Ik heb ook een pakket besteld!
Ooo zo leuk! Heb jij enig idee hoe lang je de kaasjes kan bewaren? Ik denk niet dat ik ze met kerst allemaal op ga krijgen :"P
Hangt af van de kaasjes. De smeerbrie en smeerroquefort blijven langer goed dan bijv. de roomkaas. Parmezaanse blijft maanden goed. De rest een week gok ik hoewel de smeltkazen in de vriezee kunnen.
Ah thanks, dat moet wel goedkomen dan
Die zal ik wel plaatsen na kerst!
Ik weet niet meer of het hier was gedeeld of ergens anders, maar er stond ooit ergens een lijst van goede doelen die niet op dieren testen, weet iemand nog welke dat was? Mijn vader wil graag 600eu doneren aan een goed doel en ik mag er een uitkiezen, dus uiteraard niet een die op dieren test
Was dat niet het gierige acties topic?
Dat had ik ook gedaan maar ik vond dus niets welke zoekterm heb jij gebruikt dan?
Ik had ze allebei apart :’) weer wat geleerd
Qua plakjes zijn die van Simply V echt het allerlekkerst en smaken ook echt goed naar kaas.
Ik heb een tijd geleden een vegan kaasproeverij gedaan en waarschijnlijk zijn toen meerdere mensen ziek geworden van de brie die jij net noemde. De fonduekaas die je postte is wel ok, niet heel bijzonder en voor het geld zou ik het zelf maken van cashews of sojamelk.
Echt ziek voor meerdere dagen! De reden dat we dachten dat het die kaas was is omdat diezelfde week iemand anders (@Sjern) ook een proeverij had georganiseerd met zieke mensen en deze kaas was de enige die op beide plekken geserveerd werd. Helemaal zeker weten doe je het nooit maar voor mij genoeg reden om er niet meer aan te beginnen
Ik vind tot nu toe de simply v roomkaas naturel en kruiden het lekkerste. Als je de mogelijkheid hebt om naar Duitsland te gaan, dan kan je ze daar kopen. Anders NL webshop natuurlijk.
had paar weken geleden gerookte tofu gekocht van Ekoplaza, was een tip van een vriendin
nu wist ik sowieso al niet echt wat ik ermee moest, dus lag het weken in m’n koelkast
nu had ik het gisteren bij m’n salade gedaan, maar ik vond het echt niet te hachelen. echt vies gewoon. terwijl ik normale gebakken tofu echt chill vind.
dus tip voor recepten met gerookte tofu: BEGIN ER NIET AAN
@cocos ik vind gerookte tofu echt de shit. alleen een merk is niet zo lekker en mega zout, misschien had jij die haha. die ik altijd heb heeft gewoon een mellow smaak en proeft naar rookworst ofzo.
@cocos ik heb het ook weleens gegeten en vond het toen superlekker! Was ook van de Ekoplaza, geloof ik.
Ik drink mijn koffie altijd zwart maar krijg er nu maagzuur van. Heb toch m’n koffie nodig want anders moet ik de hele dag huilen dus wil het proberen met wat plantaardige melk. Maar welke?
Hoef geen cappuccino. Gewoon een klein laagje warme melk. Ik heb het geprobeerd met AH amandelmelk uit de koeling (vies) en kokosmelk van Alpro (vies). Die twee heb ik altijd in huis voor ontbijt maar vind het zonde om een heel pak te halen wat niet op gaat. Iemand een tip? Wil vooral niet dat muffe wat Oatly vaak heeft. Las dat de kokosmelk van Koko minder naar kokos smaakt?
de soja light van alpro smaakt heel neutraal in de koffie. Kun je eventueel ook erg goed opschuimen en is bijna overal verkrijgbaar.
Anders de barista soorten van alpro - zijn ook lekkerder in de koffie dan de standaard soorten.
Mijn ouders eten niet plantaardig en weigeren sojaproducten maar vinden de alpro soya barista wel lekker!
Zachte ongezoete soja melk van ah zelf. Die smaakt vrij neutraal.
Haha wat tegenstrijdig weigeren soja producten maar die plantaardige versie vinden ze wel lekker.
Alleen maar goed dat ze die wel willen drinken.