Plantaardig/vegan eten

Ik vind deze chil! Kan je ook met normale bloem maken. https://minimalistbaker.com/5-ingredient-buckwheat-crepes/

De Like! mayonaise van Remia die ze bij Smullers serveren komt ook in de Albert Heijn :partying_face:

7 likes

Bedankt voor de reacties allemaal!!

Deze vind ik eerlijk gezegd te veel gedoe, dan zit ik weer met een hele bubs kikkerewrten.

Dit ga ik nog proberen.

Deze spreekt me niet aan vanwege de kokosmelk.

Ik ga denk ik ook nog deze proberen: http://squatcilla.nl/recept-fluffy-vegan-pannenkoeken/

Je kunt dit ook nog proberen, maar weet niet of dit al in de lijn komt van wat je al hebt uitgeprobeerd.
Ik vind het verder trouwens fijn om in een non stick pan te bakken. En de eerste mislukt altijd bij mij :hugs:

En wat is jullie lievelingshummus plus met wat dip je? Of waar smeer je het op?

Haha ja je kan de kikkererwten afgesloten in een bakje bewaren en de volgende dag gebruiken in een curry of ‘tonijn’ salade, zelf hummus maken. Hier gaat het altijd wel op. Dus nooit kikkererwten weggegooid.

Die naturel variant van de aldi of die van maza. Smeer het op een geroosterde boterham, maïswafel. Gewone boterham en dan daarop spinazie, andijvie, of andere sla soort, komkommer, tomaatje.

Lidl naturel :heart_eyes: :drooling_face: Op brood met komkommer. Of dippen met wortel.

1 like

Ja dat is ook eigenlijk wel zo, daarnaast eet ik kikkerewrten ook graag los met beetje zout dus zou helemaal geen probleem moeten zijn en ze komen zeker op. misschien toch maar doen dan, wie weet is het de holy grail.
Net weer een pannekoekje gebakken met zelfrijzend bakmeel en de nieuwe becel soja vanille smaak. Was lekker maar was druk in gesprek dus beetje laten aanbranden. Wil ook eigenlijk graag volkoren gebruiken dus morgen ff bakpoeder halen! Dan neem ik ook gelijk een blik kikkerewrten mee haha

3 likes

Pompoenhummus van AH! :heart_eyes: Vind het het lekkerste om er worteltjes of andere snoepgroente in te dippen

1 like

Lidl naturel en dan wat extra olijfolie en za’atar erop en dippen met wortel en komkommer <3

1 like

Ja! En wat ook lekker is, is hier nog een beetje granaatappelmelasse bij doen. En dan turks brood erin dippen.

1 like

Wilde bepanthen zeggen maar zie gelijk dat er wolvet in zit…

Is gewoon vaseline geen optie? Daar kom ik bij elke tattoo weer op uit en vind ik fijner dan bepanthen, geen idee alleen of het vegan is eigenlijk.

Ik hoor ook goede verhalen over kokosolie! Vaseline schijnt niet top te zijn omdat je de boel dan dichtsmeert en het niet meer kan ademen. Maar ik hoor ook goede ervaringen dus lekker doen wat goed bij jou past.

1 like

Nouja, Vaseline is er echt voor gemaakt om vocht ‘binnen te houden’. Op hun eigen site schrijven ze ook dit:
“Het werkt door het creëren van een afsluitende barrière tussen de huidcellen, waardoor vocht wordt vastgehouden en het natuurlijke herstelvermogen van de huid wordt versneld.”

Ik heb niet het idee dat dat met kokosolie het geval is, dat dat alleen voedt. Maar ik heb met beide geen ervaring dus misschien praat ik wel onzin.

2 likes

Weet iemand een lekker blondie recept? Of iets anders dat ik voor iemands verjaardag als cadeautje kan maken, iets met niet te veel ingrediënten waardoor het betaalbaar blijft?

Heb deze net binnen! Ga hem vanmiddag meteen lezen, ben echt heel benieuwd. (Hij zat trouwens best slordig verpakt en was dus ook beschadigd, heb b.ol. gebeld en krijg gratis een nieuwe en mag deze houden :scream:)

5 likes

Ohh deze is fijn!

Never mind, ik heb fudge gemaakt :grin: Een met amandelen, chocola en gezouten pindakaas en ander met amandelen, chocola en pepernotenlaag.

6 likes