Ik lees zojuist dat iemand van de klantenservice zei dat de shoarma wel volledig vegan is (willemsburger kaas en vegan mayo) en dat de Bijenkorf medewerker schijnbaar niet op de hoogte was hiervan. Ben wel benieuwd wat er nu precies van klopt.
Ja dat vind ik ook. Sommige restaurants doen het echt super goed, bieden alternatieven aan voor gerechten, maar sommige koks/bediening snappen het gewoon niet. Ze denken dat melk alleen echt melk uit een pak is en denken niet na over bakboter, sausjes waar melkpoeder in zit verwerkt, kaas etc. Dat moet je toch allemaal wel weten als je werkt met voedsel, denk ik dan?
Mijn vriend was gaan lunchen met vrienden en gaf vooraf aan dat hij een melkintolerantie had. Ze zeiden dat het geen probleem was en dat er vaker mensen met allergieën kwamen. Hij bestelde een broodje ei (hij eet buitenshuis niet plantaardig, ik wel) en dat is drie keer terug naar de keuken geweest. De eerste keer lag er een plakje kaas onder het ei, de tweede keer zat er roomboter op gesmeerd en de derde keer kreeg hij witbrood waarvan hij door de glimmende zijkant kon zien dat er melk in zat, dit klopte bij het nakijken ook. Dan ga je toch op zoek naar de verborgen camera’s? Want hoe kon dit echt gebeuren.