Ik ga dit eens proberen!
Heb je de Oatly barista wel eens geprobeerd, of vind je die ook muf? Vind dat echt de lekkerste, vooral als je m opschuimt!
Ja heel muf! Vooral de geur trek ik nu niet, smaak nog wel ok. Misschien na zwangerschap.
Heb veel smaken geprobeerd en ik vind dit de meest neutrale. Geef het ook gewoon aan gasten die wat melk in hun koffie willen en die merken er niets van! Althans niet in negatieve zin. Bij Alpro zit er toch vaak toegevoegde suikers in, of toch soya, terwijl ze het als een anders soort melk verkopen. En ik vind soya persoonlijk een aparte smaak hebben.
Ik vons deze echt heeeeeel erg stinken. Misschien moet ik stoppen met aan m’n eten ruiken tot na de bevalling.
Heerlijke panna cotta!
Welke tahini gebruiken jullie die niet zo bitter is?
Haha! Lastig joh dat je zo’n last hebt van geuren, moet je nog lang tot de bevalling? Kan je niet switchen naar sterke thee of mate ofzo?
Begin maart! Ik hou het maar gewoon op zwart met wat rennies denk ik.
Ik ga eens het schap van de Turkse winkel bekijken! Thanks!
Ik heb het beetje op gevoel gedaan. En het is volgens mij voor 5 personen qua hoeveelheid.
Ingrediënten:
Pak vegan gehakt uit de vriezer afdeling van de aldi heb ik gebruikt.
400 gram gesneden groente naar keuze (wortel, prei, paprika, ui en wat knoflook).
Half bouillon blokje.
Potje tomatenpuree.
Pot tomatenblokjes en dat potje twee keer vullen met water en dat dan bij het mengsel doen.
Wat Italiaanse kruiden naar smaak.
50 gram vegan boter.
50 gram of misschien iets meer bloem.
500 ml plantaardige melk naar keuze (ik heb ongezoete sojamelk gebruikt).
En natuurlijk lasagnabladen stuk of 10?
200 gram simply v geraspte kaas heb ik gebruikt, maar je kan kaas naar keuze gebruiken natuurlijk.
Verwarm oven voor op 200 grden Celsius.
Bak de ui en knoflook in een pan met wat olie paar minuten. Doe het gehakt erbij en tomatenpuree. Mengen. Dan half bouillonblokje verkruimelen en de tomatenblokjes erbij doen. Twee keer water via het potje van de tomatenblokjes. Dan de gesneden groente doorheen. Lekker laten pruttelen.
Ondertussen de bechamelsaus maken.
Boter laten smelten in een pan met dikke bodem. Dan bloem toevoegen en goed blijven roeren en niet laten aanbranden. Het papje moet van kleur veranderen dan is het gaar. Voeg dan langzaam de melk toe en blijf roeren tot dat het een mooi papje is. Breng op smaak met wat zout, peper en nootmuskaat voor de liefhebber. Voeg dan een handje geraspte kaas toe en laat het wat smelten.
Begin dan met een laagje groente mengsel en dan lasagnabladen. Dan weer groentemengsel wat bechamelsaus. Weer lasagnabladen, dan groentemengsel en alle bechamelsaus overheen verdelen. Alle kaas zo ongeveer 150 gram overheen en dan 40 minuten in het midden van de oven bakken.
Dankjewel voor de uitgebreide uitleg, ik ga het zeker een keer maken!
Klinkt goed. Had laatst tahini en jam en toch was de tahini me te sterk.
Waar!?
Ik heb vandaag voor het eerst de veganbox ontvangen, met drie maaltijden (waar je dan dus 6 keer van kunt eten). Vanavond eet ik de dutch weedburger!
Deze is goed ja! Sowieso vind ik Arabische tahini het lekkerst, de gewone uit de (Turkse) supermarkt is echt heel anders. Ik eet het ook wel eens met pekmez, heel lekker om brood in te dippen.
Ik heb laatst trouwens deze taart gemaakt:
Met een bodem van speculaasjes en vegan boter. En in plaats van de gecondenseerde melk een blikje gecondenseerde kokosmelk. De chocoladesmaak is zo sterk dat je de kokos niet eens proeft.
Was een groot succes, drie dagen later vragen mensen me nog steeds om het recept. (wel enorm machtig)
Wil je laten weten of het bevalt? Ik heb al een paar keer op het punt gestaan het te bestellen, maar haak om de een of andere reden toch steeds af terwijl het allemaal heerlijk klinkt.
Deze klinkt lekker inderdaad en goed te veganiseren. Ga hem met kerst maken als één van de toetjes.
Tot nu toe goed! Maar de andere twee maaltijden zijn wel heel simpel: pasta met aubergine en een tomatencurry. Dat kost dan wel 6 euro per maaltijd, ik kan wel goedkopere curry’s en pastaatjes maken. Maar ik wil het initiatief een x steunen. Volgende week zijn er de recepten wat bijzonderder. Ik vind zo’n doos thuis krijgen wel mega leuk trouwens. En dit zijn gerechten die makkelijk in te vriezen zijn en met veel spul dat buiten de ijskast bewaard kan worden dus vandaar dat ik deze keer overstag ging.
Hoeveel kost ie dan? Ga hem sowieso wel kopen denk ik, puur uit interesse haha
Oké ik ben morgen in de Pijp, ik ga ervoor