Oh fantastisch, dank je!
Ik heb vandaag eindelijk kala namak gevonden alleen nog liquid smoke en dan hoor ik er echt bij haha.
Oh en hee @anon76889665, dus het is gedroogd, week/kook je het eerst of laat je het wellen in de stoof zelf? Wat zou jij doen in het geval van zuurvlees?
Al updates over de vega salami? Zo’n zin in steeds maar ben altijd bang dat vinkgor.
Salami is echt zo’n vegan product waar ik nog geen vertrouwen in heb. Ik wacht ook nog steeds op écht goede neproomboter en -knakworsten. O en frikandellen. En smeerkaas.
Eigenlijk gewoon op alles. Ik vind maar weinig namaakvlees echt lekker. Eet vooral vega dingen die niet claimen te smaken als vlees.
En dit. <3
Wie heeft er goed idee voor een voorgerecht bij een kerstdiner?
Een aantal van de mensen die mee-eten staat niet al te positief tegenover plantaardig eten dus ik wil ze graag iets voorschotelen waar ik echt even indruk mee kan maken.
Meestal laat ik het voorwellen en dan knijp ik het uit. Is zuurvlees net zo iets als hachee?
Thanks voor de tip, ik ga dit ergens komende dagen eens testen!
Ik kom niet uit Limburg (disclaimer) maar bij zuurvlees wordt het vlees eerst mals gemaakt door azijn. Dan stoof je het met oa appelstroop, kruiden, ontbijtkoek tot het draadjesvlees is. Ik heb goede hoop iets te maken wat in de buurt komt met jouw tip!
Ik vind het zo jammer dat we onszelf soms zo moeten bewijzen. Hoop dat je ze wegblaast! ;D
ik ga vanavond toch stoofpeertjes maken dus ik zal eens kijken of het mij ook lukt om iets lekkers met dat zuurvlees te maken.
De sojamedaillons zijn net bezorgd, ik ga er zo mee aan de slag! Wil weten of het wat is voordat ik het met kerst op tafel zet
De burger van lisa goes vegan bij the thrill grill schijnt erg lekker te zijn.
Voor de Amsterdammers (@Briseis Hey guuurl) : ik heb laatst gegeten bij deer mama. Heel leuk en mega lekker eten!
Oproer in Utrecht is heel leuk en lekker, serveren hun zelfgebrouwen biertjes erbij. Heb ook ooit lekker gegeten bij het Achterwerk in Groningen (in principe plantaardig maar ze hebben er ook wel wat vlees of vis mocht jij dat willen)
Ik ben wel fan van The Vegan Junkfood Bar, vooral die op de Eerste van Swindenstraat (gezelliger interieur).
Maar er is zoveel in Amsterdam! Op de site van Lisa Goes Vegan staan heel veel tips. Rotterdam is trouwens ook vol met superleuke vegan eetplekjes!
Vertel!?
Oh nice! Ik ben groot fan van Dophert dus ben heel benieuwd hoe het daar is!
@Paling ik denk dat het leuk is om naar Vegabond in Amsterdam te gaan! Ze hebben een lunchroom maar het is ook een winkel, dus je kan daar obscure vegan dingen kopen.