Plantaardig/vegan eten

Misschien is http://wintervacht.nl ook nog wel iets dat sommigne hier kunnen waarderen. Winterjassen gemaakt van oude dekens en gordijnen.

5 likes

Ja die kwam ik net tegen! Maar is me wel echt te duur helaas.

O dat is echt leuk! Currently out of stock helaas :frowning:

Ja snap ik, inderdaad vrij duur voor een jas!

Iemand hier die wel eens sprouts (sorry kom even niet op het Nederlandse woord :confused:) in zon pot heeft gegroeid?

Dit dus!

Nee maar ik wil dit ook gaan doen!

Kiemen trouwens, haha.

Kiemen dankje! Ja ik ben dus net begonnen met mijn 1e pot, maar heb er denk ik veel te weinig in gedaan want het ziet er een beetje zielig uit. Ga van de week nog een pot proberen. Als t goed lukt lijkt t me super chil voor door salades op broodjes enz.

Ja en ik vergeet ze altijd en dan wordt het een smerige bende :sob:

1 like

Expectation vs reality haha

26 likes

ah, wol. nooit bij stilgestaan dat het evt niet ‘oke’ is om te kopen. Maar kan iemand me uitleggen waarom? Ben wel benieuwd nu.

Ben overigens zelf gewoon nog vegetariër, maar eet veel vegan en pure producten en minder zuivel & ei etc. Dus blijf lekker meelezen! (: super interessant

2 likes

Omdat de manier waarop de schapen geschoren worden niet zo vriendelijk is. De medewerkers worden per geschoren schaap betaald dus ze werken niet zo precies waardoor soms bv ook een oor wordt weggeschoren. Het dier wordt dus uitgebuit en ik hierbij geldt ook dat ze niet zoveel ruimte hebben en uiteindelijk geslacht zullen worden.
Het filmpje van bitesizevegan heeft me veel geleerd.

(let wel heftige beelden, maar ze kondigt het aan hoor!)
2 likes

Dit artikel vat het wel mooi samen denk ik! http://www.quirines.nl/life/een-schaap-moet-je-toch-scheren-dit-is-waarom-ik-geen-wol-draag/

2 likes

en @Kusjessoldaat thanks! het is zo vervelend, ergens bekruipt me het gevoel van ‘wat kan ik nog wel dragen, doen en eten’ maar tegelijkertijd wil ik het ook allemaal niet meer als ik zulke beelden zie en zulke informatie tot me neem :frowning:

2 likes

Ja lastig is dat hè? Er blijven gelukkig nog genoeg opties open hoor, haha.

1 like

Heel herkenbaar. Blijf de info tot je nemen. Het jassendilemma ben ik nog niet, kocht 2 weken voor ik vegan ging een wollen jas en ik doe vaak wel jaren met een jas.
Maar schoenen wel en ik vind het ook echt gedoe. Ik ben al moeilijk maar dit maakt het nog moeilijker. Maar idd ik wil het ook niet als ik het dan zie en weet.

Jup. Ben echt opgegroeid met altijd zo’n pot op het aanrecht. Het is heel simpel, je moet er alleen aan denken ze dagelijks te spoelen.

Ja moet m denk ik echt in t zicht zetten, zodat ik dat spoelen niet vergeet. En gebruik je dan zon gaasje of een deksel met gaatjes? Ik heb nu gewoon een paar gaatjes in een deksel gemaakt, maar dat werkt niet zo goed helaas

Heeft iemand een idee hoe ik dit recept kan veganizen? Vooral het mengsel van crème fraiche en ei, de kaas kan wat mij betreft wel weggelaten worden. Maar het moet wel een beetje een dikke substantie worden voor een quiche.

Niet vegan recept bietenquiche

Hartige taart met rode bieten

Voor 2-3 personen:

Circa 500 gram gekookte en gepelde bieten

3 plakjes bladerdeeg ontdooien

Pel 2 flinke (rode) uien en snijd in ringen

(evt kunnen er ook wat champignons doorheen)

Snipper 1 teen knoflook

Fruit de uien in een scheutje olijfolie en voeg na 5 minuten de knoflook en wat komijnzaad of karwijzaad toe. Bak tot de uien glazig zijn, blus af met een scheut balsamico-azijn. Voeg tenslotte wat zout en vers gemalen peper toe.

Rol de bladerdeeg plakjes uit tot een lap en bekleed hiermee een lage quichevorm.

Snij de bieten in parten en schik ze op de bodem, verdeel de uien erover.

Kluts 2-3 eieren met 150 ml crème fraiche en voeg wat zout en peper toe.

Verdeel 150 gram verse geitenkaas over de taart en schenk het eimengsel erover.

Hak 75 gram walnoten (of hazelnoten) grof en verdeel over de taart.

Zet de taart in een voorverwarmde oven (180 graden) en bak de taart circa 30 minuten. Kijk of hij gaar is, anders nog iets langer.

Edit; heb al een recept gevonden!

1 like

Wij hadden gisteren weer de roockworst en hij smaakte duidelijk anders dan de vorige keer. Meer seitannig.

Wij hadden gisteren ook de roockworst. Ik vond het echt heel goor, mijn vriend vond het wel lekker.
Ik heb dat ook met die Biefstukc, ik kan ook niet uitleggen wat ik er precies vies aan vind, maar er zit echt een bepaalde smaak aan waar ik echt niet aan kan wennen.

1 like