Plantaardig/vegan eten

Super laat, maar die nieuwe bij Reguliersdwarsstraat is zoooo veel fijner om te eten! Je neemt meer je tijd, zit echt lekker knus en gezellig en er zijn veel meer zitplekken. (2 etages)

Euroshopper kwinkslag

1 like

Er zijn er vast nog meer hoor, maar deze twee in ieder geval:

https://www.ah.nl/producten/product/wi1608/ah-chocolade-hagel-puur

https://www.ah.nl/producten/product/wi220732/ah-basic-hagelslag-mix

2 likes

De bakker hier had bordjes bij de oliebollen gezet dat ze vegan zijn. Ik las online al dat de meeste oliebollen dat wel zijn, maar toch fijn het van deze zeker te weten (zij hebben sowieso veel vegan producten).

7 likes

En Vlokfeest van De Ruijter (maar dat is zijn dus vlokken, geen hagelslag).

3 likes

Misschien heb ik het een beetje krom verwoord maar ik wil mijn katten dus ook geen veganistisch voer geven! Vind dat echt niet kunnen bij een carnivoor. Maar ik wil liever ook geen voer geven waarbij het vlees uit de bio industrie komt. Zoek qua merk dus een beetje een middenweg en kwam zodoende Yarrah tegen. Maar wat voor merk(en) voeren jullie je katten dan?

1 like

De kip stukjes van vivera paneren met gebroken cornflakes alsof je kip nuggets maakt van de KFC. En die doe je in de oven. Erg lekker!

1 like

Ah kan wel alles in hun assortiment voor je bestellen. Moet je wel gelijk meerdere verpakkingen afnemen (of ze moeten heel flexibel zijn en het zelf in de winkel willen leggen) maar wellicht kan je het in de vriezer doen?

Ik heb gisteren de kipstukjes van de AH eigenmerk geprobeerd, vond die prima. Mijn favoriet is nog steeds van de Aldi uit de vriezer. Worden lekker knapperig en daar hou ik van haha.

1 like

welke hummus was het? Er zijn zo veel verschillende soorten/smaken/etc, ik vind die van de ah niet lekker maar die van de lidl heerlijk. En alles met gekarameliseerde ui is super lekker. Of spicy. Ok sorry love hummus

Maar mn punt is, misschien vind je deze niet lekker maar een andere wel

Edit: also ik doe er altijd zongedroogde tomaat op!

3 likes

Dit dacht mn vriend ook maar nu is die toch team hummus.
Die vd lidl is idd heerlijk, maar ik vind die van sabra ook heel lekker. En anders heeft sabra ook babah ganoush en paprika spread waar mn vriend helemaal fan van is.

1 like

In dit huishouden moet altijd pikante hummus aanwezig zijn, anders is er paniek. Gewone hummus vind ik een beetje mwah. Ik had laatst zelf een zoete aardappel editie gemaakt, die was ook heel lekker.

1 like

Ik vind de hoemoes met zongedroogde tomaat van Maza ook heel lekker op brood met komkommer of tomaat. En ik doe er ook altijd zwarte peper overheen.

1 like

Wat ook heel lekker is, is een beetje berbere (kruiden) op de hummus strooien als je de smaak vlak vindt!

1 like

Zoals eerder genoemd is die van de Lidl heerlijk en we hebben hier van maza ook regelmatig een zoete variant met vijg en cranberry in huis!

3 likes

Die is niet vegan :frowning:! Er zit honing in. Echt zo stom.

1 like

Een beetje muhamara op de hummus vind ik ook heel lekker!
Of wat sriracha, ook een aanrader.

1 like

Ik heb vandaag de vegan nuggets van Quorn geprobeerd, ik vond de smaak heel erg lekker maar ze waren wel heel erg droog bij mij? Maar wellicht dat ik ze dan iets minder lang in de oven moet doen dan aangegeven staat haha geen idee.

Sriracha is een saus, een hete saus met knoflook. Sowieso een aanrader om in huis te hebben, gaat hier op bijna alles haha. Denk aan tabasco, maar dan sauseriger en lekkerder.

Muhammara is een beleg, ligt ook vaak bij de hummus in de buurt. Het is een smeersel met paprika en walnoten geloof ik. Het is zoetig en echt heel lekker. Vind het niet vergelijkbaar met iets anders.

1 like

je moet ze ook niet zonder saus eten natuurlijk.

Ah fijn dit topic, ik ga me eens inlezen. Wil graag minstens een aantal keer in de week vegan eten. Ik merk dat de kinderen dat helemaal prima vinden, dus op zoek naar recepten die makkelijk te maken zijn na een werkdag.

Een snelle vraag: wat gebruiken jullie het liefst als vervanging voor creme fraiche bij hartige gerechten?