Plantaardig/vegan eten

De burger van lisa goes vegan bij the thrill grill schijnt erg lekker te zijn.

1 like

Voor de Amsterdammers (@Briseis Hey guuurl) : ik heb laatst gegeten bij deer mama. Heel leuk en mega lekker eten!

3 likes

Oproer in Utrecht is heel leuk en lekker, serveren hun zelfgebrouwen biertjes erbij. Heb ook ooit lekker gegeten bij het Achterwerk in Groningen (in principe plantaardig maar ze hebben er ook wel wat vlees of vis mocht jij dat willen)

1 like

Ik ben wel fan van The Vegan Junkfood Bar, vooral die op de Eerste van Swindenstraat (gezelliger interieur).
Maar er is zoveel in Amsterdam! Op de site van Lisa Goes Vegan staan heel veel tips. Rotterdam is trouwens ook vol met superleuke vegan eetplekjes!

1 like

Vertel!? :star_struck:

Oh nice! Ik ben groot fan van Dophert dus ben heel benieuwd hoe het daar is!

@Paling ik denk dat het leuk is om naar Vegabond in Amsterdam te gaan! Ze hebben een lunchroom maar het is ook een winkel, dus je kan daar obscure vegan dingen kopen. :slight_smile:

1 like

Bedankt voor alle tips! Heb ze opgeschreven. Erg veel zin om me 2 weken lang vol te eten

Misschien heb je hier ook nog iets aan! :slight_smile:

1 like

Mijn moeder en broer zijn geopereerd (de vleeseters in ons gezin) dus nu moeten mijn broer en ik het kerstdiner maken dit jaar voor ons vieren. Hi ha ho, dat wordt dus een veganistisch diner want ze kunnen zelfs niets doen.

(vinden ze niet erg)
(denk ik)

10 likes

Happy earth kitchen, Heavenly cupcakes, Flower burgers, Spirit, Sue, Sharp Sharp, Bertmans… en nog veel meer wat ik zelf nog niet heb uitgeprobeerd! Woon zelf niet echt in de buurt, dus doe af en toe een vegan food tour :slight_smile:

2 likes

@anon76889665 hoeveel sojabrokken/kipstuckjes heb je nodig voor jouw pekingeendrecept?

Gefrustreerde rant

Ja ik word er soms ook echt verdrietig van dat het steeds maar nodig is om aan vleeseters te bewijzen dat je als je volledig plantaardig eet ook echt nog steeds lekker kunt eten hoor!!1!1!

Ten eerste vind ik het kortzichtig, vlees is heel lang een luxeproduct geweest, doe eens even niet alsof je doodgaat als je een keer een dag of zelfs maar ƩƩn maaltijd geen vlees eet. Dat iets nu in onze maatschappij de norm is geworden betekent niet dat het normaal is.
Ten tweede: zelfs als je wel echt iets zou missen op het gebied van lekker eten als je veganist wordt, wat dan nog? Ik ben toch gestopt met het eten van dierlijke producten vanwege gegronde principiƫle bezwaren?!

Sorry voor deze rant zo ineens. Ik ben een beetje teleurgesteld in mijn siblings op het moment. We zijn vegetarisch opgevoed met een moeder die ook nog eens super goed kan koken. We hebben echt nooit iets gemist hierin. Daar komt nog eens bij dat ik mijn siblings echt allemaal als weldenkende, behoorlijk intelligente volwassenen zie. Toch moet en zal er met het kerstdiner een kalkoen op tafel komen en vinden ze alles wat met veganisme te maken heeft maar onzin :frown:

2 likes

Oh geen idee, ik doe het altijd op gevoel. @Kusjessoldaat , hoeveel heb jij gebruikt?

Samenvatting

Snap helemaal wat je bedoelt. Wat mij ook altijd stoort is dat mensen spontaan lijken te vergeten dat ze zelf vaak genoeg (al dan niet per ongeluk) vegan eten.

2 likes

Vandaag voor het eerst tarweglutenmeel besteld om ā€˜rollade’ van seitan te maken voor kerst. Ik wil het recept van avantgardvegan gebruiken. Hebben jullie nog tips waardoor en/of andere succes recepten?

2 likes

M’n vriend zit naast me en geeft als tip: begin op tijd.

(PS <3 Gaz Oakley)

2 likes

Uhm weet je die kleine bakjes die je bij de ah kon sparen, 1 zo’n bakje. Maar zou 2/3e soepkom ofzo doen.
Sorry ik heb het ook niet gewogen haha.

Ik heb vorige week met mn broer de steak van hem gemaakt.
Tips: let op die oventijd en zorg dat je een cup meet ding hebt.

1 like

Heb je de biologische alsan boter al geprobeerd? Deze vind ik behoorlijk fijn.

1 like

Nee nog niet! Ga ik een keer testen. Thanks! :slight_smile:

1 like