Er moet voldoende lucht bij kunnen en het water moet er weer goed uit kunnen lopen, dus een gaasje is wel het handigst. Als er teveel water in blijft staan kan het gaan schimmelen, daarom zet je de pot na het spoelen op de kop. Misschien dat een deksel wel werkt hoor, maar dan moeten er voldoende gaatjes inzitten.
Dankje voor de tips, ga t met een gaasje proberen!
Ik wist even niet waar ik dit precies moest posten maar dit leek me uiteindelijk de meest geschikte plek. Met al het nieuws over het klimaat en klimaatakkoord etc raak ik zo gefrustreerd gewoon. Ik vind het zo achterlijk dat ieder huishouden zonne-energie moet gaan gebruiken etc en dat er gewoon NIKS gezegd wordt over de hele vee industrie? Die is veel vervuilender dan al het andere bij elkaar toch? Voor mij voelt dit echt zo erg van pffff wat voor wereld leven we in? Policiti weten daar toch gewoon van maar kiezen er bewust voor er niets mee te doen? Bedoel vind dat huishoudens nu ook veel moeten veranderen binnen een paar jaar, dan hadden ze i.p.v. dat ook maatregelen kunnen nemen als in accijnzen op vlees of bewustwording creeeren door spotjes van de Rijksoverheid of jets dergelijks toch? Vraagt ook om grote aanpassingen van de Nederlandse bevolking, dus waarom het ene dan wel maar het andere niet? Is het inderdaad zo krom als ik nu zeg of valt het nog enigszins mee?
Het is inderdaad zo krom als je denkt en nog veel krommer⊠Het maakt me echt enorm verdrietig.
Jup helemaal waar, alleen heeft de vleesindustrie een sterke lobby bij de overheid en zit er ook enorm veel subsidie in de vleesindustrie. Schijnen nogal wat gevolgen te zijn als de subsidies wegvallen of accijnzen omhoog gaan. Dus ja dan is de struisvogelpolitiek lekker makkelij
Ik eet (nog) niet vegan maar wel vegetarisch. Maar kan me hier ook zo bezorgd over maken. We moeten echt ernstige maatregelen treffen en 1 van de grootste en âmakkelijksteâ maatregelen wordt gewoon doodgezwegen.
En ik begrijp niet waarom de politiek hier niet meer aan doet?
Neen we doen gewoon verder zoals we bezig zijn en dan moeten we binnen x aantal jaar gewoon heel wat brandjes (branden) blussen. We zullen dan wel zien.
Ik erger me hier zoooo aan en voel me hier echt ongemakkelijk bij.
Waarom ziet niet iedereen de ernst hier van in?
Ik denk echt dat de mensen binnen 100 jaar denken van wtf waarom werd er niet vroeger ingegrepen? Dan zaten wij nu niet in zoân grote shit.
(mss wel een beetje hypocriet want ik ben dus zelf (nog) niet vegan en kan ook wel nog een stuk milieubewuster leven)
Nou ik heb nog steeds geen reactie terug⊠had anderhalve week later gevraagd of er al duidelijkheid is maar ze negeren me gewoon
ZO EENS, zo onbegrijpelijk. Misschien heeft het naast de vleesindustrie/subsidies ook te maken met het idee dat importproducten etc ook milieubelastend zijn en het lastig is om daar in de politiek een duidelijke campagne / regels voor te stellen? geen idee hoor, en het is natuurlijk wel een grote omschakeling maar zo eens dat het belachelijk is hoe het nu gewoon genegeerd wordtâŠmaar inderdaad waarom niet het vlees een stuk duurder maken. Of eigenlijk: mensen eindelijk eens de echte waarde voor een stukje vlees laten betalen
PAY WITH YOUR LIFE BITCHES
sorry haha
Misschien nog meer off-topic, maar herkennen jullie ook dat de klimaat-situatie jullie leven beinvloedt? En dan bedoel ik: sinds ik me er bewust van ben, heb ik een veel pessimistischere levensvisie (ik geloof ook o.a. door wat jij bespreekt dat het echt niet meer goed gaat komen, mede daarom ook geen kinderen wil etc.). Ik vind het best lastig om daar mee om te gaan omdat veel mensen me âextreemâ vinden, maar ik denk dat alleen maar: hoe kun je je hier niet zorgen om maken?! Al helemaal als je kinderen hebt/wilt⊠ignorance is a bliss
Heel herkenbaar. Ik denk er regelmatig aan dat de wereld beter af is zonder de mensen. Als ik een knop zou hebben om alle mensen te laten sterven dan zou ik het sterk overwegen.
Ik heb gelukkig een appgroep met wat meiden van hier waarmee ik het erover kan hebben maar ik wil idd in mn omgeving niet iedere x de sfeerverpester zijn. Ik zou ook graag meer willen betekenen en ga volgend jaar ook minder werken zodat ik dat hopelijk kan realiseren.
@Willem lush heeft wel erg veel toevoegingen die helemaal niet nodig zijn in verzorgingsproducten. Of nouja dat hoor ik altijd als ik het er met kenners over heb.
(misschien moet dit in het duurzaamheidstopic.)
Joh, 't is echt frustrerend. Ik heb al een paar keer geprobeerd om de discussie te openen over het klimaat en dat we echt een mentaliteitswijziging moeten ondergaan maar soms kreeg ik zulke domme antwoorden dat ik mijn pogingen maar gewoon staakte.
Een van de antwoorden was âJa, het zijn wel landen zoals China en India die het meest vervuilend bezig zijn hĂ©. Heb je al eens gezien hoeveel afval en giftige gassen zij produceren?â.
En dan denk ik, hallo? Een van de redenen waarom âzijâ dat doen is omdat âwijâ onze arbeid naar die landen verplaatsen omdat het goedkoper is. Met als extra nadeel dat de gevolgen voor ons niet direct merkbaar zijn.
12 jaar is echt niks hé maar voor zoveel mensen lijkt het nog verre toekomstmuziek. Nee, we moeten NU handelen om onze planeet te redden.
Ekoplaza.
Ik was vandaag in een vegan supermarkt (Veganz/ Goodies) en werd een beetje overweldigd door alle keus. Ik heb dus maar lebkuchen van Manner meegenomen, chorizo van Wheaty en een soort groenteworstje van Veganz. Maar hebben jullie nog tips?
Is Mozzarisella wat? Zag verder Tofurky, Luna en larry ijs, Bedda kaas, Simply V, allerlei chocoladespreads zoals Vego, Midori etc. Zag echt door de bomen het bos niet meer. Andere aanraders zijn ook welkom, ben echt een noob.
Omg Lebkuchen van Manner ??
Ik ken Veganz eigenlijk alleen van de producten die ze bij DM/ Edeka etc verkopen. Dan neem ik ook altijd de Doppelkeks mee in chocolade. Maar er is er ook een met citroencrĂšme.
De chocolade van Vego is erg lekker en normaal houd ik niet eens van melkchocolade. Dus ik gok dat de chocopasta daarvan ook goed is.
Ohh wat leuk! Heb je al dingen geprobeerd?
Deze âsmoked ham slicesâ van Tofurky zijn echt geweldig:
En ik zou zeker plakjes kaas van Simply V kopen! Dat is mijn favoriete nepkaas!
Waarom woon ik niet in berlijn
Haha deze twee dingen kan je ook in NL krijgen hoor!