Plantaardig/vegan eten

Gewone havermelk schuimt bij mij ook altijd mega goed.

@Briseis Wat ga je maken?

:shushing_face: sssttt hahha
nee ja je hebt gelijk! maar et is lastig. over eten praten is gewoon m’n hobby. verklaart gelijk de xtra kilos
ben al weg!

edit: en je diner klinkt super goed!! mijn ervaring is als de kwaliteit hoog is maakt de kwantiteit niet zo veel meer uit. Mensen zijn te erg gewend zich te overeten hoor. Goed eten in sterrenrestaurants is altijd weinig en kleine porties toch! als het te weinig blijkt gewoon over die boeg gooien. Veel plezier vanavond!

Tag me maar als iemand me nodig heeft!

1 like

Voorgerecht/snack: https://www.thespruceeats.com/oven-baked-vegan-zucchini-chips-3377748

Hoofdgerecht (allemaal Chloe):
Rosemary lentils – linzen’prutje’ met tomaat, knoflook, rozemarijn en nog wat dingen (p. 171)
Chili lemon broccoli (p. 58)
Roasted potatoes with gremolata (p. 36)

Erbij (Chloe):
Italian chopped salad – sla, olijven, kikkererwten, basilicum etc. (p. 66)
Lemon thyme soda (p. 209)

Dessert:
http://www.degroenemeisjes.nl/chocomousse/ -> met 't vocht van de kikkerwerten uit de salade!
En Yuzu-ijs van Grunschnabel, denk ik!

En thanks @Yzile! :smiley:

4 likes

Klinkt mega lekker!

1 like

Als ze inderdaad afzeggen, komen wij de restjes wel opeten :wink:

Ik eet nu de Kips leverworst (vegan) en Quorn chicken free slices (ook vegan) en wauw jongens, dit is de toekomst :smiling_face_with_three_hearts: Zo veel keuze ineens

Ham en filet americain heb ik ook meegenomen

7 likes

Allebei ook lekker? Ik ga het ook snel proberen :raised_hands:

1 like

Ik vind van wel, maar ik ben (nog) niet zo kritisch, ik ben allang blij dat er kant-en-klare alternatieven beschikbaar zijn

That’s true! Ben sowieso humusmoe haha

Jaaaa en die is ook lekker zoet vind ik @Sandy

1 like

Holland en barrett heeft een vegan adventkalender met eten erin!

5 likes

Heb je een linkje?

Ik zag het op de insta stories van lisagoesvegan!

1 like

Ik zag hem vandaag! Vegan melkchocolade, zonder suiker :slight_smile:

Ik kon de knoflooksaus bij mijn jumbo niet vinden, maar een vriendin raadde me deze aan dus ik ga ik proberen:

3 likes

Nouuu ik heb het overleefd hoor jongens! Drie uur in de keuken gestaan geloof ik pffff. Doe ik nooit meer. Grote favoriet waren de limonade, aardappels en de chocolademousse.

En er hadden twee mensen afgezegd. :’)

5 likes

Kan iemand die adventkalender van Holland & Barrett ook online vinden? Zo ja, wil je dan de link delen. Krijg 'm zelf niet gevonden maar wellicht verkopen ze hem alleen in de winkel.

Heb je foto’s toegestuurd van de gedekte tafel? En het eten? :pouting_cat:

Heb je nog veel over? Of had je precies hetzelfde keg gemaakt

Ik denk dat dit hem is?

Wel op de Engelse site.

@Twijfelaar hahaha nee

@Niettepruimen 1 iemand had al wat eerder op de dag afgezegd, de 2e zei af terwijl ik aan het koken was dus daar heb ik nog gedeeltelijk op kunnen aanpassen. De salade en broccoli kon ik nog ā€˜minderen’. Van de linzen had ik expres veel te veel gemaakt (zodat ik er zelf nog van kan eten vandaag) en de aardappels kwamen gewoon goed op! Toetje dus wel nog wat over ook.

Het erge was dat ik bij het boodschappen doen al bijna minder wilde inslaan omdat ik al verwachtte dat er wel iemand af zou haken… maar ik dacht: nee Briseis, positief blijven, wie weet komen ze nu allemaal wel! :rolleyes:

1 like