuk zijn om met een groepje uit eten te gaan die allemaal vegan/vega eten dat dat geen issue is!
Denk dat dat voor hier thuis idd ook het beste werkt! Eerst gruwelde mijn vriend al bij het woord ‘vegan’, en nu zegt hij dat hij rijstemelk en amandelmelk lekker vindt hahaha. Het is op deze manier een heel natuurlijk proces, heb nu ook niet het gevoel dat ik dingen mis, anders had ik dat wel gehad denk ik.
Hier in de omgeving zijn ook HEEL weinig restaurants waar je überhaupt vegan kunt eten… Dus die ene keer per week dat ik vlees of vis eet, is vaak een dag dat ik uit eten ga.