Plantaardig/vegan eten

Ja, de enige manier die voor mij helaas werkt is om niet meer bij anderen te eten of zelf daar iets te koken. Wel jammer want je kunt met erynggi paddestoelen (ook bekend als koningsoesterzwammen of duinvoetjes) echt hele goede st Jacobs vruchten maken.

Ik vind zelf jackfruit vaak iets te zompig? Ik mis een beetje de bite. Paddestoelen of sojastukjes erbij vind ik dan lekker maar misschien dat lang aanbakken ook wel helpt.

2 likes

Oh ja ik heb ook niet lang aangebakken nu, aint nobody got time for that. Vind wel dat het nu veel te veel naar bier smaakt, vieze nasmaak ook. Wordt dat nog minder? Heb ook per ongeluk een flesje bier te veel gebruikt. Dus fingers crossed dat het beter wordt.

Ja! ik miste inderdaad de bite. Jammer genoeg lust ik geen paddestoelen. Daar moet ik echt eens iets aan gaan doen want het is wel een handige vleesvervanger. Ik heb thuis wel nog een pak tofu liggen zou dat kunnen helpen voor de bite? We zijn nl. van plan om op oudejaar terug stoofvlees te eten.

Gelukkig eten we niet zo heel vaak bij anderen dus het valt wel mee. Alleen nu met de feestdagen iets lastiger. En ik ben ook echt een people pleaser dus vind het heel lastig om op te komen voor mijn principes. En naar mijn aanvoelen de mensen extra tot last te zijn.

Volgens mij kookt die biersmaak er wel nog uit. Bij ons smaakte het eigenlijk echt niet naar bier. Maar ik zou het lekker lang laten pruttelen.

1 like

Hebben jullie een kat of katten? En wat voeren jullie ze? Het staat me een beetje tegen om katten veganistisch voer te geven maar ik wil ook niet de bio-industrie supporten vanwege kattenvoer… Zit nu te kijken naar Yarrah, iemand daar bekend mee?

Ik wil mn dieren geen veganistisch voer geven maar Yarrah weigeren ze :frowning:

Super laat, maar die nieuwe bij Reguliersdwarsstraat is zoooo veel fijner om te eten! Je neemt meer je tijd, zit echt lekker knus en gezellig en er zijn veel meer zitplekken. (2 etages)

Euroshopper kwinkslag

1 like

Er zijn er vast nog meer hoor, maar deze twee in ieder geval:

https://www.ah.nl/producten/product/wi1608/ah-chocolade-hagel-puur

https://www.ah.nl/producten/product/wi220732/ah-basic-hagelslag-mix

2 likes

De bakker hier had bordjes bij de oliebollen gezet dat ze vegan zijn. Ik las online al dat de meeste oliebollen dat wel zijn, maar toch fijn het van deze zeker te weten (zij hebben sowieso veel vegan producten).

7 likes

En Vlokfeest van De Ruijter (maar dat is zijn dus vlokken, geen hagelslag).

3 likes

Misschien heb ik het een beetje krom verwoord maar ik wil mijn katten dus ook geen veganistisch voer geven! Vind dat echt niet kunnen bij een carnivoor. Maar ik wil liever ook geen voer geven waarbij het vlees uit de bio industrie komt. Zoek qua merk dus een beetje een middenweg en kwam zodoende Yarrah tegen. Maar wat voor merk(en) voeren jullie je katten dan?

1 like

De kip stukjes van vivera paneren met gebroken cornflakes alsof je kip nuggets maakt van de KFC. En die doe je in de oven. Erg lekker!

1 like

Ah kan wel alles in hun assortiment voor je bestellen. Moet je wel gelijk meerdere verpakkingen afnemen (of ze moeten heel flexibel zijn en het zelf in de winkel willen leggen) maar wellicht kan je het in de vriezer doen?

Ik heb gisteren de kipstukjes van de AH eigenmerk geprobeerd, vond die prima. Mijn favoriet is nog steeds van de Aldi uit de vriezer. Worden lekker knapperig en daar hou ik van haha.

1 like

welke hummus was het? Er zijn zo veel verschillende soorten/smaken/etc, ik vind die van de ah niet lekker maar die van de lidl heerlijk. En alles met gekarameliseerde ui is super lekker. Of spicy. Ok sorry love hummus

Maar mn punt is, misschien vind je deze niet lekker maar een andere wel

Edit: also ik doe er altijd zongedroogde tomaat op!

3 likes

Dit dacht mn vriend ook maar nu is die toch team hummus.
Die vd lidl is idd heerlijk, maar ik vind die van sabra ook heel lekker. En anders heeft sabra ook babah ganoush en paprika spread waar mn vriend helemaal fan van is.

1 like

In dit huishouden moet altijd pikante hummus aanwezig zijn, anders is er paniek. Gewone hummus vind ik een beetje mwah. Ik had laatst zelf een zoete aardappel editie gemaakt, die was ook heel lekker.

1 like

Ik vind de hoemoes met zongedroogde tomaat van Maza ook heel lekker op brood met komkommer of tomaat. En ik doe er ook altijd zwarte peper overheen.

1 like

Wat ook heel lekker is, is een beetje berbere (kruiden) op de hummus strooien als je de smaak vlak vindt!

1 like

Zoals eerder genoemd is die van de Lidl heerlijk en we hebben hier van maza ook regelmatig een zoete variant met vijg en cranberry in huis!

3 likes