Plantaardig/vegan eten

Hahahaha nee :joy:

Misschien quote ik de verkeerde? Voor degene die vegan knoflooksaus vroeg iig :grin:

1 like

Jep ik ook hahaha

1 like

Normale sojamelk schuimt ook heel goed!

1 like

Vind de soja light variant van Alpro heel goed schuimen en lekker in de koffie.

1 like

Ja ik gebruik ook soja light in de koffie. Gebruik zelfs oploskoffie om de espresso te maken en vind mijn koffie net zo lekker als koffie in een cafeetje hahaha

1 like

Heeee ik dacht dat jij een culinair-topic-verbod had!

Ik ga vanavond voor 7 mensen koken en ik ga drie gangen + salade + limonade maken. Ben echt zo bang dat het mislukt/te veel/te weinig gaat zijn. Anyway ongeveer alles komt uit dat Italiaanse kookboek van Chloe Coscarelli dus áls het allemaal lukt gaat het sowieso lekker zijn. :smiley:

O ja en dit vriendengroepje heeft er een handje van af te zeggen dus ik ben ook bang dat we ineens met vier zijn of zo :frowning:

3 likes

Gewone havermelk schuimt bij mij ook altijd mega goed.

@Briseis Wat ga je maken?

:shushing_face: sssttt hahha
nee ja je hebt gelijk! maar et is lastig. over eten praten is gewoon m’n hobby. verklaart gelijk de xtra kilos
ben al weg!

edit: en je diner klinkt super goed!! mijn ervaring is als de kwaliteit hoog is maakt de kwantiteit niet zo veel meer uit. Mensen zijn te erg gewend zich te overeten hoor. Goed eten in sterrenrestaurants is altijd weinig en kleine porties toch! als het te weinig blijkt gewoon over die boeg gooien. Veel plezier vanavond!

Tag me maar als iemand me nodig heeft!

1 like

Voorgerecht/snack: https://www.thespruceeats.com/oven-baked-vegan-zucchini-chips-3377748

Hoofdgerecht (allemaal Chloe):
Rosemary lentils – linzen’prutje’ met tomaat, knoflook, rozemarijn en nog wat dingen (p. 171)
Chili lemon broccoli (p. 58)
Roasted potatoes with gremolata (p. 36)

Erbij (Chloe):
Italian chopped salad – sla, olijven, kikkererwten, basilicum etc. (p. 66)
Lemon thyme soda (p. 209)

Dessert:
http://www.degroenemeisjes.nl/chocomousse/ -> met 't vocht van de kikkerwerten uit de salade!
En Yuzu-ijs van Grunschnabel, denk ik!

En thanks @Yzile! :smiley:

4 likes

Klinkt mega lekker!

1 like

Als ze inderdaad afzeggen, komen wij de restjes wel opeten :wink:

Ik eet nu de Kips leverworst (vegan) en Quorn chicken free slices (ook vegan) en wauw jongens, dit is de toekomst :smiling_face_with_three_hearts: Zo veel keuze ineens

Ham en filet americain heb ik ook meegenomen

7 likes

Allebei ook lekker? Ik ga het ook snel proberen :raised_hands:

1 like

Ik vind van wel, maar ik ben (nog) niet zo kritisch, ik ben allang blij dat er kant-en-klare alternatieven beschikbaar zijn

That’s true! Ben sowieso humusmoe haha

Jaaaa en die is ook lekker zoet vind ik @Sandy

1 like

Holland en barrett heeft een vegan adventkalender met eten erin!

5 likes

Heb je een linkje?

Ik zag het op de insta stories van lisagoesvegan!

1 like

Ik zag hem vandaag! Vegan melkchocolade, zonder suiker :slight_smile: