Plantaardig/vegan eten

Noooo volgende x ga ik zoeken!

2sjqqu

27 likes

Bij de ecoplaza

1 like

Heeft iemand hier een lekker citroen (maanzaad) cake recept paraat? Ik heb daar mega zin in. Citroen moet, maanzaad is optioneel.

Volgens mij maakt @Saturnus wel eens citroen maanzaad muffins?

2 likes

Voor een cake vorm (20 cm) kan het ook. Even goed kijken vanaf 50 minuten baktijd.

2 cups bloem
3 tbsp maïzena
3/4 tsp baking soda
1 tsp bakpoeder
1 tsp zout
1 1/2 cup suiker

1 1/2 cup sojamelk
Sap can 2 citroenen
Schil geraspt van 2 citroen
1/3 cup + 2 tbsp plantaardige olie (zonnebloem of raapzaad)
1 tbsp vanille extract optioneel
2 tbsp maanzaad

Verwarm oven voor op 180 graden Celsius.
Vet het blik in met boter en bestuif met bloem.

Sojamelk mengen met het sap van de citroenen en laat het 5 minuten staan.

Meng de droge ingrediënten met elkaar in een kom.

Voeg de olie, rasp van de schil en vanille extract na 5 minuten toe bij de sojamelk.

Meng dan het soja mengsel bij de droge ingrediënten tot een glad papje. Schraap de zijkant van de kom goed mee, zodat alles gemengd is. Voeg dan maanzaad toe. Giet het in het blik en bak 50 a 55 minuten. Kijk vanaf 50 minuten met een satéprikker of die prikker er schoon uit komt.

9 likes

Ik ben er vorige week ook geweest! Ik vond alles qua smaak lekker, maar de croissant en gevulde koeken waren droog. De chocolade croissant en get velvet muffin waren echt heerlijk!

2 likes

Ja ik heb deze al vaak gemaakt en echt zo lekker!!! Alles smaakt gewoon super lekker samen! Echt een aanrader voor iedereen

1 like

yummmmmmmmmmmm

Ik heb komende week boerenkool in mijn groentepakket zitten. Ik wil geen stamppot maken. Wie heeft er tips? :smiley:

Ik vind zelf boerenkool heel lekker in combinatie met (fles)pompoen. Van een gewone roerbak, tot curry tot quesedilla met vegan kaas.

2 likes

Boerenkool chips. Serieus lekker!!!

Maar dat is toch geen avondeten :x? Of wel? Want het moet eigk wel een avondmaaltijd zijn.

Edit : chips als avondeten klinkt wel leuk!

Ik heb dit gegeten vanavond, met extra avocado erop, en ik vond het heel lekker! Boerenkool proef je bijna niet.

Edit; oh verkeerd om

3 likes

Nee dat is het niet, maar dat vroeg je ook niet :sunglasses:

1 like

Tip voor iedereen die tofu vaak te zompig vind:
Ik heb afgelopen week een tofupers in elkaar geknutseld en het is echt fucking chill! Je kan ze ook kant en klaar kopen voor 20/30 euro maar ik ben gewoon langs de winkel gegaan voor kleine snijplanken en bij de bouwmarkt heb ik bouten, moeren en ringetjes gekocht. Gaten geboord en klaar.

Je klemt een blok tofu tussen de planken en die draai je aan. Het duurt ongeveer een kwartier en je kunt het iedere 5 minuten steviger aan draaien. De tofu is dan helemaal droog en stevig en heeft een veel betere textuur!

26 likes

Misschien leuke tip voor youtubekijkers: veganfittie uploadt vaak en best leuke video’s! Ze is niet mega insta-perfect, maar vind dat juist heel erg leuk aan haar. En ze heeft leuke series, zoals dat ze allerlei instagramrecepten uitprobeert of eet zoals ze zelf at als tiener of student, alleen dan vegan.

einde liefdesverklaring haha

Voor de edelgist liefhebbers: deze week 2e verpakking €1 bij de Holland en Barrett!

6 likes

Goed nieuws :smile: (alleen beetje jammer van de uitspraak ‘militante veganisten’ en ‘niet zo goed voor milieu als gedacht’

7 likes

EINDELIJK SOLEROS

6 likes