Supernice! Ik weet idd ook nog wel dat je kon kiezen tussen een geitenkaassalade of gevulde champignon.
Nu is dit mijn motto! Met de rookworst vind ik dat we al heel close zijn
Ik heb de pate en de snijworst gekocht en ik ben er wel over te spreken! De snijworst vind ik realistischer, maar hij heeft wel meer de structuur van klei dan van een worst. De pate is iets meer âgroenterigâ dan echte pate maar zeker lekker. Ik vind ze beide veel meer lijken op vlees dan de petit patĂ© van de vegetarische slager.
Nu nog die kleine worstjes en filet-dingetjes proeven.
Ik heb de kleintjes gekocht! Ga morgen proberen. Ben ook echt benieuwd naar die snijworst, is het met leverworst te vergelijken? Dat was ook altijd beetje kleiachtig.
Ja ik vind van wel! En ik denk ook dat mensen die leverworst niet lekker vonden dit ook vies gaan vinden. Zelfde vibe heeft het, haha.
Ik ga volgende week met een groep mensen uit eten bij een restaurant waar ze nog nooit van het woord plantaardig gehoord lijken te hebben, fatsoenlijke vegetarische gerechten op de kaart zetten lijkt al te veel gevraagd namelijk
Ik ga het restaurant nog bellen, wie weet wil de kok heel creatief voor mij iets veganistisch in elkaar flansen, maar het ziet er niet best uit.
Ik heb de snijworst van kips geproefd. Ik vond het
best lekker voor een keertje, zou hem niet voor dagelijks op mijn broodbeleg halen.
De smoked âhamâ van quorn heb ik ook op. Proeft beetje naar boterhamworst! Lekker op een broodje of een tosti met violife kaas denk ik .
Oh en bij mij lagen er 4 quorn producten! Pepperoni en nog iets met kip kruiden achtig en dan die smoked ham dus en die kip.
Ja, bij ons hadden ze die ook. Alleen die andere 2 waren vegetarisch ipv vegan.
Ah! Goed dat je het zegt. Niet eens op gelet.
Die pepperoni en die spinazie/red pepper zijn helaas niet vegan (en die andere twee waren op bij mijn Ap snif)
Aah ja die âhamâ is echt goed! Lekker broodje gezond gehad met Violife kaas. Vet blij, want ik had echt het gevoel dat ik een Bakker bart broodje gezond at
Goed om te weten. Dankjewel!
De kipfilet van Quorn is ook goedgekeurd jongens! Lijkt perfect!
Echt zoân wtf-moment: blijkbaar zit er vis in sommige Capri Sun-drankjes?!
"Ja, het merendeel van onze dranken is geschikt voor veganisten, met uitzondering van de volgende producten:
- Honest Citroen & Honing
- Minute Maid multivitamines
- Capri Sun Mango-Passionfruit (330ml)
- Capri Sun Safari Fruits
- Capri Sun Multivitamin
Een aantal van deze producten bevat kleine hoeveelheden vis gelatine om de kleur te versterken. Honest Citroen& Honing bevat bijenhoning waardoor het niet geschikt is voor veganisten."
En het is om de kleur te versterken, terwijl Capri Sun niet eens in een doorzichtig flesje zit⊠:â)
Kan ik ergens vegan knoflooksaus in een flesje kopen? En zo niet, hoe kan ik het het lekkerst zelf maken?
Je kan het op de vlees afdeling van de jumbo in een bakje kopen! Gewone, pittige en shoarma saus.
Echt?? Oeeeh ik heb binnenkort een bbq (ja in november niet mijn idee maar love bbqâs dus klaag niet
) dus dan ga ik dat halen. Dit wist ik niet! Is dit bij de meeste Jumboâs zo?
Weet iemand een plantaardige melk die je goed kan opschuimen? Ik lees overal oatly maar dat is niet verkrijgbaar hier iemand andere tips?
Edit: shit sorry heel stom, dit kan je alleen bij de groothandel kopen bedenk ik me⊠Je hebt wel Alpro Barista in de supermarkten maar volgens mij is dat alleen een soya variant.
Ik maak het altijd zelf:
Scheut alpro mild&creamy ongezoet
Vegan mayo
Citroensap
Knoflook persen
Zout&peper
Groene kruiden (gedroogd of vers) zoala selderie, bieslook, peterselie, soms dille
Beetje suiker