Plantaardig/vegan eten

Heb je recept voor hier? En waar is het van gemaakt? Ziet er goed uit!

Ja en doe mij maar thickeners want rijstmelk is echt net water, dit dus ook.

1 like

Ik vind die van oatly best chill! Vooral met alpro soya vanille ijs erbij :+1:t4:.

Okay, ik loop al een tijdje met een plannetje om af en toe een vegan 3-gangen diner bij mij thuis te organiseren. Dat je je kunt inschrijven en een bedrag betaald om de boodschappen te dekken en dat ik me dan ga uitsloven in de keuken.

Zouden jullie geinteresseerd zijn? Het geeft mij een fijn excuus om in de keuken te experimenteren en nieuwe dingen te proberen en uit ruime ervaring kan ik jullie vertellen dat een groep vegan forummers en een tafel met eten de beste combinatie vormen!

• Lijkt me leuk
  • Nee, ga weg met je awesome eten.

0 stemmers

1 like

Lijkt mij heel leuk! Hangt wel van de locatie af.

Locatie inderdaad.

En of ik toevallig dan ook op die datum kan met mijn drukke onregelmatige werk, maar zou het wel heel leuk vinden!

Ik woon in de buurt van Hilversum dus vrij centraal!

2 likes

Om terug te komen op het vegan kaaspakketje wat ik van ā€˜ vegan Flore’had (vriendin van @anon76889665?). Het was allemaal SUPER lekker!! We hadden toastjes met alle soorten kaas gemaakt en echt zo genoten :blush:Dus voor degenen die daar een keer willen bestellen, het is de moeite waard!

9 likes

Bij jou betekent altijd verrukkelijk eten! :heart: :heart: :heart:

1 like

Ik heb dit filmpje gevolgd.

De exacte ingrediƫnten (uit zijn boek) zal ik sturen, zodra ik thuis ben.

4 likes

Ik vind het leuk om je te volgen en je recepten awesome, maar nieuwe mensen leren kennen vind ik moeilijk dus vandaar de nee

1 like
  • 2 blikken of 500 gram onrijp jackfruit in blik, uitgelekt
  • sojaboter
  • 2 kleine/1 grote ui
  • 1 flesje bruin bier (ik gebruikte Sint-Bernardus abt 12)
  • een paar takjes verse tijm
  • 2 blaadjes laurier
  • 1,5 tl gedroogde oregano
  • 1 kruidnagel
  • 1/2 el Luikse siroop
  • 1/2 el bruine suiker (cassonade)
  • 1 boterham
  • 1 el scherpe mosterd

Dit recept is voor twee mensen. Denken jullie dat ik het gewoon kan verdriedubbelen voor een grotere groep of moet ik oppassen met smaken? Een kruidnagel bijvoorbeeld vind ik een heftige smaak. Dan zouden er drie/vier kruidnagels ingaan, is dat teveel?

1 like

Nee, kan wel maar als je normaal kruidnagel al te heftig vind zou ik 2 of 3 erin doen

1 like

Wij hebben dit recept ook gemaakt voor kerst wel voor 2 pers. maar lijkt mij wel dat je de ingrediƫnten gewoon kan verdubbelen.
Ik miste wel nog iets waardoor het nog niet echt het stoofvlees gevoel had voor mij…
Wij hebben het jackfruit wel niet zo lang laten aanbakken mss dat dat nog iets meer moet.

Ik vind het ook lastig dat je als vegetariĆ«r ( veganist) ergens ā€œgestraftā€ wordt omdat je iets goed doet voor de wereld, dieren, je gezondheid.
En met gestraft bedoel ik niet gewoon makkelijk mee eten met de anderen, telkens blij zijn met de beperkte keuze die net niet is wat je wou,…
Op kerstavond had mijn schoonmoeder bv. als voorgerecht St. Jacobs vruchten gemaakt met lekker sausje etc. en ik was zoo jaloers. Wij hadden kaaskroketten ( sorry niet vegan) die open geknald waren in het frituurvet dus bijna zonder vulling… En ik kook ook niet zo graag dus ben blij als ik voetjes onder tafel kan doen en ben dus ook niet zo goed in dingen vega maken.

Nog iemand die daar tegen aan loopt?

Ja, de enige manier die voor mij helaas werkt is om niet meer bij anderen te eten of zelf daar iets te koken. Wel jammer want je kunt met erynggi paddestoelen (ook bekend als koningsoesterzwammen of duinvoetjes) echt hele goede st Jacobs vruchten maken.

Ik vind zelf jackfruit vaak iets te zompig? Ik mis een beetje de bite. Paddestoelen of sojastukjes erbij vind ik dan lekker maar misschien dat lang aanbakken ook wel helpt.

2 likes

Oh ja ik heb ook niet lang aangebakken nu, aint nobody got time for that. Vind wel dat het nu veel te veel naar bier smaakt, vieze nasmaak ook. Wordt dat nog minder? Heb ook per ongeluk een flesje bier te veel gebruikt. Dus fingers crossed dat het beter wordt.

Ja! ik miste inderdaad de bite. Jammer genoeg lust ik geen paddestoelen. Daar moet ik echt eens iets aan gaan doen want het is wel een handige vleesvervanger. Ik heb thuis wel nog een pak tofu liggen zou dat kunnen helpen voor de bite? We zijn nl. van plan om op oudejaar terug stoofvlees te eten.

Gelukkig eten we niet zo heel vaak bij anderen dus het valt wel mee. Alleen nu met de feestdagen iets lastiger. En ik ben ook echt een people pleaser dus vind het heel lastig om op te komen voor mijn principes. En naar mijn aanvoelen de mensen extra tot last te zijn.

Volgens mij kookt die biersmaak er wel nog uit. Bij ons smaakte het eigenlijk echt niet naar bier. Maar ik zou het lekker lang laten pruttelen.

1 like

Hebben jullie een kat of katten? En wat voeren jullie ze? Het staat me een beetje tegen om katten veganistisch voer te geven maar ik wil ook niet de bio-industrie supporten vanwege kattenvoer… Zit nu te kijken naar Yarrah, iemand daar bekend mee?

Ik wil mn dieren geen veganistisch voer geven maar Yarrah weigeren ze :frowning: