Hellmans vegan mayo! Nu maar hopen dat ie snel naar Nederland komt.
Ik mis deze mayo zo erg, hahaha
(Komt uit een Engels vegan tijdschrift)
Jaaa die heb ik in Amerika gespot afgelopen december. Hoop het zo dat het snel komt!
Volgende week heb ik 50% persoonlijke bonus op het Alpro ijs. Vriend en ik waren fan van de karamel zeezout-variant dus even de rest testen dan maar
Joe joe ik had afgeloepn week dit gemaakt en ik vond het echt een fijn snel recept, kun je ook makkelijk je restjes groenten in kwijt. Ik had dus ook wel wat meer groenten er in gegooid dan het recept, en dan is het gewoon wel echt een maaltijd in plaats van een side/entrée zoals ze zelf zegt. Maar ik vond vooral de tofu zoooo lekker geworden, ik ben meer een tempeh-fan meestal, maar had het nog nooit zo gemaakt als hier (eerst in de oven, dan in de marinade en vervolgens nog even bakken) en vond dat echt megalekker geworden! Dus tip voor mensen die ook wat moeite hebben met tofu soms!
Ja ik vond dit dus eigenlijk wel meevallen! Persen vind ik niet heel veel gedoe op zich, en dat bakken in de oven kan gewoon terwijl je rijst kookt/groente snijdt enzo. Maar tempeh is wel net wat makkelijker idd.
Waar koop jij je tempe altijd? Die van mij heeft zo vaak een soort vieze terpentine smaak ofzo?
Misschien daar toch maar halen dan. Ik had m laatst echt een hele dag in de marinade en toch zon vieze smaak
Deze heb ik gisteren ook gemaakt! Die tofu is lekker inderdaad. Ik had nooit eerder geprobeerd om eerst te bakken en dan pas te marineren, maar het gaat echt beter zo!
Je kunt tempeh ook voor het marineren 20 minuten koken /stomen. Dat haalt de bittere smaak eruit.
Oke goh, heb toch nog reactie gekregen van Dr. Jetske Ultee (over de Repair Cream):
Excuses dat je even op het antwoord hebt moeten wachten. Ik wil je graag doorgeven dat de cholesterol uit onze Repair Cream afkomstig is van suikerbiet, yam (discorea batatas) en mais. Volledig vegan dus! Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geĂŻnformeerd.
Mocht je toch nog met vragen blijven zitten dan beantwoord ik die graag. Ik wens je een fijne dag toe. Vriendelijke groet,
Edit: de hele huidverzorgingslijn is dus vegan. Ik denk ook de make up maar dat heb ik niet specifiek nagevraagd
Ik heb het zelfs wel eens een uur gestoomd en nog!? Misschien doe ik iets fout haha. Misschien ook een sterkere marinade ofzo?
Een vriendin van me is vegan en eet daarnaast ook geen palmolie (volgens mij is dat wel een logische combi, daarom vraag ik het hier): weten jullie of er ergens bladerdeeg te koop is zonder palmvet? Bij Marqt misschien? Ik wilde vrijdag vegan âbeefâ wellington maken.
Afgelopen week was ik op een soort retreat met 100% vegan eten en mijn god wat was het lekker!! de kok maakte echt de beste creaties ever en ik proefde smaken die ik nog nooit had ontdekt.
hij stond ook de hele dag in de keuken en geen idee wat de recepten zijn (sorry guys), maar wel een paar leuke ideetjes gekregen:
- tofu in soep (alsof je kaas schaaft, van die plakjes)
- vegan sushi met zoete aardappel of avocado, meeega lekker
- salade van spinazie met blauwe bessen en pitjes met avocado-olie als dressing
en verder was alles te ingewikkeld en had ik eigenlijk geen idee wat ik at
Goed om te weten, dankjewel! Misschien stuur ik haar het wel, maar ik vind het flauw om haar de les te lezen omdat ik zelf (helaas) nog niet eens altijd vegetarisch eet. Dus ik moet dan wel even bedenken hoe ik het breng.
*Ik denk dat ik gewoon zeg hoe het is gegaan. Dat ik tips voor mijn recept vroeg aan andere vegans en dat ik toen die tip kreeg.
Misschien kan je benoemen wat @Dombo heeft gezegd maar ook vragen of zij weet of er palmolievrij bladerdeeg is? Dan kan ze uiteindelijk zelf kiezen wat ze wil eten.
Ik was mijn verzameling tijdschriftenknipsels aan het uitzoeken en ik vond een recept voor een mugcake. Natuurlijk uitgeprobeerd en het is erg lekker, wel machtig!
In een mok meng je:
- 1 el + 2 tl ongezoet cacaopoeder
- 3 tl bloem
- 3 el suiker
- 1/4 tl bakpoeder
- 3 el olie
- 3 el plantmelk
tips: doe 2 el suiker of minder als je net zoals ik niet van heel erg zoet houdt / vanillearoma kan ook lekker zijn erbij / wil je extra decadent doen, meng er stukjes fijngehakte chocolade of nootjes onder.
Zet 1 min in de microgolf op 750 W, haal het eruit en kijk of het mengsel de juiste consistentie heeft voor je. Wil je het minder ânatâ? Zet het er nog 20-30 sec extra in.
En koolzaadolie dan? Dat is volgens mijn bron een hele duurzame olie
De kippenbouten waren echt heel goed! Ik had ze gemarineerd met een spicy chickenwings marinade uit de toko, dus ze waren flink pittig, maar dat werkte heel goed met het licht zoetige âvleesâ.
De Simply V kruidenroomkaas is ook echt heel goed. Smaakt exact naar de Philadelphia bieslook roomkaas.
De jackfruit heb ik opgebakken met ui, gerookte paprikapoeder en wat peper en zout om pupusas mee te maken, maar ik ben blijkbaar heel slecht in pupusas maken want het deeg was niet te eten. Ondanks dat de vulling dus wel oké was is het helaas grotendeels in de prullenbak belandt.
De geitenkaas was oneetbaar. Su-per ranzig. Als uitgekauwde kauwgom lag het in een bolletje in dat bakje en stonk naar rottende citroen. Niets geitenkaas achtigs aan.
De Simply V plakjes zijn awesome. Smaakt exact naar voorgesneden plakjes jonge kaas. Jonge kaas is nooit mn favoriet geweest, maar het is daar wel 1 op 1 mee te vervangen.
De Simply V geraspte kaas is ook perfect. Zo los ongesmolten smaakt het gewoon naar geraspte jonge kaas weer. Gesmolten wordt het een beetje plakkerig en vettig aan je lippen, wat ik niet heel prettig vind, maar de smaak is heel goed. Laat je niet foppen door de geur, die is licht zweetvoeterig, maar de smaak is echt top.
Zwart zout omg hoe de hel is dat gewoon ei?! Ik doe het nu steeds op mn DVS filet americain en dan is het net alsof er weer een gekookt eitje op zit. Love it.
De knoflooksaus is nog niet open, review volgt.
Ik heb gewoon zonnebloemolie gebruikt! Kokosolie vond ik net ietsje te kostbaar om âmaarâ een mugcake mee te maken haha.