Plantaardig/vegan eten

Zo specatculair was het ook niet hoor, niet meer aan denken :wink:

Stom ik heb dat echt niet geregistreerd dan en zie het nu op ah idd. Gelukkig heb ik het maar 1x gegeten, maar wel suf dat ik dan speciaal omfiets voor de vegan gerapste kaas en dan nog steeds vegetarische worst erop leg :woozy_face: Vond het net zo’n uitkomst want die salami van de ekoplaza en jumbo is vies en soms wil ik wel iets anders dan alleen groenten, maar that’s life haha!

Is die van jumbo die Duitse? Die vind ik dus echt zo lekker haha

ā€˜Mijn’ Jumbo heeft net een mega verbouwing gehad dus ik hoopte op alle nieuwe lekkere dingetjes.
Wel plantaardige kruidenboter gevonden.
Niet vegan slagroom, kipkorn ennn er was nog iets dat ik zocht en nu niet meer weet.

Hmm dat is die van Ekoplaza toch? Ik had van Jumbo uit die vegan diepvries. Een Amerikaans merk denk ik, waar ook die tofurky van is geloof ik. Blegh :confounded:

Thanks allen! Heb het toch maar niet gekocht uiteindelijk.

Ik heb een vegan cheesecake gebakken en ik zou nog even laten weten of hij een beetje lekker was (@HvO en @Kurisu).

Ik heb dit recept gebruikt: http://veganfiesta.nl/index.php/2017/07/23/vegan-blauwe-bessen-cheesecake/

Hij is ten eerste echt heel mooi geworden:

Ik heb zojuist een stukje geproefd en hij is lekker, maar niet wauw, een beetje saai. Het hoofdingrediƫnt van de vulling is (soja)vanilleyoghurt en dat proef je goed terug. Bij een gebakken cheesecake wil ik eigenlijk een heel romige en machtige vulling en dat heeft deze taart niet zo.

Ik ga dus nog andere recepten proberen, als ik weer eens iets getest heb zal ik het laten weten!

5 likes

Volgens mij kun je hem ook maken met geweekte cashewnoten, dat zou het wel romig en machtig maken iig.

Deze misschien:

2 likes

Oke uh jongens wow. Dit wil ik proberen
(foto gejat van een NL vegan fb pagina, helaas niet mijn foto :disappointed_relieved: )

7 likes

En als je alpro go on gebruikt? Die is echt kwark- achtig! Zou dat misschien helpen?

1 like

Oh dat vind ik helemaal geen gek idee, misschien dat ik dat nog eens probeer met dit recept!

Ik vind alpro go on sowieso echt heel lekker, veel lekkerder dan al die soorten yoghurt van alpro.

1 like

Ja ik ook, vind dat dikkige ook echt lekker! Soms met een klodder jam ofzo doorheen.

1 like

Ik heb op vakantie afgelopen week eindelijk de vegan almond Magnums geprobeerd! Echt heel lekker :heart_eyes: volgens mij vriend precies hetzelfde als de ā€˜echte’ qua smaak.

4 likes

Nee ik wil wel graag!
@Violoncello @sjern heeft een x cheesecake gemaakt met Alpro go on!

1 like

Wat vinden jullie van het eten bij Waku Waku (Voorheen SNCKBR)? Wil daar van de week denk ik gaan eten. Of andere tips in Utrecht?

Zag vandaag een post erover in de instastories van plantaardige en zag er zo goed uit! Vriendinnen aten er vorige week en waren ook enthousiast.
Maar oproer brouwerij lijkt me ook heel leuk. Volledig vegan en naast een treinstation

1 like

Is Remia Like! mayonaise hetzelfde als de mayolijn? Is het wat?

Ja best lekker maar wel echt duur en kleine porties, vind oproer idd stukken beter nog! Omg hun frieten met aioli zoooo ongelooflijk lekker

Zuurdere smaak maar ook weer niet zoals Jean baton. Ik vind hem lekkerder maar wel veel duurder

1 like

Ik vind mayolijn veel lekkerder. De like mayo vind ik niet echt een smaak hebben ofzo?

1 like

Ik ga hem vandaag maken voor morgen met alpro go on. Is nog in de bonus bij de ah 1 + 1 :smile:

Ben benieuwd hoe hij wordt. Weet nog niet zeker of ik blauwe bessen of kersen ga gebruiken voor boven op. :see_no_evil:

2 likes