Plantaardig/vegan eten

Wat een superinteressant onderwerp om over te schrijven! Ik ga hem lezen :smiley:

1 like

Misschien dat dat hier iets mee te maken heeft:

Ik had ergens gehoord (misschien een of andere studie?) dat mensen zich voelen ā€˜aangetast in hun moraliteit’ wanneer iemand ze verteld dat ze veganist zijn en daarom negatief reageren/idee hebben zich te moeten verdedigen. Wanneer iemand namelijk aangeeft geen zuivel/kaas te eten door allergieĆ«n, boeit het mensen niet.

Iemand toevallig enig idee waar ik dit gelezen zou kunnen hebben? :"P

3 likes

Superinteressant, thanks voor het delen!

Ik heb het een beetje te druk om hem nu (of op korte termijn) te lezen, maar dat ga ik zeker nog doen!

1 like

De volgende stap in minder dierlijke producten is hier aangebroken: vanaf nu geen pakken koemelk meer in huis. Haal vanaf nu alleen nog haver-, soja- en rijstemelk. Gaat er hier thuis net zo makkelijk in als koemelk, dus waarom niet! Ook toetjes steeds meer plantaardig, alleen is daar nog zo weinig keus in…

Eet nu 6 dagen in de week vegetarisch, waarvan de helft ook veganistisch. Ben steeds meer op zoek naar plantaardige alternatieven, merk dat het steeds makkelijker wordt. Moet alleen mijn receptenrepertoire wat uitbreiden: ben snel door mijn recepten heen.

Langzaam maar zeker steeds minder dierlijk, voelt fijn!

17 likes

@MACdonalds wat goed, en fijn dat t ook goed aanvoelt! Is denk ik ook een verstandige manier op het stapje bij stapje af te bouwen, dan in 1 x cold turkey.

Ik vind het soms zo lastig, dat ik weinig vrienden heb in mijn omgeving die ook vegan eten. Mijn vriend gelukkig wel! Weet niet of ik een relatie zou kunnen hebben met iemand die vlees eet… vegetarisch is dan een ander verhaal natuurlijk! Maar heb dus bijna geen vrienden die ook vegan eten. Vaak met etentjes worden er dan ook restaurants uitgekozen waar gewoon bijna alleen maar vis/vlees op het menu staat. Doen ze niet expres, maar t zou zo leuk zijn om met een groepje uit eten te gaan die allemaal vegan/vega eten dat dat geen issue is!

2 likes

Denk dat dat voor hier thuis idd ook het beste werkt! Eerst gruwelde mijn vriend al bij het woord ā€˜vegan’, en nu zegt hij dat hij rijstemelk en amandelmelk lekker vindt hahaha. Het is op deze manier een heel natuurlijk proces, heb nu ook niet het gevoel dat ik dingen mis, anders had ik dat wel gehad denk ik.

Hier in de omgeving zijn ook HEEL weinig restaurants waar je überhaupt vegan kunt eten… Dus die ene keer per week dat ik vlees of vis eet, is vaak een dag dat ik uit eten ga.

Oh ook echt fijn dat je vriend er in mee gaat! Mmm lijkt me extra lastig als er inderdaad bijna geen opties zijn in restaurants. Nu zijn de meeste restaurants vaak wel behulpzaam als je naar vegan/vegetarische opties vraagt. Vooral als je even belt van te voren! Waar ik woon zijn gelukkig echt veel vega en ook vegan restaurants. Dus dat is echt top, maar ja meeste van mijn vrienden gaan daar dan liever toch niet eten. Maar ik vind her sowieso top om te zien, dat geen/minder dierlijke producten eten steeds meer ā€˜mainstream’ wordt. En er daarom in de supermarkten enz ook steeds meer aanbod is!

1 like

Sorry ik kom even binnenvallen. Mijn collega is vegan en we hebben dinsdag een lunch op werk. Ik heb hummus gekocht in de supermarkt en daar staat op dat het geschikt is voor vegetariers. Is dit ook vegan? Aan de ingrediƫnten kon ik niet zo snel iets dierlijks zien maar misschien ben ik gewoon onwetend.

1 like

Kun je een foto maken van de ingrediƫnten?

Bedankt dat je er even naar wilt kijken!

2 likes

Jep, is vegan!

Thanks! Toch fijn als mijn collega ook wat mag eten haha. Heb ook groente chips gekocht en daar stond het gelukkig heel duidelijk op.

2 likes

Dat zal ze (hij?) fijn vinden, lief dat je eraan denkt!

Ja, iemand anders bakt ook een vegan carrot cake dus we houden allemaal rekening met hem. Bedankt voor het helpen in ieder geval. Toch fijn het zeker te weten.

7 likes

hiii ik ga binnenkort een vegan diner koken, en wil denk ik iets met taco doen (cripsy cauliflower of pulled mushroom) maar vind het lastig om daar lekkere bijgerechten bij te bedenken, en een voorgerecht. iemand leuke ideeƫn?

lekkere desserts zijn ook altijd welkom natuurlijk! maar denk dat ik t liefst een brownie bak of een taart

guacamole met tortillachips! klassieker <3 refried beans zijn ook lekker erbij. Om in de Mexicaanse stijl te blijven: cheesecake met karamel?

1 like

Alles met aardappel kan, koude aardappel salade, of patatas bravas achtige dingen, gepofte aardappel.
Mexicanen zijn gek op aardappel en ze zien het ook als een groente in plaats van een product uit de groep koolhydraten zoals in de Nederlandse keuken.
Ik doe dat nu dus ook. Love aardappels

2 likes

Ik probeer al zoveel mogelijk vegan te eten en eigenlijk gaat het me echt makkelijk af! (Wel vooral thuis)
In oktober is er weer een vegan challenge, ik ben van plan hier weer aan mee te doen. In januari ook gedaan :blush:

4 likes

thanks! daar had ik nog niet aan gedacht :slight_smile:

Haha ja en Ɣls ze vlees eten is het biologisch. En de eieren komen van kippen uit de tuin of een bevriende boer die goed voor zijn dieren zorgt.

6 likes