Die is niet vegan ! Er zit honing in. Echt zo stom.
Een beetje muhamara op de hummus vind ik ook heel lekker!
Of wat sriracha, ook een aanrader.
Ik heb vandaag de vegan nuggets van Quorn geprobeerd, ik vond de smaak heel erg lekker maar ze waren wel heel erg droog bij mij? Maar wellicht dat ik ze dan iets minder lang in de oven moet doen dan aangegeven staat haha geen idee.
Sriracha is een saus, een hete saus met knoflook. Sowieso een aanrader om in huis te hebben, gaat hier op bijna alles haha. Denk aan tabasco, maar dan sauseriger en lekkerder.
Muhammara is een beleg, ligt ook vaak bij de hummus in de buurt. Het is een smeersel met paprika en walnoten geloof ik. Het is zoetig en echt heel lekker. Vind het niet vergelijkbaar met iets anders.
je moet ze ook niet zonder saus eten natuurlijk.
Ah fijn dit topic, ik ga me eens inlezen. Wil graag minstens een aantal keer in de week vegan eten. Ik merk dat de kinderen dat helemaal prima vinden, dus op zoek naar recepten die makkelijk te maken zijn na een werkdag.
Een snelle vraag: wat gebruiken jullie het liefst als vervanging voor creme fraiche bij hartige gerechten?
Alpro ijs en yoghurt is deze week nog in de aanbieding (1+1 gratis) bij de AH
Hoe lang blijft liquid smoke goed als het open is? ik kijk er eigenlijk nooit naar maar weet niet of het van invloed is op smaak/kwaliteit/whatever want zo vaak gebruik ik het helaas niet
Sojaroom! Staat bij de houdbare sojamelk
Welk recept of waar wil je crème fraiche in vervangen?
Is de crème fraiche echt van toegevoegde waarde in het gerecht? Of kan je het ook gewoon zonder een vervanging maken?
Ik nam al vaak Griekse yoghurt bij gerechten ipv crème fraiche, omdat ik dat lekkerder vind, dus nu gebruik ik gewoon normale sojayoghurt. Meestal de Alpro mild and creamy of naturel iets in die richting, kom even niet op de naam.
Ik doe creme fraiche bijv vaak door snelle pasta gerechten als saus. Bijv met uitje, kmoflook, paprika en kappertjes oid. Creme fraiche vind ik frisser dan gewone room. Maar misschien dan soja room of soya yohurt en citroen ofzo…
Ja je zou dan ongezoete soja yoghurt en citroen kunnen proberen.
Wat ik ook vaak doe is dan ongebrande cashewnoten een dag of nacht laten weken, en die dan in een blender of foodprocessor fijn malen met citroen, wat olijfolie, peper, zout mixen.
Beetje zoals dit recept:
Ik gebruik vaak havermelk cuisine van oatly met een beetje citroenrasp en evt. wat sap door de saus!
dit vraag ik me ook af? heb het nu 2x gebruikt maar het staat alweer een jaar…
Misschien roerei gemaakt van tofu? Dat vind ik bij puree altijd wel lekker!
Mijn vriend is helemaal weg van het vegetus recept voor witlof, en dan doe ik de quorn plakjes ham erbij.
Maar dat is gewoon witlof uit de oven.
Heeft iemand het nieuwe naturli gehakt bij de AH al gehad? Lees super positieve verhalen op de vegan facebook, zo chill, kan ik eindelijk weer indische gehaktballetjes maken!
Nog niet! Maar gebruik tot nu toe (ook voor saucijzenbroodjes bijvoorbeeld) de plantaardige burgers van AH voor dit soort dingen. Scheelt ook behoorlijk in prijs zo te zien.
Ik las dat die waarschijnlijk uit het assortiment gaan? Ik gebruik die burgers soms wel eens voor saucijzenbroodjes, maar ik vind er altijd nog een behoorlijke nasmaak aanzitten, denk van de soja wat ik niet zo lekker vind. En volgens mij is die naturli ook soja-vrij.