Plantaardig/vegan eten

Ik ben verder echt fan van DVS, maar dat taalgebruik :o_o:

6 likes

Aaaa ik zei echt nog eergister tegen mijn vriendin dat ik hoopte dat Mora met een kipcorn zou komen omdat ik die nog heel erg miste in het vega aanbod, yesss :heart_eyes: Hoop zo dat alles lekker is! En dat er ook een frikandel komt

Heeft iemand enig idee of er nog meer snacks zijn naast deze en wanneer het in de winkel ligt?

3 likes

Ik vind de bratwurst van dvs superveel naar frikandel smaken! Zeker met curry en mayo erbij

1 like

Ik hoor dat wel vaker, best wel gek eigenlijk haha want dat was niet helemaal de bedoeling dat die daarnaar smaakte lijkt me

Ik vond het ook gek. Zou ze zelf ook nooit gekocht hebben, want ik vind bratwurst vies klinken. Maar mijn vriend had ze gehaald. Erg lekker.

Ikea heeft een vegan mosterd-dille saus die je kan verdunnen tot dressing. Ik neem altijd een paar potjes mee. Sowieso is Ikea een vegan goudmijn met hun winkeltje.

3 likes

Mijn tips:
3 soorten vegan winegums
Koolzaadolie met de smaak van boter
Gemberkoekjes ( en havermout koekjes)
Sour cream & onion chips
Groenteballetjes in de vriezer
Vegan kaviaar als je fancy wil.doen

5 likes

Hm en een honingmosterddressing recept volgen en dan agave gebruiken i.p.v. honing? Of bedoelde je meer kant en klaar suggesties?

1 like

Eko plaza verkoopt vegan honing mosterd saus!

En blijkbaar moet ik snel langs ikea.

1 like

Ik ben dol op balsamico azijn :heart::heart::heart:

1 like

Jep maar dan van hun eigen merk. Ze hebben een aantal soorten koolzaadolie en op 1 staat een klont boter. Die moet je hebben :grin:

1 like

Oh nee, dat was ik vergeten. Ben zelf geen vegan, wel vega en ik probeer zoveel mogelijk vegan te eten. In dit geval mislukt dus.

1 like

Croissants van de d.aneroll of aldi alleen die uit blik om zelf te bakken. Vers is hier nergens vegan te koop. En meeste afbakbroodjes zijn vegan.

1 like

Klopt die was ik vergeten! Ken je de ig van huh is this vegan? Daar worden ook vaak updates geplaatst over wat Vegan is.

Is dit echt zo? Ik vertrouw geen enkele boterhype meer sinds Flora en Alsan.

Als je er zo over denkt wordt het best lastig! Je moet het loslaten (makkelijker gezegd dan gedaan ja i know haha). Je komt wel weer veel andere producten tegen die toevallig wel vegan zijn :slight_smile: Er is echt heel veel! Ik weet dat het als beginnende veganist echt niet makkelijk is, maar als je zegt ‘Dit en dat mág ik niet’ maak je het jezelf erg lastig! Het is beter om voor jezelf te zeggen: ‘Ik WIL het niet eten.’
Tenminste, dat hielp mij. Je mag natuurlijk helemaal zelf weten hoe je er in staat :slight_smile:

We moeten idd nog erg groeien wat betreft koffiebroodjes, croissants en andere dingen in restaurants/eet tentjes. Maar hoe meer mensen, zoals jij :smile:, er vegan worden, hoe sneller die producten er gaan komen! :hugs: En als de vegan versie er dan is, zonder cruelty, en als je ze al langere tijd niet meer gegeten hebt, smaken ze extra lekker :drooling_face:
Houdt moed, 2019 zou het vegan jaar worden toch. Misschien komen ze binnenkort wel met vegan koffiebroodjes in ieder tankstation :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Hebben jullie dit gelezen? Vond het wel een sterk stuk, herkenbaar ook, en vooral deze twee zinnen vond ik treffend: ‘Maar ik ben natuurlijk helemaal geen beter mens dan wie ook. Ik ben simpelweg iets te weten gekomen wat ik niet meer kan on-weten.’

En @Jauregui ik heb geloof ik wel 'ns een vegan koffiebroodje gehad maar dat was dan wel echt bij een specifieke lunchroom. De meeste afbakbroodjes zijn vegan en het meeste verse brood ook, het enige wat eigenlijk echt nooit vegan is (in mijn ervaring) zijn zachte witte broodjes/bolletjes en krentenbollen. Of weet iemand waar ik vegan krentenbollen kan krijgen?

3 likes

Het is inderdaad even zoeken, maar die fase gaat uiteindelijk sneller voorbij dan je denkt (hoop ik iig, haha)!

Deze sites vind ik zelf altijd handig en ze hebben me in het begin erg geholpen:

2 likes

Aaah gelukkig dat ik je kon helpen! Ik vond zelf het eerste jaar vegan zijn het rotst. Hoe ik het beleefde: ik was half getraumatiseerd door alle cruelty video’s, had geen idee wat ik kon eten en dan kwam iedereen uit mijn omgeving ook nog eens met hun ongevraagde mening mijn veganisme bashen :joy:
Het is een fase, het is kut, maar je moet er even doorheen! Het is inderdaad zoeken, maar na een tijdje weet je oprecht niet beter. Ik weet niet hoeveel steun je hebt uit je omgeving, maar mijn vrienden gingen er ook steeds beter mee om en steunen me nu ook steeds meer. En gelukkig zijn er ook al veel meer vegan producten waardoor het steeds makkelijker wordt! En wij helpen je natuurlijk ook!!!
:kissing_heart:

4 likes

Je hebt ook de app plenty. Daar staan alle vegan (nieuwkomers) producten in die in de supermarkt te koop zijn.

2 likes