Podcasts #2

Ik luister altijd naar Sleepy Cat Meditations op YT of Apple podcast. Die heeft veel verhalen over HP, maar ook Lord of the rings! Doet eerst ontspanningsoefeningen (kan je skippen) en vertelt dan heel rustig en monotoon een verhaaltje.

3 likes

Radio oranje. Heerlijk om te luisteren maar ook om bij in slaap te vallen

1 like

Ik raad de havermelkelite podcast aan. Slaapverwekkend, die Jonas.

6 likes

Haha die stem van hem :sweat_smile: Echt niet geschikt voor een podcast, hoe lullig ook

6 likes

Hebben jullie tips voor podcasts voor iemand met long covid die last heeft van cognitieve problemen? Dus een rustige stem, niet te snel of mensen die door elkaar heen praten ofzo

Edit: ik bedoel dus podcasts om te ontspannen, geen podcasts over long covid

Man met de microfoon? Rustig en leuk en luchtig, maar wel onderhoudend. Chris Bajema is de maker en hij vertelt voornamelijk zelf over een onderwerp en soms zit er een interviewtje in, maar dat gaat ook rustig en beheerst.

Hij heeft een jaar in Sheffield gewoond met zijn vrouw Paulien Cornelisse en hun zoontje en een serie gemaakt over hun leven daar en dan vooral over de gewone dagelijkse dingen in Engeland waar ze mee te maken kregen.

En nu laatst een leuke aflevering waarin hij gaat uitzoeken wat er van politieseries op televisie nu eigenlijk naar waarheid is (aflevering heet ‘het politieprikbord’).

6 likes

Deze man praat rustig en heeft leuke onderwerpen.

Zij praat ook niet zo snel maar het is wel een vrij specifiek onderwerp dus dat moet je maar net leuk vinden. Ik weet niet hoe de interviews zijn maar in haar eerste podcast afleveringen hoor je vooral haar

Dit zijn al wel oudere afleveringen maar er staan wel leuke onderwerpen tussen en het word rustig voorgelezen

Heb je nog voorkeuren voor onderwerpen?

2 likes

Heb zelf veel naar de podcast psycholoog geluisterd. Door hersenmist niet veel van onthouden maar vind haar een fijne stem hebben.

5 likes

Ik vind Het Uur en Nooit meer slapen afhankelijk van de gast ook vaak heel rustig en ook interessant (again afhankelijk van de gast).

3 likes

Alle geschiedenis ooit?

1 like

Kunststof?

2 likes

Als je wat actualiteit nog wil: Met Het Oog Op Morgen komt na de uitzending ook als podcast beschikbaar. Uurtje laag tempo achtergronden bij het nieuws.

4 likes

Van de leuke podcast Sara’s mysteries is een boek verschenen!

4 likes

Wauw dank allemaal! Het is niet voor mijzelf, maar ik wil wat tips doorsturen naar een familielid. Het zelf moeten zoeken enzo kost namelijk ook veel energie dus dan is zo’n voorselectie fijn. Echt fijn al deze reacties

2 likes

Ik luister nu Vriend van Volkert en ik vind het verhaal wel interessant beginnen, maar erger me weer aan die ‘ik ben een transparante journalist’ stukjes steeds tussendoor, over hoe erg de journalist twijfelt en hoe hij zich voelt. Ja we get it je bent super afgewogen en betrouwbaar. En dan na een paar afleveringen zit ik ineens te luisteren naar een fucking versie van Stairway to Heaven van die Paul Molhoek terwijl de journalist droevig zit te doen over zijn dood en gaat hij die gitaarleerlingen interviewen dit format hebben we nu wel uitgespeeld toch?

Ik vind sowieso veel podcasts een beetje vervallen in zo’n formule van, we gaan iets uitzoeken waar we niet echt achterkomen en om dat te verbloemen gaan we elke stap uitgebreid contextualiseren en experts aan het woord laten of ergens de achtergrond over uitzoeken. Het brengt het verhaal niet verder en het is zo gekunsteld.

14 likes

Jaa pff Moordzaken heeft ook zo’n man met een permanente rochel in zn keel, echt vreselijk. Gelukkig vind ik de podcast ook vreselijk dus hoef er niet naar te luisteren.

3 likes

Ja, Eddie heeft echt een vreselijke stem! Hij maakte ook geregeld ongepaste opmerkingen. Of iig, opmerkingen die waar ik een onpasselijk van werd (over vrouwen enzo). Al ken ik ook mensen die dit niet vinden (stem).

3 likes

Ik vind hem echt klinken als Dirk Zeelenberg. Stel me daardoor ook altijd voor dat hij er zo uitziet.

8 likes

Ja helemaal eens! Ik vind Gijs Groenteman sowieso heel onsympathiek. Daardoor luister ik bijvoorbeeld de politieke poscast van de Volkskrant nooit terwijl die me qua onderwerp wel aanspreekt.

2 likes

Ja dit heb ik ook! Al heet hij nog steeds Hugo in mijn hoofd van die serie Lotte ooit :joy:

1 like