Oh ook echt fijn dat je vriend er in mee gaat! Mmm lijkt me extra lastig als er inderdaad bijna geen opties zijn in restaurants. Nu zijn de meeste restaurants vaak wel behulpzaam als je naar vegan/vegetarische opties vraagt. Vooral als je even belt van te voren! Waar ik woon zijn gelukkig echt veel vega en ook vegan restaurants. Dus dat is echt top, maar ja meeste van mijn vrienden gaan daar dan liever toch niet eten. Maar ik vind her sowieso top om te zien, dat geen/minder dierlijke producten eten steeds meer āmainstreamā wordt. En er daarom in de supermarkten enz ook steeds meer aanbod is!
Sorry ik kom even binnenvallen. Mijn collega is vegan en we hebben dinsdag een lunch op werk. Ik heb hummus gekocht in de supermarkt en daar staat op dat het geschikt is voor vegetariers. Is dit ook vegan? Aan de ingrediƫnten kon ik niet zo snel iets dierlijks zien maar misschien ben ik gewoon onwetend.
Kun je een foto maken van de ingrediƫnten?
Jep, is vegan!
Thanks! Toch fijn als mijn collega ook wat mag eten haha. Heb ook groente chips gekocht en daar stond het gelukkig heel duidelijk op.
Dat zal ze (hij?) fijn vinden, lief dat je eraan denkt!
Ja, iemand anders bakt ook een vegan carrot cake dus we houden allemaal rekening met hem. Bedankt voor het helpen in ieder geval. Toch fijn het zeker te weten.
hiii ik ga binnenkort een vegan diner koken, en wil denk ik iets met taco doen (cripsy cauliflower of pulled mushroom) maar vind het lastig om daar lekkere bijgerechten bij te bedenken, en een voorgerecht. iemand leuke ideeƫn?
lekkere desserts zijn ook altijd welkom natuurlijk! maar denk dat ik t liefst een brownie bak of een taart
guacamole met tortillachips! klassieker <3 refried beans zijn ook lekker erbij. Om in de Mexicaanse stijl te blijven: cheesecake met karamel?
Alles met aardappel kan, koude aardappel salade, of patatas bravas achtige dingen, gepofte aardappel.
Mexicanen zijn gek op aardappel en ze zien het ook als een groente in plaats van een product uit de groep koolhydraten zoals in de Nederlandse keuken.
Ik doe dat nu dus ook. Love aardappels
Ik probeer al zoveel mogelijk vegan te eten en eigenlijk gaat het me echt makkelijk af! (Wel vooral thuis)
In oktober is er weer een vegan challenge, ik ben van plan hier weer aan mee te doen. In januari ook gedaan
thanks! daar had ik nog niet aan gedacht
Haha ja en Ɣls ze vlees eten is het biologisch. En de eieren komen van kippen uit de tuin of een bevriende boer die goed voor zijn dieren zorgt.
Hahaha ja als ik mijn omgeving moet geloven haalt iedereen zijn dierlijke producten bij een lokale boer. Dat de supermarkten hier nog draaien joh! Niemand koopt er meer!
Ik ben aan t experimenteren met pancakes, maar ik krijg ze niet goed. De buitenkant stolt heel snel en de binnenkant blijft nat. Ik probeer ze echt dun te maken en heb met verschillende pannen en gasfornuis standen geƫxperimenteer.
Ik heb geprobeerd met tarwebloem en volkorenbloem, met amandelmelk en baking soda in wisselende verhoudingen maar het lukt gewoon niet!!!
Wat is jullie perfecte pancake recept? In wat bak je? Welke pan gebruik je?
Ik wil zo graag een lekkere stapel pannekoeken.
Ik zoek beide recepten, zowel dikke American pancakes als de Hollandse pannekoek wil ik graag maken.
Ik maak deze met behulp van aquafaba. Aquafaba wordt vaak als vervanger van ei gebruikt. Het maakt de pannekoek lekker luchtig ook. Ik heb ze laatst zonder aquafaba gemaakt. En ze waren wat droger. Dit is dus voor de Nederlandse pannekoeken. Ik bak ze in een pannekoeken pan. En smeer de pan in met gesmolten wajang. Oh ja en de pan goed heet laten worden.
Zelfrijzend bakmeel gebruiken werkt supergoed! En dan eenzelfde hoeveelheid melk (dus 50/50 meel en melk) en een beetje zout. Soms doe ik er ook no-egg in maar heb niet het idee dat dat echt veel verandert.
Er zijn ook veel andere soorten chips die vegan zijn! Gewoon even checken of er geen melkpoeder of weipoeder in zit.
Jeeeejjjjj wat goed! Geen melk!