Podcasts #2

Van de podcast serie dying for sex is nu een tv serie van te zien op Disney+. Ik heb hem zelf niet gezien maar oa bij de dag hebben ze het er over.

1 like

Volgens mij zijn de contracten met podimo klaar, best veel gaan nu naar spotify (terug) zoals bims.

1 like

Gaan ze permanent terug of tijdelijk want pro forma doet het tijdelijk en gaat dan weer volledig terug naar podimo

Ja gaan ze wel weer naar Podimo? Ik hoorde wel iets over de betaalmuur namelijk maar niet welke dus was al bang dat zij weer bij een andere dienst gingen.

4 likes

Geen idee, zag de aankondiging. En pro forma zegt niets over podimo.

1 like

Ik dacht dat wel gehoord te hebben in hun allereerste openbare aflevering daarna inderdaad alleen vaag betaalmuur

Edit: Ik heb het even speciaal terug geluisterd en ze zeggen juist klaar te zijn bij Podimo en de overstap gemaakt te hebben naae BNR. De komende maanden gratis te beluisteren en daarna uiteindelijk weer achter een betaalmuur maar ze zeggen niks over welke dienst en in welke vorm

1 like

Ooo is dat het? Ik vond het al zo stil en leeg in mijn podimo lijst. Dat ik echt dacht; huh waarom heb ik dit abonnement ook al weer

2 likes

Zou dit ook zijn waarom alle geschiedenis ooit nu een gratis podcast erbij heeft?
Ik heb podimo voor alle geschiedenis ooit en radio oranje, maar ik luister op dit moment alleen kletspodcasts.
Ik heb al 3 jaar aan ik ken iemand die afleveringen teruggeluisterd.
Ik vind de meeste mensen bij kletspodcasts niet zo leuk, dus dat is wel balen want ik zou er wel meer willen volgen maar ze worden zo snel wereldvreemd of hebben een compleet ander leven dan ik.

1 like

Ja, Marc Marie en Isa fijn ook gestopt bij Podimo. Jammer! Als het zo doorgaat zeg ik m’n abonnement wel op. Er blijft weinig leuks over.

4 likes

Podimo heeft het dan wel echt heel slecht aangepakt. Als iedereen massaal wegloopt. Het is ook echt een onmogelijke app nog steeds.

4 likes

Is dit ook niet gewoon dat de makers denken “oh chill 4 jaar zekerheid van inkomen” en ze nu denken “ja maar ik ben zo groot ik zou zelfstandig veel meer geld binnenhalen”.

2 likes

Ik gebruik al jaren Pocket Casts en ik kan de overstap naar Podimo gewoon niet maken, ook al heb ik nu een gratis Podimo-abonnement via mijn telefoonprovider.

Als ik Pocket Casts open krijg ik een oerbasic grid te zien van alle podcasts die ik volg, op volgorde van welke de nieuwste aflevering gepubliceerd heeft. Ik kan eigen playlists maken op basis van filters; meestal ga ik gewoon naar mijn favoriete podcast toe als ik zie dat-ie weer bovenaan de grid staat.

Bij Podimo krijg ik een soort Buzzfeed homepage met allemaal voor mij totaal oninteressante podcasts (de snobcast, gruwel) die schreeuwen om aandacht, en bovenin een inimini side scrolling (?!) baantje met de nieuwste afleveringen van podcasts die ik volg, waarna ik moet doorklikken voor alle recente afleveringen.

Wil best betalen voor sommige podcasts maar elke keer dat ik die app open word ik boos. Dat kan toch niet de bedoeling zijn dunkt me.

12 likes

Ik heb een keer een proefaccount gehad bij podimo en het is echt zo kut
Hij opent ook standaard een video als die beschikbaar is, werd er helemaal kierewiet van

4 likes

Ja? Is Podimo echt nog steeds slecht/gebruiksonvriendelijk? Ik heb een tijd geleden een proefabonnement gehad en toen vond ik het niet fantastisch. Maar je zou toch hopen dat ze wat doen met de kritiek die ze krijgen

Het is net zo slecht, zo niet slechter. Bepaalde podcast kom je niet omheen. Ook al volg je het niet.

2 likes

Ik klik in de Podimo-app meteen door naar Bibliotheek en dan krijg je ook gewoon zo’n overzicht/grid als in Pocket Casts. Heb eigenlijk niet echt last meer van die app, krijg ook nooit podcasts te horen/zien die ik niet volg.

@MevrWillem @appelflauwte

1 like

Is hier nog iemand naar de theatershow van de Volksjury geweest?
Ik vond het leuk, alleen de laatste 10 minuten (plot) een beetje snel er doorheen gaan.

Ik ben naar een try out van hun geweest.
Ik vond het leuk, veel verwijzingen naar hun podcast/privé ook.
Ik vond het ook wel lang duren, maar kan ook zijn omdat het nog try out was en nog niet alles op punt stond.

1 like

Ik ga in Antwerpen

4 likes

Ik ben in Gent geweest. Vond het heel leuk en origineel maar vond de show van vorig jaar leuker! Vond die namen soms een beetje verwarrend allemaal. Dat heb ik in de podcast zelf ook weleens maar dan scroll ik gewoon een minuutje terug, haha.

Misschien dat ze bij jouw show een beetje in tijdsnood waren? Had niet het idee dat ze er bij ons extra heel snel doorheen gingen.

1 like