Podcasts #2

ben door jouw bericht ook gelijk begonnen! nu bij de tweede aflevering en vind het heel bizar allemaal.

1 like

Ik heb m vandaag afgeluisterd. Ben benieuwd wat je ervan vindt

3 likes

oooh yes met Arthur Brand, my fave <3

4 likes

Luisteren jullie ook Het Ultimatum? Mooi gemaakte oorlogspodcast van (en over) Trouw met een prettige vertelstem

1 like

Ben hier nu ook aan begonnen . Maar wat een bizar verhaal zeg.

2 likes

Ik zit dit nu te luisteren (aflevering 2), maar ik vind die voormalig curator eigenlijk best wel een lul?

Hij had meteen door dat Jacob best wel kwetsbaar was, haalt hem naar Qatar, terwijl hij weet dat het museum ā€˜een slangenkuil’ is en vervolgens peert hij hem onverwachts, zonder Jacob te waarschuwen (ā€œja goh, stom hĆØ, had ik eigenlijk moeten doen.ā€) om daarna vervolgens een sensatieboek te schrijven, waar Jacob misschien ook door in de problemen is geraakt door zijn positie als Nederlander/Europeaan binnen dat museum.

16 likes

Ja, inderdaad? Zou me echt schamen, en al helemaal zo openbaar in een podcast.

8 likes

Ik vond het ook overkomen als een egoĆÆst die over lijken gaat. En nu er letterlijk een lijk is doet ie er nog vrij luchtig over?!

1 like

En ook nog een mail naar die ouders waarin hij alles een beetje loopt te bagatelliseren…

2 likes

Ja, ik vind het een beetje een vreemde, egocentrische man. Hij zegt ook wel: ā€œik dacht alleen aan mijn eigen hachie,ā€ maar in hoe hij het zegt klinkt niet echt spijt door? Hij reageert overal een beetje gelaten en laconiek op. Alsof hij het niet anders had kunnen doen.

2 likes

Ja. Rare vibes die man.

En die ouders, zo lief. Zo intens verdrietig.

3 likes

Ik ben nu zijn boek aan lezen. Vond hem ook heel vreemd overkomen.

1 like

Hoe is z’n boek? Had m ook op mn leeslijst gezet namelijk

Ik ben er nog niet heel ver in. Vind het nogal vermoeiend geschreven, haalt steeds muziekstukken staan, zijn persoonlijkheid komt net zo over als in de podcast.

Ja ik snap niets van die man! Gaat hij on record heel hard roepen dat het een ā€˜letterlijk dood enge gedachte is’ dat Jacob misschien door zijn boek vermoord is. Die interviewer zegt ook heel droog ā€˜nou, dit is niet de eerste keer dat je je dat bedenkt toch’.
En in het mailtje naar die ouders zegt hij dat hij niet denkt dat er iets crimineels iets gebeurd. Om vervolgens in de podcast zelfs een naam te noemen waarvan hij denkt dat hij iets te maken heeft met zijn dood.

Heel vreemd.

3 likes

Had precies hetzelfde. In de laatste aflevering laat Lex zich ook zelf wat negatief/kritisch uit over hem, viel me op…

1 like

Mad Sad and Bad van Paloma Faith is echt een leuke podcast!
https://www.youtube.com/@MadSadBadPodcast

Het klinkt als de zoveelste Celeb podcast, maar de drie afleveringen tot nu toe zijn echt mooie interessante gesprekken.

2 likes

Ik ben pas bij aflevering 2 maar vind het heel vreemd: die curator is weggegaan met ruzie in NL & gaat daar dan werken waar hij allerlei dingen over zegt bijv dat de beveiliger idolaat was van Sadam
Hoessein en die hele idolatie-sectie in her museum. Waarom zou je daar curator van willen zijn?! En je voortdurend willen begeven in die slangenkuil.

Ik mis de podcast Makkelijke Eters, die moest er toen opeens mee stoppen. Stom dat zoiets geen plek kan krijgen bij een podcastbedrijf. Kennen jullie soortgelijke podcasts?

6 likes

Ik heb nu de hele podcast Jacob, dood in Qatar geluisterd. Wat denken jullie, is hij op onnatuurlijke wijze om het leven gekomen?

2 likes