Mijn beste vriend volgt dus fodmap maar hij kan wel rauwe kikkererwten hebben! Andere bonen wel totaal niet.
Die van Alpro? Kokosyoghurt?
Ik heb laatst Dilea geprobeerd (dit is wel in de Carrefour, Belgische supermarkt) maar geen flauw idee of je dat in NL kunt krijgen. Vond ik beter dan die van Alpro. Ook hun lactose-vrije feta vond ik de moeite!
Lactose vrij is niet per se vegan toch?
Nee weet ik, bedoelde ik ook niet! Maar een aantal van mijn vrienden zijn geheel vegan, sommigen zijn enkel lactose-vrij maar eten wel vlees, en dan nog de anderen die ik net al benoemde. Dus ik probeer een balans te vinden waarin ik zoveel mogelijk kan combineren, zodat iedereen zoveel mogelijk van alles kan eten. Daar probeer ik dus mijn best in te doen. Zelf reageren ze a la āik neem zelf wel iets mee hoorā of ā ik eet wel enkel chipsā maar ik wil graag voor iedereen iets lekkers voorzien.
Kan je niet gewoon alles vegan maken, maar gericht op fodmap? Dan kan iedereen alles eten en hoef jij zo min mogelijk moeite te doen.
Inderdaad. Maar gezien een paar mensen in het gezelschap toch graag wel IETS van vlees zouden hebben (minimaal hoor) zou ik ook voor hun iets willen voorzien. Maar opzich zou niemand er een probleem mee hebben moest alles vegan zijn, dus misschien moet ik dat maar doen inderdaad.
Ik zou gewoon lekker vegan gaan. Het is altijd zo fijn, zeker als je niet alles kan eten normaal, om ergens te komen waar alles ook voor jou te doen is! En 1 feestje zonder vlees moet ook wel kunnen voor de rest toch?
Hmm ja ik snap ook dat je iedereen āzo blij mogelijkā wil maken, lastige afweging. Maar denk dat het uiteindelijk leuker en āverbinderderā werkt als iedereen hetzelfde eet! En extra tof juist met zoān gemengd gezelschap. Veel succes iig!
Maar je reageert op een vraag van iemand over plantaardige yoghurt? Dan is lactosevrij dus geen optie .
@Twijfelaar ik heb net de violife plakjes op een pantosti op en vond het echt op kaas lijken! Zo rauw vond ik het inderdaad niet op kaas lijken, maar wel meer dan de andere nep kazen. Ben ook benieuwd naar de smeerkaas! Misschien is die wel lekker ipv creme fraiche ofzo
Plantaardige yoghurt is (of kan toch) toch lactosevrij (zijn)? Of begrijp ik je verkeerd. Op die verpakking van Dilea staat alleszins dat het ook veganfriendly is. Maargoed, ik ben hier ook nog niet geweldig thuis in.
Nee ik bedoelde eigenlijk gewoon de ongezoete sojayoghurt van Alpro en de kokosyoghurt van Albert Heijns huismerk.
Plantaardige yoghurt is lactosevrij. Maar lactosevrije producten zijn nog steeds van dierlijke melkproducten gemaakt. De lactosevrije feta is nog steeds van schapenmelk gemaakt en dus niet plantaardig. Ik kan die yoghurt even niet vinden maar ik denk dat die ook gewoon van koemelk is gemaakt maar waar ze de lactosesuikers uit hebben gehaald.
Same, vind het ook een heel vreemd antwoord. Geeft me toch een iets minder fijn gevoel van het hele merk (omdat ze normaal zo open is over de producten + ingrediƫnten).
Wist ik niet. Dankje voor de verduidelijking
Om qua smaak bij gewone yoghurt in de buurt te komen moet er eigenlijk wel suiker aan toegevoegd worden, of dit nu natuurlijke suiker (in kokosyoghurt bijv.) of toegevoegde suiker is. In gewone koemelk yoghurt zit ongeveer 3 gram (melk)suiker per 100 gram, als je dat vergelijkt met de go-on protein yoghurt van alpro (mijn favoriet) zit daar 2,5 gram toegevoegd suiker in per 100 gram, is dus vergelijkbaar! In de kokosyoghurt van AH zit 1 gram suiker per 100 gram, dus die heeft weer minder suiker, maar ben zelf niet zoān van van kokos door de verzadigde vetten.
Ik vind deze yoghurt nog best lekker, terwijl ik alle ander soya yoghurt ook maar muf vind smaken (en uitzienā¦waarom zo grijsā¦)
Ik heb net 3 hapjes genomen van mijn Vegetarische slager rookworst en ik vind hem goed smaken echt zoals een wat goedkopere rookworst. Alleen aan de buitenkant een beetje pips uitzien. 8/10
Kennen jullie nog volledig vegan restaurants (mag ook lunch of iets dergelijks zijn) in Nederland die jullie zouden aanraden?
Dus dan niet alleen vegan friendly, maar zoals bij Vegan Junkfood Bar gewoon alles van de kaart kunnen kiezen.
En voor de mensen die graag reizen: welke steden binnen en buiten Nederland heb jij het het makkelijkst gehad met vegan(friendly) plekken te vinden om te eten?
Ik weet dat Berlijn top schijnt te zijn, dus die staat al op het lijstje, Amsterdam is uiteraard ook goed te doen, maar buiten die twee?