Podcasts #2

Ja Napleiten en Pro Forma zijn normaal echt twee van mijn favo podcasts. Ze kijken met een advocatenblik naar alle zaken, dus met heel veel aandacht vaar de dader; dat vind ik op zich niet erg en juist interessant (ik ben ook meer voor rehabilitatie dan voor straf).

Maar als het gaat over seksueel geweld dan cringe ik altijd de hele aflevering door. Ayse die in één adem noemt dat slechts 0,4% van de aangiftes voor seksueel geweld tot vervolging overgaat, en ‘waarom gaat consent altijd over vrouwen die beschermd moeten worden?’. Ik zat echt met een grimas op de fiets. Ze moeten volgende keer iemand van de Rutgersstichting erbij vragen ipv een andere strafrechtadvocaat.

9 likes

Ik heb het vanochtend geluisterd en ik dacht bij Ayse, wil je een van de mannen zijn of ben je zo tegen vrouwen?
Ik snap dat ze in een mannenwereld werkt maar haar kijk erop is echt verdrietig.
Ook nu ze plaatsvervangende rechter is, je zal haar maar voor je hebben in zo’n zaak. Neutraal is ze iig niet.

3 likes

Ik heb die aflevering van pro forma niet geluisterd om verschillende redenen maar o.a. omdat ik zag dat Ayse er zat. Had niet anders verwacht van haar

4 likes

Ik vind dat Ayse dit ook meer heeft dan Christaan, heb het gevoel dat Christaan het dan nog wat ‘de andere kant’ op probeert te benoemen/er heen te bewegen maar Ayse gaat echt met een botte bijl daarover heen. Ze legt echt de vinger op de verkeerde plekken.

1 like

BV NL (linkse politieke podcast) wordt ook niet meer exclusief voor Podimo, vanaf volgende week op het open net. De Zelfspodcast begint ook steeds sleetser en hypocrieter te worden (reclame voor MacDonalds bijvoorbeeld), dus voor mij is het nu ajuu, Podimo!

1 like

Een vriendin stuurde me deze door, wel interessant. Kon al nooit zo goed tegen mensen die zeiken over de prijzen bij een dierenarts.

5 likes

Van de podcast serie dying for sex is nu een tv serie van te zien op Disney+. Ik heb hem zelf niet gezien maar oa bij de dag hebben ze het er over.

1 like

Volgens mij zijn de contracten met podimo klaar, best veel gaan nu naar spotify (terug) zoals bims.

1 like

Gaan ze permanent terug of tijdelijk want pro forma doet het tijdelijk en gaat dan weer volledig terug naar podimo

Ja gaan ze wel weer naar Podimo? Ik hoorde wel iets over de betaalmuur namelijk maar niet welke dus was al bang dat zij weer bij een andere dienst gingen.

4 likes

Geen idee, zag de aankondiging. En pro forma zegt niets over podimo.

1 like

Ik dacht dat wel gehoord te hebben in hun allereerste openbare aflevering daarna inderdaad alleen vaag betaalmuur

Edit: Ik heb het even speciaal terug geluisterd en ze zeggen juist klaar te zijn bij Podimo en de overstap gemaakt te hebben naae BNR. De komende maanden gratis te beluisteren en daarna uiteindelijk weer achter een betaalmuur maar ze zeggen niks over welke dienst en in welke vorm

1 like

Ooo is dat het? Ik vond het al zo stil en leeg in mijn podimo lijst. Dat ik echt dacht; huh waarom heb ik dit abonnement ook al weer

2 likes

Zou dit ook zijn waarom alle geschiedenis ooit nu een gratis podcast erbij heeft?
Ik heb podimo voor alle geschiedenis ooit en radio oranje, maar ik luister op dit moment alleen kletspodcasts.
Ik heb al 3 jaar aan ik ken iemand die afleveringen teruggeluisterd.
Ik vind de meeste mensen bij kletspodcasts niet zo leuk, dus dat is wel balen want ik zou er wel meer willen volgen maar ze worden zo snel wereldvreemd of hebben een compleet ander leven dan ik.

1 like

Ja, Marc Marie en Isa fijn ook gestopt bij Podimo. Jammer! Als het zo doorgaat zeg ik m’n abonnement wel op. Er blijft weinig leuks over.

4 likes

Podimo heeft het dan wel echt heel slecht aangepakt. Als iedereen massaal wegloopt. Het is ook echt een onmogelijke app nog steeds.

4 likes

Is dit ook niet gewoon dat de makers denken “oh chill 4 jaar zekerheid van inkomen” en ze nu denken “ja maar ik ben zo groot ik zou zelfstandig veel meer geld binnenhalen”.

2 likes

Ik gebruik al jaren Pocket Casts en ik kan de overstap naar Podimo gewoon niet maken, ook al heb ik nu een gratis Podimo-abonnement via mijn telefoonprovider.

Als ik Pocket Casts open krijg ik een oerbasic grid te zien van alle podcasts die ik volg, op volgorde van welke de nieuwste aflevering gepubliceerd heeft. Ik kan eigen playlists maken op basis van filters; meestal ga ik gewoon naar mijn favoriete podcast toe als ik zie dat-ie weer bovenaan de grid staat.

Bij Podimo krijg ik een soort Buzzfeed homepage met allemaal voor mij totaal oninteressante podcasts (de snobcast, gruwel) die schreeuwen om aandacht, en bovenin een inimini side scrolling (?!) baantje met de nieuwste afleveringen van podcasts die ik volg, waarna ik moet doorklikken voor alle recente afleveringen.

Wil best betalen voor sommige podcasts maar elke keer dat ik die app open word ik boos. Dat kan toch niet de bedoeling zijn dunkt me.

12 likes

Ik heb een keer een proefaccount gehad bij podimo en het is echt zo kut
Hij opent ook standaard een video als die beschikbaar is, werd er helemaal kierewiet van

5 likes

Ja? Is Podimo echt nog steeds slecht/gebruiksonvriendelijk? Ik heb een tijd geleden een proefabonnement gehad en toen vond ik het niet fantastisch. Maar je zou toch hopen dat ze wat doen met de kritiek die ze krijgen