Podcasts #2

Ik heb precies hetzelfde en dat vind ik ergens jammer want het onderwerp van hun podcast spreekt me wel aan. Maar alleen al die intro die ik soms hoor voor een andere podcast “Ben of ken je een vrouw, of zie je er wel eens eentje lopen van een afstandje?” kan ik echtttt niet aan. Haha!

2 likes

Ze wilde het “eerst” in de podcast vertellen en deelt het later op andere kanalen zei ze

2 likes

Ik heb echt hetzelfde bij die reclame haha, dat staat me zo tegen. Ik vond het ook zo stom dat ze de podcast een tijd begonnen met “honingballen” oid. Het hoeft echt niet allemaal zo droog en serieus maar ik vind het vaak zo kinderachtig ingekleed allemaal :sweat_smile: en dan zijn ze ook nog eens totaal niet kritisch in gesprekken met gasten.

Maar goed, ze maken feminisme wel toegankelijk onder een grote groep mensen dus dat kan ik alleen maar toejuichen en dat vind ik ook echt heel goed.

6 likes

Heb weer een podcast over een cult: escaping NXIVM
Het blijft boeiend he dit soort dingen

5 likes

Jaa hier is ook een serie over op hbo; the vow

1 like

Ik luister nu ‘Jacob, dood in Qatar’, over een man die plotseling is overleden in Qatar. Althans, de link hieronder legt het beter uit haha maar ben nu bij aflevering 6 dus moet er nog 1 en bijna aan 1 stuk door geluisterd tijdens mn vele autoritjes de afgelopen 2 dagen.

12 likes

ben door jouw bericht ook gelijk begonnen! nu bij de tweede aflevering en vind het heel bizar allemaal.

2 likes

Ik heb m vandaag afgeluisterd. Ben benieuwd wat je ervan vindt

4 likes

oooh yes met Arthur Brand, my fave <3

4 likes

Luisteren jullie ook Het Ultimatum? Mooi gemaakte oorlogspodcast van (en over) Trouw met een prettige vertelstem

1 like

Ben hier nu ook aan begonnen . Maar wat een bizar verhaal zeg.

2 likes

Ik zit dit nu te luisteren (aflevering 2), maar ik vind die voormalig curator eigenlijk best wel een lul?

Hij had meteen door dat Jacob best wel kwetsbaar was, haalt hem naar Qatar, terwijl hij weet dat het museum ‘een slangenkuil’ is en vervolgens peert hij hem onverwachts, zonder Jacob te waarschuwen (“ja goh, stom hè, had ik eigenlijk moeten doen.”) om daarna vervolgens een sensatieboek te schrijven, waar Jacob misschien ook door in de problemen is geraakt door zijn positie als Nederlander/Europeaan binnen dat museum.

16 likes

Ja, inderdaad? Zou me echt schamen, en al helemaal zo openbaar in een podcast.

8 likes

Ik vond het ook overkomen als een egoïst die over lijken gaat. En nu er letterlijk een lijk is doet ie er nog vrij luchtig over?!

1 like

En ook nog een mail naar die ouders waarin hij alles een beetje loopt te bagatelliseren…

2 likes

Ja, ik vind het een beetje een vreemde, egocentrische man. Hij zegt ook wel: “ik dacht alleen aan mijn eigen hachie,” maar in hoe hij het zegt klinkt niet echt spijt door? Hij reageert overal een beetje gelaten en laconiek op. Alsof hij het niet anders had kunnen doen.

2 likes

Ja. Rare vibes die man.

En die ouders, zo lief. Zo intens verdrietig.

3 likes

Ik ben nu zijn boek aan lezen. Vond hem ook heel vreemd overkomen.

1 like

Hoe is z’n boek? Had m ook op mn leeslijst gezet namelijk

Ik ben er nog niet heel ver in. Vind het nogal vermoeiend geschreven, haalt steeds muziekstukken staan, zijn persoonlijkheid komt net zo over als in de podcast.

1 like