Plantaardig/vegan eten

Oeh leuk! Laat je weten hoe hij geworden is?

Twee tips trouwens: zorg ervoor dat je de vulling echt goed glad maakt met een blender of staafmixer, zodat het poeder echt helemaal oplost. En bij mij moest hij wel wat langer dan een uur in de oven (een uur en twintig minuten heeft hij erin gestaan), waardoor ik een volgende keer denk ik de bodem van tevoren niet los zou bakken, of maar heel kort.

Top! Ja heb alles in de foodprocessor gedaan ben benieuwd. Had wel meer vulling over dan de vorm aan kon haha. Heb de bodem ook niet gebakken van te voren. Vond het beetje dubbel op, wel de koelkast in gedaan om hard te worden en dan pas de vulling erop. Hij staat nu in de oven. We gaan het zien morgen, en anders geen taart voor de visite :ghost:

1 like

Ik vond matig. Zou zelf heeeel graag een keer bij broei gaan eten. Of bij VERS heet dat geloof ik.

1 like

Over de “cheesecake” recepten, ik heb gister/vandaag deze gemaakt:

49

Erg lekker, maar doordat er alleen cashews in gaan niet te vergelijken met echte cheesecake.

2 likes

Oh ze hebben allemaal nieuwe vegan singen bij mn appie. Heb vegan creamcheese meegenomen van violife, kan ik eeeindelijk mn crackers met roomkaas weer eten haha :tada:

Er lagen ook bieten-, pompoen- en erwtenplakjes als een soort van vleeswaren, maar dat zag er niet zo lekker uit. Iemand al geproeft en aan te raden of niet? Ik kan ze niet in de app vinden :frowning:

2 likes

Ik heb dat recept van @Violoncello gebruikt. Met alpro go on en extra 150 gram suiker bij de alpro toegevoegd. Verder de bodem niet eerst gebakken en een uur in de oven en een uur in de oven maar uit en op een kiertje.

De omnis dachten dat het echte cheesecake was met roomkaas dus. Hij is echt erg lekker en romig qua smaak. Vind de blauwe bessen topping lekker, maar wil een andere topping de volgende keer. Iets meer met een zuurtje denk ik. En misschien experimenteren met een andere iets stevigere bodem.

13 likes

Wat leuk dat hij zo goed gelukt is :grinning:

Als ik weer eens een taart wil bakken ga ik hem ook op deze manier maken!

1 like

https://www.ah.nl/producten/product/wi451320

Ik vond de bietjes lekker! Met peper en zout en wat mosterd :yum:

1 like

Heeft iemand deze al eens gehad? Ik vind de worstjes heel erg lijken op knakworstjes, die zou ik zooo graag weer eens eten, alleen ze zijn vrij prijzig. Het broodbeleg zag ik nu voor het eerst

Ik heb de knakwortel een keer uitgeprobeerd, weliswaar van een ander merk maar vond het zo tegenvallen, de wortel smaak was nog overheersend en de structuur had geen overeenkomsten met een knakworstje. Je eet letterlijk een gemarineerde slappe wortel. Misschien is deze anders, maar die ik in de Albert Heijn had gehaald kan je beter overslaan.

Edit: Ik zie nu trouwens dat er staat op soja basis. Ik ging er even vanuit dat het was zoals die knakwortel om dat oranje worteltje er naast. Indien het niet op wortelbasis is, heb ik niets gezegd.
Zelf bedoelde ik deze:

3 likes

Ooohhh die heb ik wel eens gekocht in Duitsland! Voor minder geld wel :thinking: maar waren super heerlijk op een stuk wit stokbrood met ketchup en mosterd.
Ze krijgen minder de KNAK maar qua smaak en structuur zijn ze erg lekker. Perfect op een broodje en vriend was ook fan!!

Oeehh top dan zal ik ze een keer proberen :grin: Ik baal wel dat ik niet dicht bij de grens woon haha, volgens mij hebben ze daar wel meer vervangers die de moeite waard zijn.

@Koekwaus Ik vind het zinnetje wat erop staat wel heel leuk maar ze klinken niet zo heel smakelijk nee :sweat_smile:

Ik haal zelf altijd deze worsten bij de bio winkel en denk dat ze er wel op lijken! Ze hebben inderdaad geen ‘knak’ maar wel heeel lekker als hotdog/ worstebroodje (in bladerdeeg) en dergelijke!

1 like

Ah dankje voor de tip! Ik eet vegetarisch dus komt goed uit haha (maar aangezien de producten die ik zag vegan waren vond ik ze beter hier passen)

1 like

Ben ik nu een heel erg irritante kut vegan als ik het een beetje vervelend vind dat hier niet-vegan producten worden aangeraden? :see_no_evil: Dit is mijn safe plekje op dit forum kwa eten dus vandaar dat dat me een beetje een steek gaf haha.
Al snap ik helemaal dat niet iedereen vegan is die hier meekijkt en ben ik blij dat jullie hier mee kijken :smiling_face_with_three_hearts: lekker dubbel haha

7 likes

Nee mee eens. Er is een ook een vegetarisch topic toch.

2 likes

Nee hoor, ik wilde zelf ook net typen dat ik het fijner had gevonden als niet vegan producten in een pb of het vegatopic worden gepost.

3 likes

Mee eens. Beetje ongevoelig en past totaal niet bij de gedachtegang van veganisten.

1 like

Edit: Heb het al weggehaald. Had er niet helemaal bij stil gestaan omdat het een spontane bedenking was en ik ook niet helemaal doorhad wel topic dit was. Ik snap @Chipss en de rest helemaal, nu is het hele topic weer 100% vegan! :blossom:

5 likes

Ik vind het soms juist wel jammer dat het plantaardig + vegetarisch topic zo gescheiden zijn, er is zoveel overlap.

Eigenlijk zou het ideaal zijn als in het vegetarisch-eten-topic alleen maar niet-vegan/wel-vegetarische dingen werden gedeeld en hier alles wat wel vegan is. Dus bijv. een recept met kaas in het topic voor vegetarisch eten maar alle vleesvervangers die toevallig ook vegan zijn hier bespreken. Maar ja dat is niet echt haalbaar haha.