Zuivel, ei (ja echt), honing, wolvet, bijenwas… Best wel veel helaas. Ik vergeet vast nog vanalles.
Wtf
Ik zag dat iemand al gereageerd had over het honing gedeelte dat dit niet vegan is, maar ik wil alleen nog zeggen dat de meeste vegans ‘sporen van’ gewoon als vegan bestempelen Dus als een product geen melk bevat, maar wel als spoor zou kunnen bevatten vinden 99% van de veganisten dit prima om te eten (er zijn natuurlijk altijd mensen die er anders over denken, maargoed ik heb het over de doorgaande veganist). Producenten zetten dit op de producten om een schadeclaim te voorkomen. Er is namelijk een kleine kans dat dit allergeen in het product zit, maar de kans is zó minimaal dat dit verwaarloosbaar is
Ik heb ook dun haar (en gevoelige hoofdhuid) en ik gebruik avalon organics. Is te koop bij big green smile.
Ik gebruik de versie voor gevoelige hoofdhuid en die werkt prima, amper jeuk. Wel ff wennen omdat het minder schuimt
Ben ik weer hoor, maar ik postte net boven jouw post al over Lamazuna, Pachamamaï en Douce Nature fijne merken en zonder verpakking
(geen reclame, gewoon zelf fan)
Welke plantaardige melk is het lekkerste in een pumpkin spice latte?
Ik vroeg het in de Starbucks aan die vrouw die daar werkte en zij zei sojamelk. Dus dat had ik gekozen vond het lekker
In de Belgische Vegan fb groep komt dit merk de laatste tijd ook vaker voorbij. Ik voel me echt een zeur als ik op zulke posts telkens antwoord dat het niet zo vegan is als ze laten uitschijnen.
Al zullen er waarschijnlijk ook wel mensen zijn die enkel plantaardig eten en de lijn niet doortrekken naar hun verzorging/kledij/etc.
Ik vindt de charcoal facescrub van dr organic heel fijn! En voor shampoo/conditioner de coconut oil. @Annie
Ik kwam net onder de douche tot de ontdekking dat de douchegel van Balea (van de DM) vegan is. Dat staat erop in elk geval, van ingrediënten heb ik niet zoveel verstand. De bodylotion ook trouwens!
Als het goed is zijn bijna alle Balea producten vegan! Heel fijn naast het kleine prijsje
Ik weet niet of dit account eerder is gedeeld, maar vond 'm zelf wel tof. Sommige dingen zijn niet zo verrassend misschien, maar de Jumbo ‘thuismaak croissants’ waren voor mij wel nieuw!
Amandelmelk schijnt het lekkerste te zijn hierin
Ik vind havermelk juist bij alle drankjes het lekkerste! Loopt dus lekker uiteen
Uit dieren die modder en vuil water consumeerden! Maar nu staan de koeien dus op veel te propere plekken en krijgen ze dat niet meer binnen en wij dus bijgevolg ook niet.
Edit: de reactie van @Dombo is beter, maar de kern is dus dat wij en de dieren te proper leven!
Als je er meer over wilt weten, ik heb er voor de uni een paper over geschreven waarin ik alle aspecten van veganisme behandel om te kijken of het mogelijks de nieuwe norm zou kunnen worden. Een van die aspecten is gezondheid, en daarvoor heb ik gekeken naar bv ziektes. Ook mythes zoals die van B12 heb ik erin behandeld! (Ik ben trouwens geen veganist (omwille van mijn moeilijke relatie met eten), maar ik ben er wel voorstander van )
Oh dat lijkt mij heel interessant om te lezen! Ik heb zelf eens een essay geschreven over waarom zuivel niet gepromoot moet worden ter preventie van osteoporose. Vind het altijd fijn om wetenschappelijk bewijs te zien voor de voordelen van een meer plantaardig voedingspatroon.
Heb het even via een site geprobeerd, weet niet of deze link werkt? Zie trouwens ook dat ik op deze computer alleen een niet-finale versie van het bestand heb dus niet let niet op de typfoutjes!!!
Nu jullie toch mijn naam kunnen zien...
KRistEN, snap je???
Weet je wat ik een heel irritant type mens vind, die zodra ze horen dat je veganistisch eet zeggen oh ik eet ook echt bijna nooit vlees!! En zuivel ook niet eigenlijk! Terwijl ik ze gewoon letterlijk elke dag vlees en room en kaas etc zie gebruiken
Omg jaaaa en ook altijd “oh ja ik ben ook bezig met minder vlees eten, eet nu 2 keer per week vegetarisch”. Oke wil je nu een applaus? Waarom hebben mensen altijd gelijk de neiging om zichzelf te verantwoorden of te verdedigen.