Voorheen Schaamteloos Randstedelijk
Ze zeggen het echt đ„č
Ook de ironie dat je wil dat je kind met diversiteit opgroeit zonder te weten hoe Nederlandse dialecten hetenâŠ
Maar ook het hele idee dat niet in Amsterdam gelijkstaat aan midden in de natuur wonen zonder je buren te kunnen zien en dat je dan automatisch iemand wordt die elke ochtend 45 minuten gaat mediteren en journallen ![]()
Ik moest echt lachen dat hij kon voelen dat die kinderen die daar naar toe verhuisd waren âandersâ waren ![]()
Ik ben zelf opgegroeid op het platteland, schooltje met 100 kinderen en ik vond deze podcast echt vermaak haha
Oh wat een heerlijke hate listen zeg, echt gĂȘnant
Iedereen in die podcast btw, die influencer die nu in een boshuisje woonde die al zoveel gewandeld had dat ze alle podcasts wel had geluisterd
vind ik ook een rare flex, is dat nou het lekkere aan afgelegen wonen
Die Perre is ook echt verschrikkelijk echt zon iemand vind ik hem:
Haha ja in een âdesignerhutâ of een kasteel vol kippen, joejoe
Ben benieuwd of ze ook nog bij iemand langsgaan die vanuit de randstad in een gewoon dorp is gaan wonen. In een mediocre rijtjeswoning, mediocre baan, mediocre salaris, etc. De weg die de meeste ex randstedelingen afleggen waarschijnlijk.
Zij doen ook net alsof je buiten de Randstad meteen op het platteland woont in een boerderij met een haan en kippen
Ik ben ooit vanuit de randstad naar de andere kant van het land verhuisd, maar ik herken me totaal niet in het plaatje dat zij schetsen.
Ja inderdaad zeg, wat @Shaaar al zei, zij zijn echt compleet wereldvreemd. Ik vond het daardoor wel heel vermakelijk om te luisteren.
Heeft iemand nog tips voor vergelijkbare podcasts als âdying for secâ? Niet perse qua onderwerp maar dat het echt een verhaal is met een duidelijk begin en een eind.
Deze plattelandse dame is heel benieuwd en heb de podcast net aangestaan. Ben benieuwd of ik me ook zo van ergeren. Weet wel dat de meeste mensen die ik ken van zulke types denken: blijf aub weg.
Oke paar minuten onderweg, zijn die mensen OOIT op het platteland geweest? De hele dag lezen met laarzen aan op designstoelen.
Edit: waarom noem ik mezelf nou weer een dame ![]()
Valt het jullie op dat in een aantal podcasts vooral Marc-Marie en Isa, maar ook wat andere, de reclame niet goed gaat. Ze gaan dan naar de reclame, komt ie niet en dan doen de hosts iets als âja, dat had ik echt nodigâ of âja, dat ga ik echt gebruikenâ.
Ik vind het uiteraard niet erg, want reclame is irritant. Alleen lijkt het een edit fout. Het gebeurt zo regelmatig dat dit daar toch ook moet opvallen?
Ik denk dat de podcasten van te voren opgenomen worden met de verwachting dat er nog een reclamedeal is.
Ja dat denk ik ook, maar dan moet je dat er snel uit editen en niet in laten. Dit is echt slordig. Terwijl deze podcast bij de grootste media bedrijven van NL horen.
Ik luister nu de aflevering van vsr terug en jullie overdreven niet. Waaaauw zĂł wereldvreemd ![]()
Hahaha ik luister nu die aflevering van VSR en het is inderdaad zo wereldvreemd
Ik dacht dat jullie misschien een beetje overdreven, maar ze zeggen het echt allemaal
Is dat niet voor mensen die luisteren op spotify zonder premium? Zo heb ik het altijd voor mezelf verklaard haha.
Ik ben begonnen aan die special van VSR maar heb hem na 10 minuten afgezet omdat het inderdaad wel erg out of touch is met de realiteit. Ik kan me voorstellen dat het in een serie interessant is om één van die excessen te bespreken, maar dit geeft zoân vertekend beeld. Ik vind het normaal gezien niet zo storend dat de podcast heel hard is gefocust op het (rand)stedelijk leven (zit ook in de naam) maar hiermee slaan ze zo gigantisch de plank mis en bevestigen ze alleen maar meer dat hun perspectief beperkt is tot het leven in Amsterdam. Alsof ze op safari gaan en denken dat het de Ă©chte natuur is, terwijl ze eigenlijk rondrijden door de Beekse Bergen.
Die reclameblokken zijn dynamisch en staan echt los van de aflevering zelf. Dat heeft als voordeel dat je altijd actuele reclame hoort, ook als je een aflevering van een jaar geleden beluistert. Soms is er geen reclame omdat er ofwel een storing is of misschien zijn deals net afgelopen of niet verlengd. Beetje als lege reclamezuilen op straat, de reclameplek is niet opgekocht. Dan is dat dus lege ruimte, maar kan best dat je in exact dezelfde aflevering over 2 weken wel reclame hebt.
Wooow idd! Ik dacht dat ze het eruit haalden na een week ofzo maar dan hadden ze hun reactie op de reclame ook eruit moeten editen idd, wat lellek
Ja echt erg, ik heb hem wel helemaal geluisterd en eigenlijk alles wat ze zeggen is vrij bizar?
Ergens in die aflevering zeggen ze ook dat er weinig diversiteit op school is in Tubbergen, dat vind Perre geen goede omgeving voor zân kinderen om op te groeien. Dat ze daar een accent hebben. En dat mensen uit Tubbergen misschien nog nooit verder dan naar BelgiĂ« op vakantie zijn geweest en dat dat óók diversiteit is.
Echt wat heb ik geluisterd
Bij Amerikaanse podcast krijg ik altijd meer reclameblok aankondigingen dan echte reclames (weâre going to the commercials! (Even niets) and weâre back). Tot ik op vakantie was in de VS, echt ongelooflijk hoeveel reclame je dan ineens over je heen krijgt.