Ik heb de simply v “wurzige” kaas gegeten wowow lijkt echt heel erg op belegen kaas Heb meteen twee nieuwe pakken gekocht. Aanrader!
Hij is goed gelukt! Volgende keer wel iets meer kruiden toevoegen. De non-vegans waren er ook over te spreken.
Kleding klacht
Ik was in de H&M en zag een super leuke trui; zoietes zocht ik al een tijdje. Direct gepast en stond ook nog eens leuk. En ik wilde eigenlijk al gaan afrekenen toen ik me ineens bedacht om toch even te kijken wat er in de trui zit. Zit er potverdomme 5% wol in
Het leek niet eens op een trui met wol, het leek volledig polyester dus had dit niet zien aankomen. En waarom ook 5%?!?! Doe dan gewoon niet.
Meh.
Positiever: Morgen ga ik lekker het kersttoetje maken! Ben echt benieuwd hoe het gaat smaken
Wat suf zeg!
En yeah leuk! Wat gaat het worden? Ik ga vanavond broodpudding maken uit Vegan Magazine (blad dat je krijgt als je lid bent van de Nederlandse Vereniging voor Veganisme).
Zijn jullie daar eigenlijk lid van?
- Ja
- Nee
- Nog niet, wel van plan!
0 stemmers
Deze is niet de moeite waard als je op zoek bent naar chocolademelk. Smaakt eigenlijk alleen naar hazelnoot en rare nasmaak.
Ohh ik zie nu ‘with rice’. Daar komt die rare nasmaak vandaan.
Ja ik vind rijstmelk ansich ook niet lekker. Lijkt me eigenlijk nergens lekker bij.
Heb je recept voor hier? En waar is het van gemaakt? Ziet er goed uit!
Ja en doe mij maar thickeners want rijstmelk is echt net water, dit dus ook.
Ik vind die van oatly best chill! Vooral met alpro soya vanille ijs erbij .
Okay, ik loop al een tijdje met een plannetje om af en toe een vegan 3-gangen diner bij mij thuis te organiseren. Dat je je kunt inschrijven en een bedrag betaald om de boodschappen te dekken en dat ik me dan ga uitsloven in de keuken.
Zouden jullie geinteresseerd zijn? Het geeft mij een fijn excuus om in de keuken te experimenteren en nieuwe dingen te proberen en uit ruime ervaring kan ik jullie vertellen dat een groep vegan forummers en een tafel met eten de beste combinatie vormen!
- Lijkt me leuk
- Nee, ga weg met je awesome eten.
0 stemmers
Lijkt mij heel leuk! Hangt wel van de locatie af.
Locatie inderdaad.
En of ik toevallig dan ook op die datum kan met mijn drukke onregelmatige werk, maar zou het wel heel leuk vinden!
Ik woon in de buurt van Hilversum dus vrij centraal!
Om terug te komen op het vegan kaaspakketje wat ik van ‘ vegan Flore’had (vriendin van @anon76889665?). Het was allemaal SUPER lekker!! We hadden toastjes met alle soorten kaas gemaakt en echt zo genoten Dus voor degenen die daar een keer willen bestellen, het is de moeite waard!
Bij jou betekent altijd verrukkelijk eten!
Ik heb dit filmpje gevolgd.
De exacte ingrediënten (uit zijn boek) zal ik sturen, zodra ik thuis ben.
Ik vind het leuk om je te volgen en je recepten awesome, maar nieuwe mensen leren kennen vind ik moeilijk dus vandaar de nee
- 2 blikken of 500 gram onrijp jackfruit in blik, uitgelekt
- sojaboter
- 2 kleine/1 grote ui
- 1 flesje bruin bier (ik gebruikte Sint-Bernardus abt 12)
- een paar takjes verse tijm
- 2 blaadjes laurier
- 1,5 tl gedroogde oregano
- 1 kruidnagel
- 1/2 el Luikse siroop
- 1/2 el bruine suiker (cassonade)
- 1 boterham
- 1 el scherpe mosterd
Dit recept is voor twee mensen. Denken jullie dat ik het gewoon kan verdriedubbelen voor een grotere groep of moet ik oppassen met smaken? Een kruidnagel bijvoorbeeld vind ik een heftige smaak. Dan zouden er drie/vier kruidnagels ingaan, is dat teveel?
Nee, kan wel maar als je normaal kruidnagel al te heftig vind zou ik 2 of 3 erin doen
Wij hebben dit recept ook gemaakt voor kerst wel voor 2 pers. maar lijkt mij wel dat je de ingrediënten gewoon kan verdubbelen.
Ik miste wel nog iets waardoor het nog niet echt het stoofvlees gevoel had voor mij…
Wij hebben het jackfruit wel niet zo lang laten aanbakken mss dat dat nog iets meer moet.
Ik vind het ook lastig dat je als vegetariër ( veganist) ergens “gestraft” wordt omdat je iets goed doet voor de wereld, dieren, je gezondheid.
En met gestraft bedoel ik niet gewoon makkelijk mee eten met de anderen, telkens blij zijn met de beperkte keuze die net niet is wat je wou,…
Op kerstavond had mijn schoonmoeder bv. als voorgerecht St. Jacobs vruchten gemaakt met lekker sausje etc. en ik was zoo jaloers. Wij hadden kaaskroketten ( sorry niet vegan) die open geknald waren in het frituurvet dus bijna zonder vulling… En ik kook ook niet zo graag dus ben blij als ik voetjes onder tafel kan doen en ben dus ook niet zo goed in dingen vega maken.
Nog iemand die daar tegen aan loopt?