Pfoe ik vind die vsr podcast wel echt moeilijk om te luisteren echt allemaal pretentieuze mensen
Ja werd inmiddels ook door Fons zelf bevestigd in een interview aan Linda
Las het inderdaad. Ze houden nog wel van elkaar maar hebben andere toekomstvisies en daarom gaat het op de lange tijd niet werken. Daâs verdrietig altijd.
Ik wilde hier net over komen posten. Ik vind die geluidseffecten soms een beetje overdreven en samen met die stem van die ene mannelijke verteller moet ik vaak denken aan dat verhaal in Villa Volta in de Efteling ![]()
Ik luister de Stijn Tobi en Jeppe show en het is zo overduidelijk dat Jeppe door de klauwen van een gekke sekteleider is gepakt. Had al maanden rare vibes, dat geforceerde gedoe met geen seks, gekke dingen eten, geen alcohol en het stoppen met de fomoshow om zijn âspiritueleâ reis voort te zetten en ook dat hij met bepaalde spirituele dingen in dat programma niet mee wil doen omdat dat niet samen kan met zijn leer. Hij vertelde nu in de show ook dat hij in Den Haag woont in een huis van die spirituele stroming. Ik vind het echt dood eng. Lijkt me ook zo kut om langs de zijlijn te staan en je vriend zo te zien wegglijden
Ja ik heb dit dus meer gelezen, dat het een sekte is etc. Vraag me af of zijn vrienden hier ook van op de hoogte zijn? Naja goed, moet zeggen dat ik er niks vanaf weet natuurlijk en dat dit online allemaal wordt gezegd. Als het echt zo is zou het wel echt zonde zijn.
Hoe heet het dan?
Sun Kyeong
Oh interessant wel eens van de Moonies gehoord. Hier een interessante reddit threat. Blijkbaar pakt het bepaalde boeddhistische ideeen maar gaat het ook heel erg om ancestral healing (wat heel duur is)
https://www.reddit.com/r/cults/comments/1l3w6by/master_oh_and_sun_kyeong_negative_reviews_what/
Ik heb de laatste aflevering nog niet gehoord maar hij vertelde eerder al tussen neus en lippen door dat hij ook gaat stoppen met zijn band die hij nog geen jaar geleden heeft opgericht.
Ik ben benieuwd of hij wel met de podcast doorgaat, maar ik denk dat dat verder nog zijn enige inkomstenbron is aangezien hij verder volgens mij overal mee gestopt is nu.
Wel echt heftig hoor dat hij ook in een huis van die sekte woont.
Hij gaat echt met alles stoppen. Dus ook met de podcast, ze hebben alleen een deal met Podimo denk ik en moeten nog een seizoen maken. Zal me niks verbazen als hij het geld wat hij daarmee verdient moet afstaan
Waarom denken jullie dat het een sekte is?
Om de dingen die hij nu allemaal doet en zegt, of staat die stroming er ook echt om bekend?
Nou vooral omdat hij stopt met werken om zich volledig op zich daar op te storten, hij is verhuist naar een huis van die spirituele stroming, in de fomo show ook met bepaalde dingen niet mee wilde doen omdat dat niet strookt met zijn leer, hij sowieso erg beĂŻnvloedbaar en dus kwetsbaar is, dat zeggen die jongens van de podcast ook.
Het is echt niet gezond om je hele leven om te gooien voor een religie/spiritualiteit
Ik geloof dat deze groep steeds in opspraak komt omdat leiders kwetsbare mensen erin trokken, hun geld afgetroggelden en zelfs doodzieke mensen hebben overtuigd hun dure therapie te volgen en erkende/reguliere medische behandelingen af te wijzen
Geen tijd om dit nu uit te zoeken maar ik denk dat op Google best veel te vinden is. Een tijdje terug vond ik allemaal horrorverhalen over slachtoffers in Engeland. De beweging verandert daar soms van naam door alle negatieve publiciteit (zo gebruiken ze ook de naam Innersound en varianten ervan met âsoundâ erin).
Ik trek Linda de Munck zo slecht
ik ben helemaal voor haar lifestyle en de dingen waar ze voor staat, maar ik vind haar echt uit de hoogte overkomen en dat heb ik bijna nooit!!! Weet niet wat het precies is.
Nav de we zouden het toch zo doen podcast waar ze te gast is
Ik ben enorm geĂŻnteresseerd in sektes maar ik kon deze podcast niet afluisteren vanwege de editing.
Misschien was ik er te dom of te moe voor maar het verhaal werd zo niet-chronologisch verteld, dan zaten ze weer opeens in een kasteel, dan weer een heel gedramatiseerd voorleesstuk, dan weer rare geluidjes. Geen touw aan vast te knopen.
Vond het script ook heel raar geschreven, van die misplaatste humor - toen ze het had over âde volgende aflevering meer bloed, zaad en tranenâ (over een heel naar onderwerp, namelijk minderjarige meisjes die werden gedwongen mee te doen aan groepsseks, wtf) was ik er klaar mee.
De maakster verdedigt zichzelf de hele tijd tegen commentaar op Podimo, dat is dan wel weer vermakelijk.
De Moonies is een bekende sekte, wow wat heftig dat die Jeppe daarin zit.
[edit: verkeerde sekte, sorry!!!]
Heb je misschien wat tips voor podcasts over sektes die wel goed zijn?
Deze kan ik zo 1-2-3 bedenken:
Een Soort God (van de Volkskrant, over een alledaagse sekte en hoe iedereen daarin kan belanden)
Behind The Bastards - David Berg and the Children of God (2 afleveringen)
Last Podcast on the Left - Jonestown, Heavenâs Gate (2 losse series van meerdere afleveringen, pas op deze zijn heftig)
Was I In A Cult? (meer een lollige toon maar ook wel echt goed omdat ze interviews doen met ex leden. Rekt het begrip sekte wel op)
Ja ik kom er ook echt niet doorheen, idd heel rommelige tijdlijn waardoor het echt niet bij te houden is. Jammer, want het verhaal zelf vind ik wel interessant.