Plantaardig/vegan eten

Ja echt heel lekker!

5 likes

Hahaha dit

19 likes

Ik lees dit nu ook met haar stem :joy:

1 like

Hier iemand die de salami van jumbo heeft gehad en weet of deze lekker is? Hij is vegan!

Ik vind hem heerlijk, @Bunnyslippers vond hem heel vies. Die worstjes vind ik ook heel lekker!

1 like

Avantgardevegan heeft veel YouTube filmpjes met awsm kerstgerechten!

2 likes

Wat leuk!

Hoodlamb toevallig? (Ik ga er vandaag zo een kopen, so excited).
Wel raar van die vrouw zeg, klinkt een beetje passief-agressief. Althans, als ze dat inderdaad deed omdat ze dacht dat het bont was. Ik had hier met mijn ex (ook vegan) vaak discussies over. Hij vond dat je geen nepbont moest dragen omdat dat andere mensen juist kan aanzetten tot het kopen van bont (?). Maar ik denk juist dat je het kunt gebruiken om mensen bewust te maken dat nepbont ook heel mooi, warm etc. kan zijn, net zoals jij bij die vrouw deed. Dus als je het mij vraagt was het een goede daad van jouw kant :blush:

3 likes

Hmm dat zijn echt 2 uitersten hahah, op de Duitse site waar hij origineel vandaan komt staan veel positieve reviews dus ga hem een keer proberen denk ik!

2 likes

Ik heb een lange parka gekocht in het donkergroen! Heb hem gelijk aangetrokken haha, zooo warm en zacht :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

2 likes

Een vriendin (inmiddels geen vriendin meer) vond dat ik ook mijn hartstikke neppe bontjassen niet meer mocht dragen en droeg diezelfde reden aan. Ook niet als die jas meer leek op een slachtpartij van furbies. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dames, ik heb een vegan vraag, niet eetgerelateerd.

Ik ben toe aan een nieuwe werktas. Beetje een mooi, schoudertas model waar wel veel in kan, oa een laptop. De mooie dingen die ik zie zijn burkeley, cowboysbag enzo. Zijn er (niet al te dure) vegan merken die iets soortgelijks hebben? Tips?

Misschien heeft Matt & Natt iets?

3 likes

Ik vind Inyati heel mooi en geschikt voor werk

3 likes

Wat vinden jullie de beste boter voor op brood??

Niet wat je wil horen denk ik maar ik proef weinig verschil… heb Alpro, Becel en Flora gehad en alles smaakt gewoon naar margarine.

2 likes

K bedoel meer de gezondste. Volgens mij is dat blueband goede start. Kheb nu hele goedkope van ah basic maar daar zit palmvet in. Daar was iets mee toch

Ik weet het niet zo goed met palmolie; er worden oerwouden voor gekapt, maar tegelijkertijd schijnt het het meest duurzame vet te zijn dat er is (zie deze blogpost). Als alle palmolie vervangen zou worden door zonnebloem- of olijfolie zouden we (schijnbaar) nog veel verder van huis zijn.

En voor je lichaam? Ik las laatst iets over gehydrogeneerde vetten ofzo en transvet en heel slecht maar ik snap er allemaal te weing van.
Ik zoek gewoon wat goede vetten en iets waar m’n hagelslag in plakt :sob:

Oo zoo… geen idee. Ik zou dan denken dat je het beste voor die van Becel met walnoot- of avocado-olie kan kiezen, maar ik weet hier eigenlijk weinig van af.

1 like