Ik heb net het Alpro-ijs gehad, almond salted caramel, superlekker!
Vegan broodje bapao van Boon (te koop bij AH sindskort) is echt heel lekker! Te koop in de smaken sateh, Chili en ketjap. Ik had sateh.
Ok dit ging dus mis, hoe kan ik dit verplaatsen? Moest in stel je persoonlijke vraag, maar blijf foutmeldingen krijgen op het forum
Zit je niet per ongeluk in het verkeerde topic? Ik wil best antwoord geven maar denk dat je meer respons krijgt op andere plekken?
Ik kwam dit tegen bij de Jumbo. Die hummus met zwarte bonen wil ik wel proberen! Die met cashewnoten lijkt me ook lekker maar wat moet je daarmee
Ik heb gisteren een flinke pot met cheese onion poeder gemaakt voor over chips en popcorn <3
Recept
100 ml/ 7 eetlepels sojamelkpoeder ( ik heb deze maar sommige tokoâs verkopen het ook
5 eetlepels edelgist
1,5 eetlepel uienpoeder
2 theelepels zout
1,5 theelepel knoflookpoeder
( ik voeg er zelf nog een halve theelepel melkzuur bij ( is vegan) maar dat is niet heel makkelijk te verkrijgen volgens mij)
Fijnmalen in een blender
Ik heb de middelste geprobeerd en vond hem super lekker! Heel romig. Heeft vrij weinig met koffie te maken maar dat is meestal met van die kant-en-klare ijskoffie.
Geen eten maar: weten jullie waar ik vegan oogschaduwbasis scoor?
O m g
Ik ga meteen mijn AH checken
Deze van Catrice:
https://catrice.eu/en/eye-makeup/base/primer-makeup/catrice-cosmetics/eye-foundation-waterproof-eyeshadow-primer-010.html
Wat doen jullie als je je boos en/of verdrietig voelt over hoe mensen omgaan met dieren in de vleesindustrie? Ik kan zo slecht tegen bijvoorbeeld vrachtwagens vol varkens waar ik sowieso al verdrietig van word en dan staan er ook nog tekeningen op van dansende âvrolijkeâ biggetjes en dan denk ik echt pff dit slaat toch nergens op en dan weet ik gewoon even niet hoe ik dat gevoel kwijt moet raken want ik wil er niemand mee opschepen ook. Kijk expres al geen docus erover omdat ik me dan ook vreselijk erbij ga voelen
Hmm dit herken ik wel. Toen ik net vegan was geworden was ik zoooo kwaad op de wereld. Ik was op iedereen boos en voelde gewoon het gewicht van alle ellende op mân schouders liggen. Ik voelde me oprecht een beetje depressief van al het extreem onnodige leed wat we de dieren aandoen. Ook was ik toen niet echt prettig om mee om te gaan, want 1. ik was net vegan dus bij verjaardagen etc. moest ik het dan vertellen waardoor 2. mensen er voor het eerst van hoorde (dit is 3 jaar geleden, veganisme was toen nog wat minder bekend) en ik er tegenin ging; vaak (emotionele) discussies dus. Niet dat ik stond te schreeuwen ofzo haha, daar ben ik niet het type voor. Maar het ging er gewoon veel te vaak over wat erg vermoeiend was.
Het is me na een tijdje gelukt het los te laten, voornamelijk voor mezelf. Het heeft geen zin om kwaad of verdrietig te zijn op iedereen die dierlijke producten koopt of in die industrie werkt, ze zien het gewoon helaas nog niet in Ik vermijd nu plaatjes, documentaires (bhv informatieve docuâs zonder leed) en alle vreselijke shit die in deze wereld gebeurd. Ik kan er niks aan doen, ik doe wat ik kan en thatâs it.
Als ik een vrachtwagen vol varkens of zuivel koetjes zou zien, zou ik alsnog huilen of iig me even heel erg rot voelen. En jezus ja mag je, het is ook gewoon super erg? Dus als iemand daar wat van zegt dan gewoon dikke middelvinger naar hun. Maar daarna denk ik alleen nog 'ik doe daar tenminste niet meer aan mee; geen onnodig bloed meer aan mijn vingers voor dierlijke producten. â en laat ik het weer los. Ben hierdoor een positiever persoon geworden en mensen gaan nu veel vrolijker met mijn veganisme om, willen producten uitproberen etc.
Heel herkenbaar allemaal dit. Was voor mij ook echt een proces van het los laten. Boos/verdrietig worden op mensen die het niet zien/niet willen zien/niet boeien heb je uiteindelijk alleen je zelf maar mee. Wat ik wel echt nog heel lastig vind soms, is al mensen dan bv als je samen eten vlees eten en dan iets zeggen van âje weet niet wat je mistâ of âdat je dit kunt laten staanâ, vind het dan zo lastig om niet een gemene sneer terug te geven. Heb ook wel gemerkt dat echt goede vrienden/familie leden alleen maar geĂŻnteresseerd zijn en er graag meer over willen leren, dus dat is ook weer fijn dan!
Ja precies, het is echt een heel proces die je moet doorgaan, maar als je die niet doorgaat en alleen bij het boze en verdrietige blijft wordt je gek in deze niet-vegan wereld!
Ik vind het ook heel moeilijk alsnog om een goede balans te hebben tussen een opmerking/sneer terug gooien of het te laten zitten. Ik vind dat ik op dit moment weer iets te veel slik van de stomme reacties (in tegenstelling tot eerst), dus heb er ook nog niet helemaal een goede verhouding in gevonden.
Maar als ik dit ook weer les⊠Het is gewoon zo hypocriet. Als iemand een hond zat te eten aan die tafel en tegen de rest zou zeggen âje weet niet wat je mistâ was de wereld te klein geweest. Maar ooh nee er ligt alleen maar een biggetje/varken/kalf/koe/kip dus maakt niet uit
De wereld is gek
Ik heb dit vanavond gekookt en vond het heel chill! Dus dank voor het delen
Was alleen de koriander vergeten in de supermarkt :(((((
Ah wat leuk om te horen! En kan je nagaan hoe goed het is mét koriander
Jaaa ik kan me er alles bij voorstellen! Ik had nu wel een klein beetje gedroogde koriander er doorheen gedaan maar das toch nie thetzelfde. Toch volgende keer maar wel gewoon al mân boodshcappen in mân tas doen haha
Geen eten, maar heeft een van jullie misschien een tip voor goede warme vegan winterjassen (liefst ook nog duurzaam)? Vind ik echt moeilijk te vinden!
Dat is hier al besproken! Als je even naar boven scrollt vind je veel tips
Ik heb net op aanraden van iemand uit dit topic de salami plakjes van Veggie friends geprobeerd en echt gadverdamme. Komt niet eens in de buurt en heel weinig smaak? Of moet ik het warm maken op een tosti i.p.v. los op brood?Wat doe ik verkeerd?
Ik vond de chorizo plakjes van Wheaty veel lekkerder en die kwamen qua smaak ook best in de buurt. Die zou ik nog wel een x kopen.