Ik hoor ook goede verhalen over kokosolie! Vaseline schijnt niet top te zijn omdat je de boel dan dichtsmeert en het niet meer kan ademen. Maar ik hoor ook goede ervaringen dus lekker doen wat goed bij jou past.
Nouja, Vaseline is er echt voor gemaakt om vocht ‘binnen te houden’. Op hun eigen site schrijven ze ook dit:
“Het werkt door het creëren van een afsluitende barrière tussen de huidcellen, waardoor vocht wordt vastgehouden en het natuurlijke herstelvermogen van de huid wordt versneld.”
Ik heb niet het idee dat dat met kokosolie het geval is, dat dat alleen voedt. Maar ik heb met beide geen ervaring dus misschien praat ik wel onzin.
Weet iemand een lekker blondie recept? Of iets anders dat ik voor iemands verjaardag als cadeautje kan maken, iets met niet te veel ingrediënten waardoor het betaalbaar blijft?
Heb deze net binnen! Ga hem vanmiddag meteen lezen, ben echt heel benieuwd. (Hij zat trouwens best slordig verpakt en was dus ook beschadigd, heb b.ol. gebeld en krijg gratis een nieuwe en mag deze houden )
Ohh deze is fijn!
Never mind, ik heb fudge gemaakt Een met amandelen, chocola en gezouten pindakaas en ander met amandelen, chocola en pepernotenlaag.
Ik heb ook zoooo vaak mislukte pannenkoeken gehad. Deze waren de eerste die altijd lukten, maak ze nog steeds bijna elk weekend. Super simpel!
Ik gebruik alleen geen banaan, havermelk ipv sojamelk en extra bakpoeder! En een anti aanbak pan is ook een must!
Klink lekker! Heb je een recept?
Ja ik heb het van internet geplukt en ongeveer nagemaakt, maar weet even niet meer waar ik het vond. Credits niet voor mij dus. Ik heb met het basisrecept twee kleine ovenschalen gevuld.
Basis:
1 blikje gecondenseerde kokosmelk, 300 gram pure chocola, 175 gram amandelen in stukjes, 1 eetlepel kokosolie en snuf zeezout.
Kokosmelk verwarmen op laag vuur. Als het warm is chocolade en kokosolie erin smelten. Zout erin. Na 5 - 10 min is het een dikke, glanzende, stroperige substantie. Amandelen erdoorheen roeren, nu wordt het nog dikker. Dan in een ovenschaal, die je eerst met bakpapier hebt bekleed.
Pindakaaslaag:
2 eetlepels pindakaas smelten met twee eetlepels kokosolie. Over het basismengsel in de schaal gieten. Hierover nog wat zout naar smaak.
Pepernotenlaag:
Pepernoten fijn gemalen in keukenmachine. Een eetlepel kokosolie gesmolten, pepernotenkruimels erbij. Daarna over basismengsel verspreid en goed aandrukken.
Geheel minstens drie uur in de ijskast laten uitharden en ook in de ijskast bewaren.
De pepernotenlaag kun je achterwege laten. Althans, alles wat niet aan de fudge plakte is eraf gevallen. Dus niet teveel pepernoten op doen.
HOW WACHT EVEN STOP. Ik dacht dat alle producten van Jetske geen dierlijke ingredienten bevatten? Ik heb ze letterlijk 2 dagen geleden daar nog een berichtje over gestuurd waarop ze aangaven dat de product vrij zijn van ingrediënten gewonnen uit dode of levende dieren (staat ook in hun qua) o.o
Ik heb net de hele set aangeschaft (5 stappen systeem en zat te denken over de vitamine A serum)?! Zijn er meer dingen niet vegan??
Naja zeg, niet dat dat even aangegeven wordt als ik er nog specifiek naar vraag in de chat. Heb nu maar een teleurgesteld/kwaad berichtje gestuurd! En precies, ik had ook al op de site gezien dat er niks van dierlijke ingredienten in de producten zitten, maar wilde het nog eens voor de zekerheid navragen. Dat ze dat maar eens snel aanpassen op de website want ik vind dit best wel misleidend. Gelukkig heb ik dit specifieke product niet gekocht, maar ik vond ze zo professioneel en transparant overkomen en dat is nu wel wat weg. En die producten zijn duur genoeg dus dat vind ik wel jammer.
Iniedergeval, thanks for sharing!
Hier spreken ze zichzelf toch tegen? Alsof je zegt dat leer niet gewonnen wordt uit dode of levende dieren.
Edit: Laat maar, ik snap het al denk ik, er had gewoon moeten staat dat dit voor vrijwel alle producten geldt.
Ja hun formulering schiet gewoon nét tekort.
Mensen, toevallig:
Reclame over dit product van Jetske die ik tegenkwam op mn fb pagina!! Het is nu dus wel vegan

Het is openbaar maar heb diegene die het vroeg toch even anoniem gemaakt
Ja fijn he, hoef ik niet meer speciaal daarvoor naar de Jumbo. Ik heb meteen 3 potten gekocht
Edit: oh oops ik las niet goed, ik dacht dat het over de remia mayolijn ging die hebben ze in mijn AH pas sinds 2 weken, dus dacht misschien in meerdere verstigingen.
Inderdaad vreemd! Ze hebben me een bericht terug gestuurd waarin ze aangeven dat ze mijn verwarring begrijpen en dat ze vegan producten ook erg belangrijk vinden. Ook is gevraagd waar ik deze info vandaan heb en nogmaals gezegd dat de Repair Cream is vegan is, en dus vrij van ingrediënten verkregen uit dode of levende dieren.
Naja heb er op gereageerd en direct jouw cholesterol ding erbij gezegd. Benieuwd wat ze er op gaan zeggen!
Bij ons hebben ze die ook nog niet zo lang, maar was ook zo intens blij toen die bij de AH te krijgen was. Was ook m’n enige reden om naar de Jumbo te gaan maar helaas wel net ff duurder bij de AH.
@Willem @Briseis
Reactie!
‘Bedankt voor je reactie, Chipss. Het antwoord wat mijn manager Hugo je eerder gegeven heeft over wolvet afkomstig van schapen is momenteel inderdaad niet meer van toepassing. Ik ga de onderbouwing voor het vervangende stofje opvragen, hier kom ik zo snel mogelijk op terug.’
Ik laat jullie wel weten hoe het zit met de cholesterol in het product zodra ik weer reactie heb
Ik zag bij de medicijnen toevallig tatoeage lotion van Kruidvat hangen, van dat eigen Originals merk waarvan zover ik weet veel/alles(?) van vegan is. Ik kan de ingredienten online niet vinden, maar misschien voor als je in de buurt woont!