Plantaardig/vegan eten

Is vaak lastig, maar meestal is Vit D, D3 en die is vaak niet vegan. Er is wel plantaardige vitamine D3, maar dan staat het expliciet vermeld.

1 like

Ja ik vergeet vitamine d altijd als dierlijk.
Maar je kan het eigk alleen via die app checken. Zelfde voor enummers die bijna nooit of meestal vegan zijn. Op vegan wiki staan veel producten waarbij het nagevraagd is.

1 like

Het wordt ook aan croissants toegevoegd :’)

1 like

Ja en in margarine zit 't veel. Zo irritant.

Ik heb van de week hele lekkere no bake brownies gemaakt!

je blend 1 1/3 cup dadels en 1 cup walnoten en die maal je in de keukenmachine samen fijn. Dan 1/2 cup amandelpasta/boter erdoor malen en 1/2 cup cacao
en dat doe je dan in een brownievorm en laat je een uur opstijven

Dadels moeten wel zacht zijn, anderd wordt het te droog. Je kunt hele droge dadels 20 min weken in heet water.

3 likes

Dit ga ik morgen maken :heart_eyes:. Nu al zin en trek in nog 1 nachtje slapen

1 like

Ik had voor mijn verjaardag deze taart gemaakt (alleen niet helemaal met alle kekke decoraties, dat vond ik iets te veel werk) en hij was zo goed! Vooral die ganache en die is zooo makkelijk, alleen kokosmelk en chocola (ensn ufje zout). Echt top!
https://thegreatbritishbakeoff.co.uk/hazelnut-mocha-cake/

5 likes

Ik heb gisteravond de brownies van @anon76889665 gemaakt, ze waren heerlijk. Omdat ik on the roll was meteen de kardemon pindakaas koekjes van vegan Richa gemaakt :heart_eyes:
https://www.veganricha.com/2018/09/vegan-cardamom-cookies.html

1 like

Ik heb een nieuw ontbijtje gevonden! Dacht deel hem ff hier :slight_smile: het is een recept voor ‘raw granola’ en het doet me een beetje aan koekjesdeeg denken.

Banaan prakken, 40 gram grove havervlokken erbij, eetlepel pindakaas en wat kaneel er doorheen roeren en dan evt wat pure chocolade stukjes/noten/rozijnen.

Dat doe ik dan in een schaaltje, daar wat kokosyoghurt bij en frambozen er op en vind het echt heel erg lekker!

9 likes

Ik heb eindelijk een jackfruit recept gevonden wat niet meh is!

De seitan/jackfruit combo geeft een hele fijne vlezige textuur en ik denk dat ik er mee ga experimenteren voor dingen als hachee!

6 likes

Iemand tips voor een lekkere tempeh marinade?

Uit het boek van Delicously Ella, die @Musa ook al noemde volgens mij. Dit is zooo lekker

Edit: zie dat ik alleen de ingrediënten heb gefotografeerd. Zal later ook het recept delen. Zijn peanut butter cups

2 likes

Haha interessante marinade dan inderdaad wel :joy:

2 likes

ik vind het zelf het lekkerst om de tempeh kaal te bakken en dan op het laatst een marinade/saus bij te doen zodat het karameliseert. Teriyaki of Bulgogi is erg lekker qua marinade.

1 like

Ik postte een tijdje geleden dat ik dit jaar veganistische etentjes wil geven en ik heb de 1e datum inmiddels uitgekozen, namelijk 24 februari!

Het idee is als volgt:

Er zijn 8 plaatsen. Bij interesse kun je je aanmelden via de link hieronder. Je vult de vragenlijst in en ik ga een selectie en eventueel een wachtlijst maken. De kosten zullen inc. drinken maximaal 15 euro per persoon zijn en zijn berekent op de ingrediënten die ik gebruik. Als het exacte bedrag bekent is stuur ik jullie op de dag zelf een tikkie.

Het eten is dus volledig plantaardig maar ik heb geen harde eis dat je veganistisch moet leven om je aan te melden, ook als vega/viseter/vleeseter ben je welkom. Dat gezegd hebbende wil ik wel graag een soort safespace-ish policy in mijn huis hebben voor vegans. Goede gesprekken en tips vragen zijn :+1:t3: , discussies over waarom iemand wel voor dierlijke producten blijft kiezen mag je lekker thuis voeren.

Wat is verder handig om te weten?

• Er lopen katten rond in mijn huis, ik heb een keukenkast vol met allergiepilletjes voor de liefhebber.
  • Ik woon in Bussum, een dorp vlakbij Hilversum. Check even of dat bereikbaar is voor je!
  • Ik ga ook voor het etentje een aantal kaasjes maken, en ik kan er ook een paar extra maken voor verkoop. Denk aan brie, blauwe kaas, rodekorstkaas, mozzarella, en parmezaan.
  • Ik drink geen en heb geen verstand van wijn. Als er veel wijndrinkers zijn ga ik hulp nodig hebben <3

Aanmelden kan hier :point_down:t3::point_down:t3::point_down:t3::point_down:t3::point_down:t3::point_down:t3:

22 likes

Sjurrr kan echt heerlijk koken en maakt gerechten waar ik continu bij denk “ain’t nobody got time for that” en haar kaasjes zijn awesome en ik ben zwaar impressed altijd.

2 likes

Het is dat ik zwanger ben en rond die tijd op knappen sta, maar die kaasjes van @anon76889665 zijn dus echt awesome! Alleen daarom zou ik plaats willen nemen aan de tafel. En ik ken sjurrrr en die gaat zich uitsloven, voor ieder aan de tafel! Dus ben lichtelijk jaloers dat ik deze ronde niet mee kan doen!

2 likes

Even nog een testimonial: Sjurr is friggin’ awesome en haar eten friggin’ goed.

1 like

Thanks! Dat is denk ik de beste manier. Vind het anders (als het niet knapperig is) toch altijd een rare smaak hebben, hoe lang ik het ook marineer haha.

Ik gebruik enkel nog sojamelk, maar ik vind dit in aardappelpuree niet zo lekker. Het geeft een zoete smaak. Welke melk is hier beter voor geschikt?