Plantaardig/vegan eten

Alpro ijs en yoghurt is deze week nog in de aanbieding (1+1 gratis) bij de AH :slight_smile:

4 likes

Hoe lang blijft liquid smoke goed als het open is? ik kijk er eigenlijk nooit naar maar weet niet of het van invloed is op smaak/kwaliteit/whatever want zo vaak gebruik ik het helaas niet

Sojaroom! Staat bij de houdbare sojamelk

2 likes

Welk recept of waar wil je crème fraiche in vervangen?

Is de crème fraiche echt van toegevoegde waarde in het gerecht? Of kan je het ook gewoon zonder een vervanging maken?

Ik nam al vaak Griekse yoghurt bij gerechten ipv crème fraiche, omdat ik dat lekkerder vind, dus nu gebruik ik gewoon normale sojayoghurt. Meestal de Alpro mild and creamy of naturel iets in die richting, kom even niet op de naam.

Ik doe creme fraiche bijv vaak door snelle pasta gerechten als saus. Bijv met uitje, kmoflook, paprika en kappertjes oid. Creme fraiche vind ik frisser dan gewone room. Maar misschien dan soja room of soya yohurt en citroen ofzo…

Ja je zou dan ongezoete soja yoghurt en citroen kunnen proberen.

Wat ik ook vaak doe is dan ongebrande cashewnoten een dag of nacht laten weken, en die dan in een blender of foodprocessor fijn malen met citroen, wat olijfolie, peper, zout mixen.

Beetje zoals dit recept:

1 like

Ik gebruik vaak havermelk cuisine van oatly met een beetje citroenrasp en evt. wat sap door de saus!

1 like

dit vraag ik me ook af? heb het nu 2x gebruikt maar het staat alweer een jaar…

Misschien roerei gemaakt van tofu? Dat vind ik bij puree altijd wel lekker!

Mijn vriend is helemaal weg van het vegetus recept voor witlof, en dan doe ik de quorn plakjes ham erbij.
Maar dat is gewoon witlof uit de oven.

1 like

Heeft iemand het nieuwe naturli gehakt bij de AH al gehad? Lees super positieve verhalen op de vegan facebook, zo chill, kan ik eindelijk weer indische gehaktballetjes maken! :slight_smile:

1 like

Nog niet! Maar gebruik tot nu toe (ook voor saucijzenbroodjes bijvoorbeeld) de plantaardige burgers van AH voor dit soort dingen. Scheelt ook behoorlijk in prijs zo te zien.

Ik las dat die waarschijnlijk uit het assortiment gaan? Ik gebruik die burgers soms wel eens voor saucijzenbroodjes, maar ik vind er altijd nog een behoorlijke nasmaak aanzitten, denk van de soja wat ik niet zo lekker vind. En volgens mij is die naturli ook soja-vrij.

Ik heb het naturli gehakt ook in huis. Vind dat er best veel in zit voor de prijs!

Ah je hebt gelijk, is 400 gram in zo’n verpakking gehakt! Dat valt idd dan goed mee.

@Annie Naturli bevat ook een deel soja :blush: snap wel wat je bedoelt met de nasmaak, maar kruid zelf nog behoorlijk en gooi er vaak nog sambal, ketjap, knoflook en ui bij en dan heb je al een heel andere smaak vind ik.

1 like

Ik vind die burgers zo rokerig smaken, bah.

Ik heb vandaag gehaktballen met naturli gehakt gemaakt en het was hem niet helemaal helaas. Te veel een groenten smaak, ik had juist sojabasis ofzo wel prettiger gevonden. Maargoed ik zou het wel nog eens kopen!

1 like

Ik heb gister als avondeten romige champignonsoep en daarbij brood met scrambled egg van tofu gemaakt, was allebei echt geslaagd! Voor de soep had ik een recept uit het boringen Deliciously Ella gebruikt, vind dat echt een aanrader. Veel mooie foto’s en recepten in verschillende categorieën, ook een hoofdstuk voor wanneer je een uitgebreid diner wil koken voor vrienden of kerst ofzo en je mensen ff wil imponeren.

1 like

Zijn die andere snacks ook vegan?

Nee, helaas niet!