Plantaardig/vegan eten

De Vomar hier heeft nog Swedish Glace!!! Mocht je die in de buurt hebben

1 like

Ja heb ik! :smiley: Awesome!

Ik heb voor de helft plantaardige kipstukjes van Vivera en voor de helft reepjes oesterzwam samen heel simpel gemarineerd en toen gebakken:

Oké de combinatie met stamppot boerenkool is misschien een beetje vreemd, maar het is echt heel lekker!

5 likes

Ik heb gisteren een Kombucha scoby gekregen van een vriend. Kan ik eindelijk mijn eigen kombucha brouwen! Iemand hier al ervaring mee? En welke smaken dan?

1 like

Ik heb het een tijdje gedaan en dan gewoon met gepureerd fruit voor de 2e fermentatie. Mijn maag kan er helaas niet goed tegen dus ben weer gestopt.

Ah oké, en hoe lang brouwde je het dan? Online staat van 7 tot 30 dagen, maar das lekker ruim. Heb nu ene batch gemaakt met rooibos thee en gember. Ik kocht het hiervoor af en toe in de supermarkt hier, en merkte eigenlijk dat t juist voor mijn maag heel fijn is! Hoop dat het lukt :grinning:

3 weken en dan nog een paar dagen in een beugelfles
Ik vond deze filmpjes wel nuttig:

2 likes

Top, dankje! Ga deze filmpjes eens bekijken

Online via Body & Fit goedkoper, dan kun je ook eventueel vitamines en mineralen of vegan snacks meebestellen

1 like

Hummus met brood, groentes, olijfjes, noten?

1 like

Weet iemand een adventkalender waarvan de inhoud vegan is?

2 likes

Ik heb geen idee maar als het niet bestaat zou dit echt een goed idee zijn om op te zetten denk ik.

1 like

Die van Balea van DM, maar is wel met verzorgingsproducten, weet niet of je eten bedoelt?

Ik bedoelde inderdaad meer eten, maar ik zal een kijken naar die van Balea. Als er veel handige verzorgingsproducten in zitten, neem ik hem misschien toch!

1 like

Hellmans vegan mayo! Nu maar hopen dat ie snel naar Nederland komt.
Ik mis deze mayo zo erg, hahaha
(Komt uit een Engels vegan tijdschrift)

5 likes

Jaaa die heb ik in Amerika gespot afgelopen december. Hoop het zo dat het snel komt!

Volgende week heb ik 50% persoonlijke bonus op het Alpro ijs. Vriend en ik waren fan van de karamel zeezout-variant dus even de rest testen dan maar :smile:

1 like

Joe joe ik had afgeloepn week dit gemaakt en ik vond het echt een fijn snel recept, kun je ook makkelijk je restjes groenten in kwijt. Ik had dus ook wel wat meer groenten er in gegooid dan het recept, en dan is het gewoon wel echt een maaltijd in plaats van een side/entrée zoals ze zelf zegt. Maar ik vond vooral de tofu zoooo lekker geworden, ik ben meer een tempeh-fan meestal, maar had het nog nooit zo gemaakt als hier (eerst in de oven, dan in de marinade en vervolgens nog even bakken) en vond dat echt megalekker geworden! Dus tip voor mensen die ook wat moeite hebben met tofu soms!

4 likes

Ja ik vond dit dus eigenlijk wel meevallen! Persen vind ik niet heel veel gedoe op zich, en dat bakken in de oven kan gewoon terwijl je rijst kookt/groente snijdt enzo. Maar tempeh is wel net wat makkelijker idd.

Waar koop jij je tempe altijd? Die van mij heeft zo vaak een soort vieze terpentine smaak ofzo?

Misschien daar toch maar halen dan. Ik had m laatst echt een hele dag in de marinade en toch zon vieze smaak :tired_face: