Ik probeer me dit zo vaak mogelijk in te prenten.
En ja ik crave soms ook nog naar dierlijke producten. Maar het wordt steeds minder en er is niet specifiek 1 ding dat ik mis.
Als ik het moeilijk heb met dat ik iets niet eet, dan zoek ik soms ook op insta filmpjes op van de vee industrie zodat ik weet waarom ik het doe en waar ik niet aan bij wil dragen.
Hebben jullie nog aanraders, vooral wat betreft vleesvervangers, voor vegan producten die óok nog eens glutenvrij zijn? Ik eet al heel lang geen vlees meer dus ik mis het zelf totaal niet, maar als ik het kan gebruiken om vleesgerechten voor andere mensen te veganizen, zou heel chill zijn (en kan ik wat vaker āmeeā eten).
Ik krijg vaak van vrienden dingen doorgestuurd van āomg dit mag je nu ook eten, het is veganā, maar vervolgens is het ƩƩn grote gluten bom.
Ik ben nog steeds zo boos dat ketchup chips niet vegan is. Dat at ik elke maand als ik ongesteld was. Dan krijg ik daar vanuit het niets een meeeega craving naar en weet ik: oh ik word later vandaag ongesteld.
Afgelopen menstruatie was de tweede keer ongesteld zonder ketchup chips en ik heb - not kidding - gehuild.
Die van croky is toch wel vegan? Die eet ik regelmatigā¦
Die kan ik nergens vinden
Oh zo zuur, hier in Dordrecht verkopen ze hem maarja daar heb je weinig aan :x
Maar is die ook net zo lekker als de Layās ribbel variant?
Nja die vond ik te scherp dus ik vind deze lekkerder haha.
Wat zouden jullie maken voor een lekkere lunch voor mensen die normaal āzelfsā (bedoel ik verder niet onaardig) geen vegetariĆ«r zijn? Ik dacht nu aan broodjes met zelfgemaakte hummus en wat rauwkost en evt nog deze salade:https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R983842/gwyneth-paltrows-linzensalade
Zou normaal een soepje maken maar ik neem 't mee en kan daar niets opwarmen.
Ik maak deze altijd of een variatie erop als ik bepaalde ingrediƫnten niet heb. Hij valt heel goed in de smaak bij omnis. Ze hadden nooit verwacht dat deze Vegan was. Voor wat vissige smaak kan je nori vel snippers doorheen ook.
Ik heb deze hier volgens mij al 10x gedeeld maar dit recept blaast echt iedereen weg. Moet je wel kala namak hebben.
Ja net als de paprika chips. Thank god voor Croky
Ben trouwens (ik ben geen echt vegan, maar probeer er naartoe te werken en wel bewuste keuzes te maken) weer back on track.
Een kleine biecht: Was even mān motivatie (voor alles hoor: ook sporten, afval scheiden etc) kwijt. Ik schaam me er echt voor, maar kon het even niet meer aan allemaal en heb het echt laten versloffen. Blijft bizar voor mij hoe makkelijk de switch naar vega was en plantaardig, terwijl ik dondersgoed weet waarvoor ik het doe, zoān bumpy road is
Afijn, ik heb de smaak weer te pakken en ga vanavond vegan risotto en vegan erwtensoep voor deze week maken
De ketchupsmaak beertjes van de Lidl zijn wel vegan geloof ik!
Vitamine D is niet altijd vegan, kan bijv. uit wolvet gemaakt worden.
Is vaak lastig, maar meestal is Vit D, D3 en die is vaak niet vegan. Er is wel plantaardige vitamine D3, maar dan staat het expliciet vermeld.
Ja ik vergeet vitamine d altijd als dierlijk.
Maar je kan het eigk alleen via die app checken. Zelfde voor enummers die bijna nooit of meestal vegan zijn. Op vegan wiki staan veel producten waarbij het nagevraagd is.
Het wordt ook aan croissants toegevoegd :ā)
Ja en in margarine zit 't veel. Zo irritant.
Ik heb van de week hele lekkere no bake brownies gemaakt!
je blend 1 1/3 cup dadels en 1 cup walnoten en die maal je in de keukenmachine samen fijn. Dan 1/2 cup amandelpasta/boter erdoor malen en 1/2 cup cacao
en dat doe je dan in een brownievorm en laat je een uur opstijven
Dadels moeten wel zacht zijn, anderd wordt het te droog. Je kunt hele droge dadels 20 min weken in heet water.
Dit ga ik morgen maken . Nu al zin en trek in nog 1 nachtje slapen