Ik vine Flora heel lekker maar heb al 2 keer een kuipje moeten weggooien omdat het heel snel beschimmelt
Ik heb nu de Becel vanille soja drink in huis gehaald via Scoupy. Die gekozen i.p.v. de choco omdat er aanzienlijk meer eiwitten in de vanille variant zit.
Haha ik zit ook in die groep! Maar ik kijk er bijna nooit naar omdat ik die beheerder nogal een eikel vind (of is dit niet die groep met die eikelbeheerder?).
Mijn vriend vreet een half pakje boter op één boterham dus heb dat nog niet ervaren
Vind het normaliter trouwens wel prijzig voor wat boter.
Kom bij Positivegan!
Due bovenste is vegan als je het ei weglaat. Bij diebtweede vegan mayonaise en geen cheddar!
Hahah
@Radio @Dombo bedankt! ga deze week eens wat uitproberen, hopelijk heb ik dan wat meer variatie in mn wekelijkse maaltijden
Kent iemand een fysieke winkel die vegan omega3 verkoopt?
Je zou op de website van merken die die zaken ontwikkelen kunnen kijken wat de fysieke verkooppunten zijn.
@Dombo De Tuinen heeft volgens mij niets, de Royal Green leek op het eerste gezicht helemaal plantaardig, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Ingredienten
Ingrediënten
DiepzeeVISolie*, capsule (VISgelatine. glycerol. water), antioxidant (mix tocoferolen), sinaasappelaroma, * Afkomstig uit VIS, gemengde natuurlijke tocoferolen van SOJA
Dus @Maanzaad ik heb laatst mijn Omega 3 besteld bij Body & Fit.
Ja, die van B&F heb ik nu besteld maar had hem liever in een fysieke winkel gehaald.
Misschien al tien keer gevraagd, maar heeft iemand een lekker tempeh sate recept? Ik heb vaak dat de tempeh raar proeft ofzo wanneer ik het niet frituur?
Ik was net bij Spirit en die tempeh sate was echt super lekker, maar volgensmij dus niet gefrituurd van tevoren?
Ja die had ik gezien! Thanks!
Ik vroeg me dus eigenlijk specifiek af hoe mensen sate maken van tempeh weet je wel met pindasaus enzo en hoe ze de tempe kruiden om het op sate te laten lijken (en het geen gekke smaak heeft haha)
dat is mijn probleem ook altijd met tempeh, ik vind het super lekker als ik het in een restaurant heb, maar als ik het zelf maak dan smaakt het echt naar een natte oude spons
mijn lievelings TREK repen (die blauwe met coconut) zijn trouwens niet meer verkrijgbaar bij Albert Heijn, baal er echt van haha
Ik eet m’n tempeh altijd in rendangsaus bij de nasi. Dan is het echt heeeeerlijk. Totaal niet spons of smakeloos.
Ik doe dan de tempeh avond van tevoren al snijden in dobbelsteentjes, dan bak ik ze kort aan in de wokolie tot ze lichtbruin zijn. Dan gaat er een boemboe rendang bij (bij de toko hebben ze dit kant en klaar, rendang is bijna altijd wel vegan, die van mijn toko wel in elk geval), dat roer ik even goed door, zodat de tempeh een laagje ervan heeft. Dan bijna direct erachteraan gaat er een klein pakje kokosmelk door. Dat roer ik goed, zodat de rendang er in oplost, dan nog het pakje nog een keer half vullen met water en dat er ook door gooien. Weer goed roeren en een paar uur laten pruttelen. Vuur uit en lekker laten staan en dan de volgende avond warm ik het even op en is het superlekker ingedikt en is de tempeh helemaal zacht en goed op smaak.
Oeh, wat een chille tip! Thanks!!
Niet perse antwoord op je vraag, maar toen ik op het vegan food festival was kreeg ik als tip van iemand bij die standjes om de tempeh eerst te bakken, dan pas te marineren en dan weer te bakken om van die typische smaak af te komen (al houd ik er stiekem wel van). En dat werkt super!
Btw ik was net in de supermarkt en zag alpro ijs salted caramel! Misschien is dit helemaal niet nieuw, maar wel in mijn AH
Dus nu ga ik vnv snacken met croky bolognese chips en ijs💕
is nieuw bij ah, al een tijdje bij plus. is wel lekker, geniet ervan!
Mijn vader kwam koffie drinken vandaag. Ik zei toen dat ik alleen havermelk had en vroeg of hij dat dus in zijn koffie wilde, vond hij prima. Tijdje later ging ik een tweede kopje voor hem maken en toen zei hij ‘Ja doe ook maar weer die bamboemelk erin’.