Ik heb er 1 zien liggen bij de Jumbo van het merk Veggy Friends (is een Duits merk), op de site heeft hij veel positieve reviews maar ben er zelf nog niet aan toegekomen (was bij een verre Jumbo waar ik nooit kom😩)
Ik zag ook bij wateetjedanwel op instagram dat er een nieuwe in de jubo ligt! Misschien is die het proberen waard?
Hebben jullie tips qua vegan kerstchocola? Kransjes of hulstblaadjes ofzo… Alle puur bij supermarkten bevatten gewoon melkpoeder of melkvet
Ben nog niks in de winkels tegengekomen. Vegan webshops hebben misschien nog wel dingen.
Vraag: welke vleesvervanger (mag ook vegetarisch) heeft het meest de structuur van draadjesvlees? Ik wil zuurvlees maken, vorige keer met jackfruit gedaan maar misschien weet iemand van jullie of er reepjes ofzo zijn die het qua structuur goed doen als draadjes?
Oh fantastisch, dank je!
Ik heb vandaag eindelijk kala namak gevonden alleen nog liquid smoke en dan hoor ik er echt bij haha.
Oh en hee @anon76889665, dus het is gedroogd, week/kook je het eerst of laat je het wellen in de stoof zelf? Wat zou jij doen in het geval van zuurvlees?
Al updates over de vega salami? Zo’n zin in steeds maar ben altijd bang dat vinkgor.
Salami is echt zo’n vegan product waar ik nog geen vertrouwen in heb. Ik wacht ook nog steeds op écht goede neproomboter en -knakworsten. O en frikandellen. En smeerkaas.
Eigenlijk gewoon op alles. Ik vind maar weinig namaakvlees echt lekker. Eet vooral vega dingen die niet claimen te smaken als vlees.
En dit. <3
Wie heeft er goed idee voor een voorgerecht bij een kerstdiner?
Een aantal van de mensen die mee-eten staat niet al te positief tegenover plantaardig eten dus ik wil ze graag iets voorschotelen waar ik echt even indruk mee kan maken.
Meestal laat ik het voorwellen en dan knijp ik het uit. Is zuurvlees net zo iets als hachee?
Thanks voor de tip, ik ga dit ergens komende dagen eens testen!
Ik kom niet uit Limburg (disclaimer) maar bij zuurvlees wordt het vlees eerst mals gemaakt door azijn. Dan stoof je het met oa appelstroop, kruiden, ontbijtkoek tot het draadjesvlees is. Ik heb goede hoop iets te maken wat in de buurt komt met jouw tip!
Ik vind het zo jammer dat we onszelf soms zo moeten bewijzen. Hoop dat je ze wegblaast! ;D
ik ga vanavond toch stoofpeertjes maken dus ik zal eens kijken of het mij ook lukt om iets lekkers met dat zuurvlees te maken.
De sojamedaillons zijn net bezorgd, ik ga er zo mee aan de slag! Wil weten of het wat is voordat ik het met kerst op tafel zet