Plantaardig/vegan eten

Oh boehoe :frowning:

Ik vind het lastig om lekker Vega eten omdat er in zoveel producten palmolie zit, en dit dus zo slecht voor het milieu is :frowning: en ik weet dat met vega eten je het milieu al helpt maar ik vind het zo zielig voor de orang-oetan

1 like

Palmolie is ingewikkeld

Ja daarom is het zo lastig. Ik wil graag een verschil maken voor de natuur en het milieu, gebruik geen rietjes meer, heb van die wasnoten, geen vlees meer en bijna geen melk of eieren meer. Maar ja dan zit er toch overal nog spul in wat slecht is voor het milieu. En RAW vegan eten krijg ik echt niet door m’n keel

Ik maak voor mezelf keuzes,en niet alles tegelijk.
Ik eet al een tijd vegan, dat kost me nu geen enkele moeite meer. Ik ben sinds november ook gestopt met avocado’s en blauwe bessen. Maar ik eet nog veel mango, en dat heeft ook z’n voetafdruk maar dat lukt me nog niet.
Raw lijkt me trouwens voor duurzaamheid niks toevoegen? (nja geen gasgebruik maar dat kan je ook dekken met een inductiekookplaat). Of bedoel je whole food plant based? Dat lukt mij ook niet hoor.

1 like

Misschien dat ik mezelf een schuldgevoel aan het praten ben. Maar ik weet ook gewoon dat ik niet de discipline heb hiervoor… maar ik denk dat ik al bewuster ben dan het gemiddelde mens. Maar ja dilemma’s

Je kan niet meer doen dan je lukt. Ik vind dat je jezelf best soms schuldig mag voelen over je consumptie patroon, dat doe ik ook en ik probeer ook dingen te blijven schrappen uit mijn leven.
Maar dat gevoel moet niet overnemen, ik had laatst bv heel veel trek in een croissant en heb die toen op en het was heerlijk. Nu hoef ik niet meer croissant maar ik voelde me erna ook niet rot.
Blijf bij jezelf altijd nagaan wat haalbaar is en daag jezelf ook uit om producten te schrappen, maar neem er je tijd voor.

3 likes

Ik kom even spammen hoor ( als het mag @moderators, anders haal ik em weg) Een vriendin van me is begonnen met een vegan kaasbedrijf en ik help haar met het ontwikkelen van recepten en smaken. Voor de kerst kun je een heel lekker vegan kaaspakket bestellen!

16 likes

Leuk idee! Heb even gekeken, ga het misschien wel bestellen. Maar er staat 25 euro inclusief btw en verzendkosten, maar die verzendkosten worden er toch nog bij gerekend?

Ja, dat klopt! Ik heb het even aan haar doorgegeven :slight_smile:

Dit is zo leuk! Ik heb dit nu op mijn kerst verlanglijstje gezet😋

Weet iemand een leuk Sinterklaas recept? Iets dat niet te moeilijk is en wel lekker sinterklazig smaakt

Volgens mij is gevulde speculaas niet zo moeilijk, zie het iig overal.

Ja daar ga ik even naar kijken!

Mijn schoonmoeder maakt elk jaar speculaasbrokken en super lief heeft ze ze dit jaar gemaakt met wajang boter en amandelmelk. Super lekker!

4 likes

Dit wordt het! Heb nog gecondenseerde kokosmelk van de vorige x en die fudge was mega lekker.

2 likes

Ohh dit ga ik ook maken!

Jahoe ik heb net zo’n pakket gekocht! Ga ik lekker bij all you need is love kerst een kaasplankje eten met mn vriend :heart:

3 likes

O ben echt heel erg benieuwd naar een review!

Ik sta nu toevallig net in haar bedrijfskeuken een aantal kazen te maken :grin:

In mn hippe kaasmaakpakkie

16 likes