Plantaardig/vegan eten

Ja hier ben ik echt verslaafd aan :green_heart::green_heart::green_heart::green_heart: zo lekker

1 like

Waarom halen ze al deze shit niet naar Nederland :o

2 likes

Jeetje wat stom! Zijn toch gewoon feiten ook, alsof je hier een discussie over kan voeren :woman_shrugging:

Dit weekend had ik een etentje met (vegan) nasi en nee ik moest niets meenemen want ze had alles special vega(n). Kregen we garnalenkroepoek en loempia’s met kip😬
Ik vraag nog of ik wat mee kan nemen? Dan haal ik net zo goed zelf even cassavekroepoek en echte vegan groenteloempia’s… ze had gelukkig wel de goede satésaus gehaald haha.

2 likes

Heeft iemand wel eens bacon van seitan gemaakt? Ik heb wel recepten online gevonden, alleen bij die recepten moet je de seitan nog maken en ik wil de seitan gewoon los in de winkel kopen aangezien ik niet zo’n keukenheld ben.

Ik weet niet of jouw albert heijn het heeft, maar de cream cheese van violife is een aanrader daarvoor!

Dat zou een beetje dommig zijn naar mijn mening haha. Ze adverteren het als vegan kapsalon en schrijven erbij dat het vegan - shoarma, mayonaise en cheese is.
Door het streepje bij vegan en vegan boven de foto van het product zou je verwachten dat het een vegan product zou zijn. Maar je hebt n punt, het staat inderdaad niet bij ieder individueel ingredient :thinking: nja ik weet niet… hopelijk was het een eenmalig foutje :grimacing:?

1 like

Ik heb een liter hiervan staan

iemand misschien tips wat ik ermee kan doen? :slight_smile:

Hahaha ja dat hoop ik ook.
Ik zag het nu ook voorbij komen in een instastory van VJB en die heb ik wel hoog zitten, dus hoop dat het ook gewoon ok is en een eenmalig/onhandig foutje van een onwetende medewerker.

1 like

Ik maak hier mijn havermout mee en ik eet hier graag cornflakes mee. Vooral met chocolade cornflakes (zoals chocolade rice krispies) want dan krijg je een soort choco kokosmelk, hmm.

Edit: shit weet niet of dje cornflakes vegan zijn. Sowieso is een blokje pure chocola bij je havermout met deze melk ook heerlijk.

1 like

Kun je dit ook in groten getale inslaan of gaat het vrij snel over de datum?

Dat durf ik niet te zeggen hoe snel ze over de datum gaan.

Ik had precies 8 aanmeldingen voor het etentje dus ik heb iedereen inmiddels een berichtje gestuurd.

Nu nog een menu kiezen! Ik ben de afgelopen bezig geweest met het maken van vegan coquilles en bacon… Iemand geïnteresseerd daarin?

12 likes

In het andere vegantopic zei je dat je vegan bacon van gedroogde shiitakes had gemaakt toch? Ik heb ze net gekocht maar kan nu geen recept meer van je terugvinden en op internet gebruiken ze verse in de recepten die ik heb gevonden. Dus heb je misschien een recept? :smile:

Klopt, het is een eigen recept ^^

Je moet ze weken in heet water en dan uitknijpen. Vervolgens bak je ze in olie langzaam knapperig. Ondertussen mix je een marinade van 2 eetlepels japanse sojasaus, 1 eetlepel maple syrup of agava en 1 theelepel liquid smoke. Als je paddestoelen klaar zijn zet je et vuur af en giet je de marinade erover. Even omschudden tot het verdampt is en klaar.

3 likes

Klinkt goed! En makkelijk :smiley: dankjewel!
Ik ga maar eens liquid smoke aanschaffen.

1 like

Sowieso een aanrader! Heerlijk met alles. En dan kun je gerookte wortelzalm maken.

1 like

Een beetje een loos berichtje dit hoor, want ik heb me zelf niet aangemeld, maar ik vind het zó leuk dat jij dit organiseert en dat het ook echt gaat gebeuren nu! Vegan FF-ers unite!

Ik durf dit zelf (op het moment) echt nog niet, maar ik vind het echt zo’n leuk initiatief. Als ik op een gegeven moment wat minder last van bepaalde angsten heb ben ik ook van de partij mocht er eens een vervolg komen!

6 likes

Je bent sowieso altijd welkom! Neem je tijd ^^

2 likes

Ja ik! Die coquilles heb ik al eens gemaakt: de stelen van koningsoesterzwammen in plakken snijden ter grootte van coquilles, daarna weken in water met nori en daarna rustig bakken in olie/vegan boter. Ben benieuwd naar jouw versie!

Jeuj, nu weet ik wat ik vanavond eet :smiley:

1 like