Hahaha ja als ik mijn omgeving moet geloven haalt iedereen zijn dierlijke producten bij een lokale boer. Dat de supermarkten hier nog draaien joh! Niemand koopt er meer!
Ik ben aan t experimenteren met pancakes, maar ik krijg ze niet goed. De buitenkant stolt heel snel en de binnenkant blijft nat. Ik probeer ze echt dun te maken en heb met verschillende pannen en gasfornuis standen geƫxperimenteer.
Ik heb geprobeerd met tarwebloem en volkorenbloem, met amandelmelk en baking soda in wisselende verhoudingen maar het lukt gewoon niet!!!
Wat is jullie perfecte pancake recept? In wat bak je? Welke pan gebruik je?
Ik wil zo graag een lekkere stapel pannekoeken.
Ik zoek beide recepten, zowel dikke American pancakes als de Hollandse pannekoek wil ik graag maken.
Ik maak deze met behulp van aquafaba. Aquafaba wordt vaak als vervanger van ei gebruikt. Het maakt de pannekoek lekker luchtig ook. Ik heb ze laatst zonder aquafaba gemaakt. En ze waren wat droger. Dit is dus voor de Nederlandse pannekoeken. Ik bak ze in een pannekoeken pan. En smeer de pan in met gesmolten wajang. Oh ja en de pan goed heet laten worden.
Zelfrijzend bakmeel gebruiken werkt supergoed! En dan eenzelfde hoeveelheid melk (dus 50/50 meel en melk) en een beetje zout. Soms doe ik er ook no-egg in maar heb niet het idee dat dat echt veel verandert.
Er zijn ook veel andere soorten chips die vegan zijn! Gewoon even checken of er geen melkpoeder of weipoeder in zit.
Jeeeejjjjj wat goed! Geen melk!
Ik vind deze chil! Kan je ook met normale bloem maken. https://minimalistbaker.com/5-ingredient-buckwheat-crepes/
Bedankt voor de reacties allemaal!!
Deze vind ik eerlijk gezegd te veel gedoe, dan zit ik weer met een hele bubs kikkerewrten.
Dit ga ik nog proberen.
Deze spreekt me niet aan vanwege de kokosmelk.
Ik ga denk ik ook nog deze proberen: http://squatcilla.nl/recept-fluffy-vegan-pannenkoeken/
Je kunt dit ook nog proberen, maar weet niet of dit al in de lijn komt van wat je al hebt uitgeprobeerd.
Ik vind het verder trouwens fijn om in een non stick pan te bakken. En de eerste mislukt altijd bij mij
En wat is jullie lievelingshummus plus met wat dip je? Of waar smeer je het op?
Haha ja je kan de kikkererwten afgesloten in een bakje bewaren en de volgende dag gebruiken in een curry of ātonijnā salade, zelf hummus maken. Hier gaat het altijd wel op. Dus nooit kikkererwten weggegooid.
Die naturel variant van de aldi of die van maza. Smeer het op een geroosterde boterham, maĆÆswafel. Gewone boterham en dan daarop spinazie, andijvie, of andere sla soort, komkommer, tomaatje.
Lidl naturel
Op brood met komkommer. Of dippen met wortel.
Ja dat is ook eigenlijk wel zo, daarnaast eet ik kikkerewrten ook graag los met beetje zout dus zou helemaal geen probleem moeten zijn en ze komen zeker op. misschien toch maar doen dan, wie weet is het de holy grail.
Net weer een pannekoekje gebakken met zelfrijzend bakmeel en de nieuwe becel soja vanille smaak. Was lekker maar was druk in gesprek dus beetje laten aanbranden. Wil ook eigenlijk graag volkoren gebruiken dus morgen ff bakpoeder halen! Dan neem ik ook gelijk een blik kikkerewrten mee haha
Pompoenhummus van AH! Vind het het lekkerste om er worteltjes of andere snoepgroente in te dippen
Lidl naturel en dan wat extra olijfolie en zaāatar erop en dippen met wortel en komkommer <3
Ja! En wat ook lekker is, is hier nog een beetje granaatappelmelasse bij doen. En dan turks brood erin dippen.
Wilde bepanthen zeggen maar zie gelijk dat er wolvet in zitā¦
Is gewoon vaseline geen optie? Daar kom ik bij elke tattoo weer op uit en vind ik fijner dan bepanthen, geen idee alleen of het vegan is eigenlijk.