Podcasts #2

Gewoon elk merk of ook van een bepaald merk? En die Gooische dip wat zit daarin?

3 likes

Merk lijkt me niet zoveel uitmaken, al die poederuiensoep is toch min of meer hetzelfde.

Gooische dip kun je googelen. Komt neer op creme fraiche met chilisaus en al dan niet koriander.

3 likes

Skyr met bouillonpoeder volgens mij!

2 likes

Mijn ouders maken dit ook altijd. Je moet alleen even goed proeven dat je het niet te zout maakt. En idd elke variant kan, voor iets frisser kan je ook lenteui soep doen. En volgens mij zeiden ze in de podcast dat ze het met skyr deden want natuurlijk gezonder dan crème fraiche haha, maar ik denk ook minder lekker

3 likes

Oooeh uiensoepmix met creme fraiche of zure room is echt zoooooo lekker, echt maken.

Merk soep maakt niet zoveel uit idd, je moet wel ff goed naar de verhoudingen soep/zure room kijken en het beste is het om het een dagje te laten staan zodat de smaak er goed in kan trekken.

Ik doe een zakje van ongeveer 30 gram in 500ml zure room.

14 likes

Weer helemaal vanouds (:

Hoop altijd stiekem dat ze een maandelijkse podcast gaan maken

2 likes

Twee totaal verschillende podcasts die ik recent met veel plezier heb geluisterd:

• Waar is Anita Moran? Twee vrienden gaan op zoek naar een vrouw die 20 jaar geleden een cd heeft gemaakt. De podcast gaat over een beetje over je dromen najagen en vriendschap. Heel licht en luchtig, maar ook lief en aandoenlijk.
  • Empire City. Ongeveer het tegenovergestelde. Engelstalige podcast over de geschiedenis van de politie in New York en het diepgewortelde racisme in de politie. Erg informatief en leerzaam (ook als je al veel over racisme weet).
5 likes

Ik heb zo’n bloedhekel aan podcasts waarin ze doen alsof ze al kerst hebben gevierd. Gisteren de podcast van Chantal en Tina. En nu de help ik heb een puberpodcast. Houd gewoon je muil over je zogenaamde gevierde kerst.

4 likes

Ik ben wel vaker benieuwd naar de andere kant bij een Omdenken aflevering, maar bij de aflevering van vandaag al helemaal :sweat_smile:

Zijn stem klonk trouwens zo AI…

1 like

Was dat dan ook niet gewoon zo? Ze hebben meerdere afleveringen waarbij de stem met AI vervormd is vanwege het onderwerp/anonimiteit van de persoon in kwestie.

Laatst gaven ze het aan en toen vond ik het best natuurlijk klinken, maar als het hier ook is gebruikt vind ik het wat minder fijn klinken

2 likes

Ik vond die afleveringen die met AI waren vervormd zo verschrikkelijk klinken… heb die ook niet afgeluisterd maar die van vandaag nog niet gehoord.

Oooh door jullie ben ik nu Televisië gaan luisteren haha echt een toppodcast, wat jammer dat het niet meer regelmatig wordt gedaan!

1 like

Door deze post heb ik die aflevering geluisterd. Vond het wel een ‘lekkere’, ik de zin van fijn dat de conclusie was dat de oplossing bij hemzelf lag en niet bij zn vrouw

1 like

Ik zoek podscasts om mee in slaap te vallen. Gebruikte altijd luisterboeken (harry potter voornamelijk) maar ben nu op budget en heb storytel etc even opgezegd. Heb nog wel echt afleiding nodig om mee in slaap te vallen. Dus beetje monotone stemmen.

Ik bezit nog podimo

1 like

Geen podcast tip perse, wel slaap luistertip.

Npo luister app. Daar kan jeblive radio luisteren, maar ook terugluisteren! De npo radio 1 nachtprogrammas met interviews zijn super chill vind ik

4 likes

Haha ik doe dit ook, maar heb ook gebrek aan de juiste soort saai-genoeg-maar-niet-irritante klets podcasts.
Podimo heeft trouwens ook veel luisterboeken, maar misschien wist je dat al. Er zit wel een limiet op in uren per maand bij het standaard abo.

2 likes

Sapiens staat op podimo, wordt heerlijk relaxed verteld.

2 likes

Podcasts van parel radio misschien?

3 likes

Lijstje dat ik gemaakt heb voor een vriendin die ook tips vroeg voor podcasts om bij in slaap te vallen.

Snodelijke Saken https://open.spotify.com/show/7633kNYSTBA6FmntniYp64?si=-xLPN-ssRUuyM3TVQg1bRA

True crime in de middeleeuwen. Eerst vertellen ze kort in een soort verhaaltje de aanleiding en daarna is het een historische discussie over strafrecht en misdaad etc in de middeleeuwen.

Tooth and Claw: https://open.spotify.com/show/5Dyi1niZbQWaPezfiBu2tK?si=oJg1kqdfSzCd2BOhZQuimg

Echt mijn aller lievelingspodcast. Ik luister oude afleveringen die ik al vaker heb gehoord om in slaap te vallen. Podcast over mensen die door dieren zijn aangevallen. Een van de presentatoren is een bioloog.

A short history of https://open.spotify.com/show/2mcJ0sFMn4TdKCQrxoLPgO?si=WGlp44FATYucvTJejgOa8g

Ik vind deze podcast altijd heel erg als een tv documentaire klinken. Rustige podcast over verschillende dingen uit de geschiedenis

Ik wissel heel veel af dus over twee maanden kan het lijstje er weer helemaal anders uitzien maar dit zijn nu mijn favorieten

Oh en Noble Blood https://open.spotify.com/show/0sAgB3flk32QNHLjNlGAZw?si=WeNzEwhpR82gIH4YwNaZgA

Al een tijdje niet meer naar geluisterd maar moet ik echt weer doen. Hele verhalende podcast over allemaal royals uit het verleden.

7 likes